Spring naar bijdragen
Christaaa

De sportschool

Recommended Posts

Zondagavond de eerste dansles gehad, was leuk! Aan de ene kant ging het erg traag, omdat mijn vriend mij natuurlijk al wat pasjes geleerd had, maar aan de andere kant toch best intensief en vermoeiend, omdat ik het totaal nog niet gewend ben. 

Kijk al uit naar de volgende les 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ja ik weet nog toen ik begon dat ik echt bij elke pas moet nadenken. Het is best intensief, zowel het bewegen als het nadenken 😉

Ik ga vanavond weer zwemmen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze week begint badminton training weer. Na een zomerstop waarschijnlijk eerste paar keren spierpijn, maar ik vind het wel leuk om weer te beginnen 💪🏸 In de tussentijd wel naar de sportschool geweest, maar dat zijn andere spiergroepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben met mijn werk zaterdag in dit park geweest en heb op deze de moeilijkste route gedaan. Bont en blauw en mega spierpijn, maar ben boven gekomen😅 Ook nog wat routes in het klimbos gedaan. Gister weer thuis gekomen, maar nog steeds erg moe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik was sinds ik begon begin september een kilo kwijt, maar nu ben ik 2 kg aangekomen. Beetje jammer. Al dat sporten, niet meer snoepen op 1 weekenddag na (en dan ook met mate), je zou toch verwachten dat het juist de andere kant op gaat.  Maar goed, op het moment loop ik wel 3x per week hard en zwem ik om de week. Dus al val ik niet af, ik hoop dat mijn conditie er wel door verbeterd. Eind oktober moet ik weer naar de internist, ik denk dat mijn waardes wat te laag zijn. Maar verder afbouwen met medicijnen net voor de vakantie zie ik ook niet zitten eigenlijk, dan doe ik dat liever pas begin volgend jaar. Maar ja, als ik nu opeens weer een kilo per week aan ga komen en dat blijft zo, dan zal er toch niets anders op zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht even een positieve update geven vanaf mijn kant 😉 

Het gaat super goed bij mij met sporten! Ik heb het gevoel dat ik de zwaarste eerste weken nu wel door ben, en het hardlopen geeft nu echt een goed gevoel! Ik heb de snelheid wel een paar keer aangepast sinds ik begon, dus eigenlijk vind ik het zelf nu niet meer hardlopen wat ik doe maar meer joggen, maar op deze manier gaat het supergoed en hou ik het vol. Dan is het maar op een lager tempo, dat is dan maar zo. Ik heb gisteren les 14 gedaan 🙂 Zo ver ben ik dus nog nooit gekomen! 

Ik heb af en toe wel eens wat spierpijn als het een zware training was, maar ik krijg klachten, betaal geen prijs na afloop, blijkbaar kan mijn lijf het op dit tempo dus wel gewoon aan. 

De twee  kilo die ik begin september aangekomen was ben ik inmiddels weer kwijt, dus ik zit nu weer op mijn begin gewicht haha. Mijn waardes waren toch goed, dus medicijnen zijn niet aangepast. Maar wel merkbaar betere conditie gekregen, en ook niet onbelangrijk ik merk dat mijn broeken wat losser zitten 🎉 Ik ga nu dus mijn best doen om het zo vol te houden. Vanavond ga ik weer zwemmen. 

Hoe gaat het bij jullie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spieren zijn zwaarder dan vet dus als je betere spieren krijgt door het sporten/bewegen dan kan het zijn dat de weegschaal meer aangeeft , maar dat je vetpercentage naar beneden is gegaan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker bezig, Evee!

Ik ga minder vaak naar de sportschool nu het wat drukker is op het werk etc., maar ik ga deze week wel mijn eerste badminton competitie spelen. Ben erg benieuwd hoe snel ik ingemaakt zal worden 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wooooow ik lees dit nu ineens en nu heb ik weer zin om hard te lopen. Ik ben na een jaar niet meer echt te hebben gerend vanwegen een blessure laatst begonnen met hardlopen. Ik was hard aan het trainen, dus ik kon niet elke dag maar ging 3x per week en elke dag dat ik niet kon wilde ik zo graag. Nu doe ik het al 3 weken niet meer maar ik ga weer beginnen. Ik kan niet eens 5 km dus moet ff gaan trainen. 

JULLIE STIMULEREN MIJ HELDEN

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoef niet meer naar de sportschool, heb vanaf maandag een nieuwe baan. Aangezien ik niet meer naar school ga naar toch wat structuur wil hebben omdat ik van plan ben om volgend jaar wel weer naar school te gaan (de rechter is akkoord gegaan met een tussenjaartje, ookal mag dat eigenlijk niet op het middelbaar onderwijs) ik ga nu 2x in de week bij de Paardenkamp werken. Geheel vrijwillig en dat betekent dat ik van half 8 tot 5 onder de pannen ben. En dan kan ik doen wat ik het liefste doe. Met dieren bezig zijn. En ik heb gehoord dat het hard werken is. Dus dan ben ik ook nog is lekker sportief bezig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie vandaag pas voor het eerst dat dit topic bestaat haha.😅

Vorig jaar eind Oktober ben ik voor het eerst naar de sportschool geweest. De bedoeling was om minimaal 1x per week te gaan, om te kijken wat ik er van vond. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk amper geweest ben... vooral tijdens de feestdagen vond ik die ene keer per week al te veel moeite en zat ik liever gezellig thuis.

Omdat ik al maanden last had van vermoeidheid etc. heb ik begin vorige maand mijn bloed laten testen en bleek dat ik een groot te kort had aan foliumzuur en vitamine B12. Inmiddels heb ik de afgelopen 5 weken 10 B12 injecties gehad en heb ik ook foliumzuurtabletten geslikt. Ik heb nu een stuk meer energie, ben niet meer vermoeid en ben dan ook sinds begin vorige maand weer begonnen met sporten. 
Ik ga 2x in de week naar de sportschool voor fitness en loop 1x in de week hard buiten. De bedoeling is dat zodra het iets beter weer wordt (vooral langer licht) dat ik dan 3x in de week kan hardlopen naast het sporten in de sportschool + de overige dagen ga wandelen. 
Tot nu toe ben ik wel 4 kg afgevallen 🎉 Zelf zie ik nog niet heel veel verschil aan mijn lichaam, maar ik voel me wel een stuk prettiger.
Ik moet er wel ook bij zeggen dat ik mijn eetpatroon heb veranderd hier voor en dat het niet alleen maar komt door het sporten. 
Voordat ik begon at ik iedere ochtend (op mijn werk) 2 warme broodjes. (keuze uit kaasbroodje/frikandelbroodje/saucijzenbroodje) 

In de middag hebben ze op mijn werk altijd een snack (frikandel/kroket/kaassouflé/etc.) Dit nam ik dan ook.

In de avond at ik gewoon wat we hier thuis aten (ik woon nog bij mijn ouders) en dan rond een uur of half 9 ging ik op zoek naar chips/koek/etc. Overigens dronk ik ook de hele dag door frisdrank.

Sinds begin januari drink ik alleen nog maar water. Op mijn werk eet ik in de ochtend nog steeds 2 broodjes, maar dan nu normale broodjes met iets van kaas/rookvlees o.i.d.

In de middag eet ik een bakje met gemengd fruit en in de avond eet ik nog steeds wat mijn ouders hebben gekookt. 
Na het avondeten eet ik niets meer. 
De eerste 4 weken viel het me best wel tegen. Ik woog mezelf iedere week, maar ik viel helemaal niets af.
Toen heb ik me even niet gewogen, totdat ik afgelopen week toch maar weer eens op de weegschaal ging staan en blij verrast werd. 

Ik heb geen concreet doel om een bepaald gewicht kwijt te raken, het gaat mij er vooral om dat als ik in de spiegel kijk, ik dan tevreden ben met mijn eigen lichaam. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .