Ga naar inhoud

Voedster in puberteit


petsab

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum. Mocht dit al gevraagd zijn, dan alvast sorry. Sinds oktober hebben wij een nhd voedster. Ze is nu 5 maanden en in de puberteit( ineens niet meer zindelijk en staart omhoog)Ze sproeit (nog) niet, gelukkig, maar ze legt mijn huis vol met ontzettend stinkende keutels. Is castratie echt de enige optie of kun je ook wachten tot puberteit overgaat? We stinken hier weg, iemand tips?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom hier uh ja ik zelf heb ook een konijn gehad die in de puberteit zat. ik kreeg der met 4 maand, maar ging ook rondjes om me heen rennen en keutelen maar niet sproeien of onzinderlijkheid. ze is nu iets meer dan een jaar, en ze is echt rustiger geworden nja op een vrolijker manier druk. haha maar niet puberig en heb der ook nog niet laten helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk vind ik helemaal niet erg! We hebben haar juist uitgekozen omdat ze de ondeugendste was van het stel. Het gaat mij meer om die lucht. Er is niet tegenaan te verschonen. Haar wc doe ik iedere dag en soms schep ik er nog extra uit. Ze mag nu ook alleen in de ren lopen omdat ze de boel bevuild.

Ricksem waren dat bij jou ook van die stinkkeutels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aurora (onze stinker) is niet gecastreerd. Wel woont ze samen met twee gecastreerde rammen en een andere voedster. Wanneer iemand beweegt, konijn, kat, mens, maakt niet uit, springt ze op en rent ze er met de staart in de lucht naartoe. Ze doet niets, ze wil alleen ruiken en vragen om aandacht. Dit weet iedereen ook, dus ze gaan gewoon door met waar ze mee bezig waren als torpedo-Aug eraan komt.

Tijdens de koppeling heeft ze ook vrolijk over 1 ram heen gezeken....meer dan eens. Hier is ze gelukkig wel mee gestopt, maar ze (geur)keutelt nog steeds i 't ronden was ook zeker niet van plan ermee te stoppen....:s

aangepast door Babbely
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft ze ook gesproeid:-(. Vandaag hebben we haar met rust gelaten en ze is wel wat rustiger. Ik dacht dat ze niet dominant was, maar na wat leeswerk is ze dat wel. Ze geeft nooit likjes, maar wil wel geaaid worden. Ze duwt haar kop onder mijn hand. We kijken het nog even aan, aangezien ze nog geen 6 maanden is. Bedankt voor de ervaringsverhalen. Ik mis mijn knuffelkonijntje:'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .