Ga naar inhoud

vreemd gedrag

wava

Aanbevolen berichten

Wat betekent het al snel konijnen in de lucht springen en bijna tegen elkaar springen ik heb mijn konijnen gekoppeld en als ik ze los laat dan springen ze bijna tegen elkaar op en rennen achter elkaar aan en dan gaan ze uiteindelijk uitgeput naast elkaar zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha !

Uit nieuwsgierigheid en een vermoeden na wat je schrijft, toch maar even je andere berichten opgezocht...en jawel...

Ze zijn pas een paar dagen gekoppeld.....en de ram is 2,5 week geleden gecastreerd...

Koppeling ging prima....Dat is fijn ...

Maarre...weet je.....

De koppeling is nog niet klaar....en zet zich voort nadat je hen losgelaten hebt op het terrein waar ze los lopen.

In het hok lijken ze het al uitgemaakt te hebben....maar omdat ze niet constant op hun terrein leven waar je ze los laat, lijkt het er op dat ze het dáár dus nog even moeten uitvechten.......en aangezien ze daar steeds opnieuw uit moeten en weer in losgelaten worden, onderbreekt die handeling hun 'dominantiestrijd' of 'rangorde', hoe je het noemen wilt en begint dat steeds weer opnieuw als ze weer losgelaten worden...........

Als het wel goed gaat als ze gewoon in hun hok of kooi zitten (daar zitten ze wel constant samen neem ik aan ?) dan zal het bij de loslaten uiteindelijk ook wel steeds rustiger worden, maar wellicht kan je hen helpen door ze zo lang en vaak mogelijk los te laten........Zo kunnen ze eindelijk eens rustig op dat terrein ook wennen aan elkaar....

Verder zal je ram nog wat last hebben van zijn hormonen.....Het is best kort na de castratie....

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze zijn nog niet zo heel lang gekoppeld. Ik heb ze namelijk nu elke dag een half uur per keer meerdere malen samengezet, zodat ze aan elkaar kunnen wennen en als ik er niet bij ben gaan ze weer apart. Nu is mijn ram 3 weken geleden gecastreerd en hoop ik ze definitief bij elkaar te zetten. Wel wil het rammetje nog steeds paren en dat laat ik niet toe en haal hem er gelijk af als hij dat wil doen, of moet ik dat niet doen. Verder zoekt de voedster ook zijn aandacht en gaat elke keer naar hem toe en duw haar kopje onder zijn hoofd en ze wassen elkaar. Ook komen ze beide van een fokker waar e niet de ruimte hadden om te rennen en bij mij hebben ze de hele kamer, dus misschien is het ook wel de ruimte, want als ik ze bij elkaar zet in een klein binnenhhok, dan springen ze niet in de lucht tegen elkaar op. Maar volgens mij is het geen vechten, dit omdat ze elkaar ook wassen en ze samen uit een bakje rustig eten. Maar kan ik ze veilig definitief bij elkaar zetten en hoe moet ik het met de paardrang van mijn rammetje doen of verdwijnt dit als ze langer bij elkaar zitten gedurende een hele dag ipv meerdere korte periodes per dag bij elkaar zetten, want ik wil ze graag samen hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen dus !

Wat je nu doet is hun normale koppelgedrag onderbreken door ze uit elkaar te halen.. NIET DOEN !

Laat ze nu eens gewoon samen zitten...paren...tegen elkaar opspringen...DOE NIETS.

Wat jij doet is hun storen in gedrag dat helemaal hoort bij het koppelen.....

Bij elkaar houden, niet uit elkaar halen en zeker niet ingrijpen als de één gaat rijden op de ander.......

En nog een tip: LEES eens op dit forum over koppelingen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .