Spring naar bijdragen
Aboe

Dreads

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb een Nederlands hangoorkonijntje met middelmatig lang haar...

Hij heeft namelijk verschillende knolletjes aan zijn lichaam zitten (dreads) en ben nogal een schijtluis om dat eruit te knippen. Gaat dat er vanzelf uit vallen? Hij heeft er aan elke poot één en dicht bij zijn poep zit er ook één... Wat moet ik doen? Hij wordt alleszins niet graag van de grond gehaald, opgepakt.

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo iedereen,

Ik heb een Nederlands hangoorkonijntje met middelmatig lang haar...

Hij heeft namelijk verschillende knolletjes aan zijn lichaam zitten (dreads) en ben nogal een schijtluis om dat eruit te knippen. Gaat dat er vanzelf uit vallen? Hij heeft er aan elke poot één en dicht bij zijn poep zit er ook één... Wat moet ik doen? Hij wordt alleszins niet graag van de grond gehaald, opgepakt.

Groetjes

Nee, dat gaat er niet vanzelf uit. Het zal eerder verder gaan klitten, en zich zo steeds verder uitbreiden. Dan wordt het uiteindelijk voor je konijn heel moeilijk zichzelf te wassen (en er zal ook allerlei vuil in blijven zitten) en de klitten zullen aan de huid gaan trekken. (De huid kan hierdoor zelfs scheuren.)

Als je het eng vindt om zelf te doen zou je kunnen kijken of je iemand kent (of misschien is er hier op BB wel iemand) die in jouw buurt woont die je kan helpen. Is dat niet het geval, dan kun je ook aan je dierenarts vragen of hij/zij je kan helpen met knippen en kammen (en je laten zien hoe het moet), of aan een trimsalon.

Het is wel belangrijk dat de klitten verwijderd worden. Succes! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, dat gaat er niet vanzelf uit. Het zal eerder verder gaan klitten, en zich zo steeds verder uitbreiden. Dan wordt het uiteindelijk voor je konijn heel moeilijk zichzelf te wassen (en er zal ook allerlei vuil in blijven zitten) en de klitten zullen aan de huid gaan trekken. (De huid kan hierdoor zelfs scheuren.)

Als je het eng vindt om zelf te doen zou je kunnen kijken of je iemand kent (of misschien is er hier op BB wel iemand) die in jouw buurt woont die je kan helpen. Is dat niet het geval, dan kun je ook aan je dierenarts vragen of hij/zij je kan helpen met knippen en kammen (en je laten zien hoe het moet), of aan een trimsalon.

Het is wel belangrijk dat de klitten verwijderd worden. Succes! :)

Wow, ze zitten er toch wel al een maand (half) in. Is dit zeer erg? Kan ik dit gewoon met een schaar knippen, zo ja hoe?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad wel verstandig het eruit te knippen voordat het gaat vervilten en erger wordt, dat kan pijnlijk worden voor je konijn. Ik weet niet of het dicht op de huid zit anders zou je 2 vingers ertussen kunnen houden zodat je niet in het velletje knipt natuurlijk.

Je kunt ook vragen of iemand je konijn vast houdt en jij knipt (of andersom), als je het niet eerder hebt gedaan is dat misschien wel makkelijker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .