Ga naar inhoud

ideaal gewicht voor blauwe kleurdwerg?


Noontjje

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt:

Ik ben op zoek naar informatie over het ideale gewicht voor een blauwe kleurdwerg.

Het betreft onze ex ram Flap, ons oudste konijn. Hij is inmiddels bijna 6 jaar.

Zijn gewicht was altijd rond de 1,5 en 1,6 kg.

Toen zijn vriendin overleed in augustus 2013 viel hij iets af naar 1,28 kg.

Momenteel weegt meneer 1,45 kg (hij komt letterlijk net van de weegschaal! ).

Mijn vraag is:

Wat zou een ideaal gewicht zijn voor hem?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft zn kleur ermee te maken? ;) een blauwe vacht weegt toch niet meer of minder dan een zwarte of een witte :P

Wat van belang is in het bepalen van ideaal gewicht is om te kijken of het formaat ook klopt voor het ras. Je zegt dat hij altijd 1.5-1.6 woog. Dan zou ik dat een beetje aanhouden. En daarnaast kijken en voelen. Houd er daarbij wel rekening mee dat veel wat oudere konijnen op hun rug mager blijven voelen als ze zijn afgevallen. Het gewicht komt er dan op 1of andere manier ergens anders bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de kleur heeft niets te maken met het gewicht haha. Dat snap ik ook wel. Nu ik het teruglees lijkt het inderdaad wel zo gesteld.

Maar ik bedoelde: misschien is hij een ander 'ras/soort' konijn in plaats van een kleurdwerg. Dit aangezien het gewicht voor een kleurdwerg lager ligt dan dat hij weegt. Geen idee of hij echt een kleurdwerg is, dat is ons toendertijd ook maar verteld bij de opvang.

Belangrijk vind ik inderdaad hoe hij eruit ziet. Hij voelt niet te mager aan, ook niet te dik. Zijn ruggengraat kun je voelen en de botjes bij zijn billen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .