Spring naar bijdragen
Christaaa

De sportschool

Recommended Posts

De sportschool is niet zo mijn ding. Toen ik ruim 10 jaar geleden ernstige rugklachten had, heb ik ruim 2 jaar een intensief programma gedaan met krachttraining en zo. Toen nog een poosje bodypump en bodybalance. Best wel leuk, als ik er eenmaal was, maar om na een dag werken 's avonds weer uit de bank te komen om naar de sportschool te gaan... Steeds probeerde ik het gevoel vast te houden wat ik op de terugweg naar huis had, want dat was echt wel een prettig en tevreden gevoel.

Affijn, inmiddels ben ik vooral van het buiten bewegen. Vanmiddag bijna 8 kilometer gewandeld met de hond, door het prachtige Drentse land langs het Peizerdiep en door het Mensinghebos bij Roden. Echt genieten!

Volgens mijn wandel/fiets app heb ik deze maand tot nu toe 9 activiteiten gedaan, waarbij ik 172 kilometer heb afgelegd (fietsend en wandelend) en 17,5 uur bewogen. Dat was o.a. op Texel, Schiermonnikoog en op het Drentse land. Maar het was vooral genieten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Bammyflurry:

Volgens mijn wandel/fiets app heb ik deze maand tot nu toe 9 activiteiten gedaan, waarbij ik 172 kilometer heb afgelegd (fietsend en wandelend) en 17,5 uur bewogen. Dat was o.a. op Texel, Schiermonnikoog en op het Drentse land. Maar het was vooral genieten!

Dat klinkt goed en veel beter dan in zo'n sportschool... ik vind het ook vreselijk. Veel liever buiten! Hier wel echt een hardloopdipje... ik ga wel alleen afstanden langer dan 8km heb ik al weken niet gedaan en ik sleep mezelf drie keer per week echt naar buiten omdat ik mijn conditie niet wil opgeven. Was aan het trainen voor een halve marathon en het is zonde om dit helemaal te laten versloffen maar ik heb er weinig zin in momenteel. Misschien door de zomer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier staat het  even op een laag pitje. Met andere woorden: ik ben helaas gestopt omdat het even wat minder ging met mijn lijf, had paar keer overgeslagen, en uiteindelijk dus niet meer opgepakt... ik vind het nu ontzettend moeilijk weer te starten. Ik ben uit het ritme, en zoek motivatie weer te beginnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-7-2019 at 16:25 zei Bammyflurry:

(…)maar om na een dag werken 's avonds weer uit de bank te komen om naar de sportschool te gaan... Steeds probeerde ik het gevoel vast te houden wat ik op de terugweg naar huis had, want dat was echt wel een prettig en tevreden gevoel.

Herkenbaar hoor, daarom ga ik eigenlijk altijd direct uit mijn werk. Rij even langs huis om iets kleins te eten en me om te kleden en ga direct door. Daarna eten koken en bankhangen met dat tevreden gevoel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Hier staat het  even op een laag pitje. Met andere woorden: ik ben helaas gestopt omdat het even wat minder ging met mijn lijf, had paar keer overgeslagen, en uiteindelijk dus niet meer opgepakt... ik vind het nu ontzettend moeilijk weer te starten. Ik ben uit het ritme, en zoek motivatie weer te beginnen. 

Als je die motivatie vindt, wil je dan even laten weten waar?? Misschien heb ik er nog wat aan 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is vast het weer van de afgelopen weken waardoor de motivatie wat lager is, kan ik mij ook goed voorstellen. Zelf heb ik er niet echt last van gehad, ik ben net terug van vakantie en heel wat gelopen. Ben deze week alweer 1 x naar de sportschool geweest. Merk dat als ik thuis ben ik niet zoveel ga wandelen, omdat ik dan geen doel heb. Ook al vind ik wandelen heel leuk! Vandaar dat ik toch naar de sportschool ga. Bovendien doe ik dit al zo'n 14 jaar, soms met wat perioden van minder motivatie, met name als het druk is op het werk. Maar ik probeer wel altijd op de fiets te gaan, een kwartier heen en een kwartier terug, dan ben ik toch even buiten 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wandelen doe ik genoeg, ik haal met gemak de 10.000 stappen per dag die mn horloge aangeeft. Wel een aantal x per week in zee gezwommen, gewoon even een kwartiertje "baantjes" trekken. Dus het is niet zo dat ik gelijk in mijn luie stoel zit 😉 

Oh en mijn horloge gaf vorige week toen ik vracht aan het inruimen was voor de webwinkel aan dat ik aan het gewichtheffen was 😂

Maar helaas de motivatie nog niet gevonden om weer te gaan hardlopen. Ik twijfel nu of ik wacht tot het ietsje koeler weer word, en dan het samen met Qila buiten op ga pakken. Toch weer een poging doen. Het liep niet super lekker de eerdere keren dat ik het probeerde, omdat ons tempo niet gelijk ligt. Maar dan moet het wel 15 graden of kouder zijn, wil zij kunnen werken. En dat duurt denk ik nog wel even. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik baal er van dat ik de laatste tijd moeilijk de motivatie kan vinden om iets te doen. Opzich fiets en wandel ik graag maar niet zonder doel. Ik trek regelmatig wel wat baantjes in de zwemvijver maar eigenlijk vind ik dit heel saai. Gisteren weer eens naar de sportschool geweest maar in het fitness gedeelte was het tegen de 30 graden aangezien ze hier geen airco hebben. Vervolgens maar naar de normale zaal maar hier vond ik het ook te warm. Geen idee weigenlijk wat een normale temperatuur is in een sportschool?

Vanavond weer een poging!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

30 graden in een fitnesszaal is niet helemaal normaal lijkt mij? Vaak hebben ze echt wel airco.

Ik ga straks maar een stukje hardlopen-wandelen. Dat is het enige wat ik nog kan opbrengen 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben de kamer van mijn zoontje aan het opknappen, dus dat is ook wel actief. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ex-man het zware werk doet, maar aan het eind van de dag kun je mij toch ook opvegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mij voorgenomen vanaf 1 september het hardlopen weer op te pakken en te proberen wat gewicht kwijt te raken. Genoeg geluierd deze zomer 😉 Wie doet er mee om het dan weer op te pakken?  Even wat gezamelijke motivatie creëren! 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn! Lastig he?! Bij mij is het ook in juli misgelopen, en zooo lastig om weer te starten. Maar goed, nu dus het goede voornemen het hardlopen weer op te pakken en goed op mijn eten te letten, in de hoop dat ik dan een beetje af kan vallen.

Mijn man gaat eens in de 2 weken squashen met een vriend, ik heb mij voorgenomen dan mee te rijden met hun, en terwijl zij squashen ga ik dan baantjes zwemmen in het zwembad daar. Ik hoop dat het makkelijker is om vol te houden als ik met hun "mee kan liften". haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is mij in ieder geval gelukt weer te starten, nu nog volhouden 🙂 Dinsdagavond ga ik voor de eerste keer zwemmen, en hardlopen heb ik nu ook al 2x gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel geen sportschool, maar mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor stijldansen. 

Ik fiets altijd naar werk, maar die 10 minuten per keer helpen natuurlijk niet echt om een conditie op te bouwen haha. Dus nu eens kijken hoe dit gaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk! Ik heb een jaar stijldansen gedaan toen ik puber was, jaar of 14 was ik toen denk ik. Helaas heb ik nu een man die het verschrikkelijk vind 😅

Elke dag fietsen is beter dan niet fietsen, en ook rustige inspanning is goed voor je lijf (vaak zelfs beter dan heel fantiek sporten!), dus goed bezig hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Wat leuk! Ik heb een jaar stijldansen gedaan toen ik puber was, jaar of 14 was ik toen denk ik. Helaas heb ik nu een man die het verschrikkelijk vind 😅

Elke dag fietsen is beter dan niet fietsen, en ook rustige inspanning is goed voor je lijf (vaak zelfs beter dan heel fantiek sporten!), dus goed bezig hoor!

Hier is het juist mijn vriend die al eerder gedanst heeft, en blij is dat ik ein-de-lijk mee wil 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik probeer er ook bij af te vallen, maar dat vind ik erg lastig. Ik weet dat het ook ligt aan mijn schildkliermedicijnen, mijn schildklier waardes zitten goed binnen de norm nu, maar wel wat aan de lage kant. Daar voel ik mij qua klachten namelijk prettiger bij. Het enige nadeel is dat als ik schommel, dus verder zak, ik gewicht aankom. Dat heeft dus niets met voeding of activiteit te maken. Nouja, indirect wel weer, want de dosering is ook wel afhankelijk van je gewicht, dus als je afvalt, moet je mogelijk ook weer gaan aanpassen. Zo krijg je dus lekker een jojo-effect. Heel irritant.

Diëten mag ik niet, want dat is ook super slecht voor je schildklier. Ik ben nu sinds eind augustus dus volledig gestopt met snoepen. Alleen 3 maaltijden per dag, en zo min mogelijk tussendoor. Ik snoep dus nu helemaal niets meer behalve een paar keer per week wat beetje nootjes, en verder eet ik als ik tussendoor trek heb fruit en komkommer. En dan het hardlopen erbij. Soms in het weekend zondig ik, voor een drankje of iets lekkers, het moet ook wel vol te houden zijn natuurlijk 🙂 Het lijkt wel te lukken, ik ben nu 2 weken bezig en 1 kg afgevallen. Wat ik eigenlijk nog vrij veel vind. Ik woog 73 kg. Nu weeg ik 72. Ik wil in ieder geval onder de 70 komen. Ik heb geen extreem gewicht, maar ben in korte tijd, toen mijn schildklierproblemen op z'n ergst waren van 55 naar 73 kg gegaan, en dat ging zo snel dat ik mijzelf er echt helemaal niet fijn bij voel. Het liefst zou ik ergens rond de 65 kg wegen. Alles tussen de 54 en 72 mag qua BMI voor mijn lengte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben gisteravond  voor de eerste keer gaan zwemmen, en het was fijn! Ik ben best een stresskip voor het onbekende, dus vond het wel een beetje spannend. Maar alles is goed gekomen 🙂  Ik was nooit in dit zwembad geweest en het was iets van 10 jaar geleden dat ik voor het laatst ergens baantjes ging zwemmen. Ik kan mij dan zo druk maken om dingen die er achteraf totaal niet toe doen. Heel irritant. Ik heb 25 minuten gezwommen, met mn smartwatch om, dus ik weet nu ook dat ik 37 baantjes heb gezwommen in die tijd. Ik heb vandaag wel echt enorme spierpijn in mijn armen 💪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-9-2019 at 11:19 zei happy211:

Het is wel geen sportschool, maar mijn vriend en ik hebben ons ingeschreven voor stijldansen. 

Ik fiets altijd naar werk, maar die 10 minuten per keer helpen natuurlijk niet echt om een conditie op te bouwen haha. Dus nu eens kijken hoe dit gaat. 

Stijldansen kan best intensief zijn hoor. Zeker hoe hoger je komt, hoe meer topsport!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-9-2019 at 13:25 zei Evee:

Ik ben gisteravond  voor de eerste keer gaan zwemmen, en het was fijn! Ik ben best een stresskip voor het onbekende, dus vond het wel een beetje spannend. Maar alles is goed gekomen 🙂  Ik was nooit in dit zwembad geweest en het was iets van 10 jaar geleden dat ik voor het laatst ergens baantjes ging zwemmen. Ik kan mij dan zo druk maken om dingen die er achteraf totaal niet toe doen. Heel irritant. Ik heb 25 minuten gezwommen, met mn smartwatch om, dus ik weet nu ook dat ik 37 baantjes heb gezwommen in die tijd. Ik heb vandaag wel echt enorme spierpijn in mijn armen 💪

Goed bezig, Evee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites