Spring naar bijdragen
Christaaa

De sportschool

Recommended Posts

Goed bezig @Evee 🙂 Het was zo heerlijk om weer buiten te zijn de afgelopen dagen. Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuw hardloophorloge, lopen jullie met een horloge of iets anders? Of gewoon met de telefoon..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet zo heel lang geleden ook gekeken naar een smartwatch (bijv. een fitbit), niet alleen voor hardlopen maar ook voor gewoon te dragen, als horloge met extra's (stappenteller, hartslagmeter, om appjes te lezen etc). Maar uiteindelijk nog niets gekocht. Meestal neem ik toch mijn telefoon zelf mee en vind ik wat er nu te koop is of te minimaal, je hebt vaak toch nog de combi met je telefoon zelf nodig,  of zo duur dat ik het het nog niet waard vind.  Ook denk ik dat de telefoon die ik nu heb nog n jaar mee gaat ongeveer, dus ik denk dat ik het komende jaar nog even afwacht wat voor nieuwe opties er bij gaan komen 🙂

Heb zo een bandje voor aan mijn bovenarm waar mijn telefoon in kan, dat werkt prima voor mij. Hoewel ik m als ik op de loopband loop meestal naast mij neerleg. De loopband houd snelheid en afstand namelijk ook bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een ‘horloge’ van Garmin, gekregen iets meer dan een jaar geleden.

Werkt opzich prima, ook als je niet bewust een activiteit start herkent ie het als je loopt of fiets dus je kan het nooit vergeten 😃 Voordeel van handmatig een activiteit starten is dat ie dan ook de route opslaat (moet je wel een variant met gps kiezen natuurlijk) en feedback geeft over je hartslag. 

Enige nadeel, het bandje is niet zo sterk. Ik heb hem nu dus niet meer standaard om, dat is wel jammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een nieuw horloge besteld, komt vanmiddag aan. Ik had eerst een Garmin basismodel maar ik merk dat ik meer gegevens nodig heb nu ik echt serieus aan het hardlopen heb (Max hartslag, hersteltijd, effect van je training op je algehele conditie etc.) Ik ben benieuwd! 
Net overigens voor het eerst ooit yoga gedaan, een hardloop-yoga sessie van Yoga with Adrienne op Youtube. Ik wist wel dat ik niet flexibel was maar dit was echt om te huilen. Verklaart wel waarom ik regelmatig pijntjes heb bij het hardlopen... nu nog doorzetten en dit wekelijks doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zo'n Garmin gekregen van werk van een wellness event. Ik háát dingen om mijn pols, maar toch draag ik hem nu al die tijd al braaf, ondanks de blauwe plekken die hij me soms geeft. Ik noem hem liefkozend knellie haha. Ik vind het wel heel leuk om te zien hoe ik een dag door kom en ik ben verbazingwekkend genoeg veel gezonder/actiever dan ik dacht. Ik maar denken dat 10000 stappen moeilijk is, blijkt dat ik daar bijna elke dag overheen ga zonder dat ik het door heb haha. En als je dan je activiteiten bij gaat houden doe je toch veel meer dan je denkt.

Het is weer mooi buiten dus ik ben weer druk aan het skaten! Snowboarden doe ik ook nog steeds, dat wordt steeds leuker hoe beter je het kan. Ik heb mezelf wat simpele trucjes geleerd (van een bar af, pirouettes en zo) en nu voel ik me heel baas als ik ze zo even tussendoor uitvoer haha. Was  wel jammer dat ik alleen nog maar in verlichte zit kon galloperen de dag erna met paardrijden wegens gepureerd stuitje, dus toch maar crashpants besteld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben aan het hardlopen al een paar maanden maar heb al een tijdje best veel last van m'n heup dus mag nu even niet meer van mezelf :-(

Balen want ik vond het net zo'n makkelijke sport, kleding aan, hardloopschoenen aan en weg. In korte tijd vrij veel calorien verbranden. Dan maar weer even fietsen, is toch minder belastend.

Ik kan m'n abonnement op de sportschool beter opzeggen geloof ik, ben meer sponsor de laatste tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn sportschoolabonnement 3 maanden laten opschorten. Gelukkig mag ik over 2 weken heel voorzichtig weer beginnen met sporten, want ik ben zo gefrustreerd als mijn zoontje wel gaat sporten en ik moet zitten wachten tot hij klaar is! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Piku zo'n horloge hoeft toch helemaal niet te knellen? Dat kan niet de bedoeling zijn haha. Leuk om te zien he wat zo'n ding allemaal bijhoudt, ik ben ook echt verslaafd aan de mijne. 

@Newby1981 jammer van het hardlopen.. ik heb in het verleden vaak blessures gehad door niet slim trainen en verkeerde schoenen. Sinds ik me erin heb verdiept en goed opbouw en goeie schoenen heb kan ik gewoon al mijn trainingen doen, maar ik ben nog altijd bang dat ik weer een tijdje rust moet nemen. Het is inderdaad zo makkelijk! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Marjoleink:

Ik heb mijn sportschoolabonnement 3 maanden laten opschorten. Gelukkig mag ik over 2 weken heel voorzichtig weer beginnen met sporten, want ik ben zo gefrustreerd als mijn zoontje wel gaat sporten en ik moet zitten wachten tot hij klaar is! 

wat handig dat dat kan, hoef je dan drie maanden niet te betalen en daarna kan je weer gaan? wist ik niet... misschien moet ik er dan toch over nadenken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat overal kan, bij de mijne wel als je een goede reden hebt. Kost 10 euro voor maximaal 3 maanden. De grap is alleen dat je er naartoe moet om dat te regelen, en de eerste maand na de aanrijding was ik daar niet toe in staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-4-2019 at 09:10 zei Renske34:

@Piku zo'n horloge hoeft toch helemaal niet te knellen? Dat kan niet de bedoeling zijn haha. Leuk om te zien he wat zo'n ding allemaal bijhoudt, ik ben ook echt verslaafd aan de mijne. 

Nou geen idee, maar het was vooral in het begin toen ik het maar naar vond zo'n ding aan mijn pols en hem steeds wilde verschuiven terwijl hij best strak zat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Piku:

Nou geen idee, maar het was vooral in het begin toen ik het maar naar vond zo'n ding aan mijn pols en hem steeds wilde verschuiven terwijl hij best strak zat.

Misschien kwestie van wennen inderdaad! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, wat is iedereen goed bezig! 😄Hardlopen wil ik ooit ook wel proberen, maar ik heb het eigenlijk nooit gekund. Ook als kind was ik er heel slecht in. Het buiten element spreekt mij aan en dat het inderdaad gemakkelijk is. De sporten die ik nu doe zijn binnen. Maar alsnog doe ik het graag! Wandelen vind ik ook leuk, maar doe het in Nederland niet zo snel in mijn eentje. Vreemd eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of juist heel druk natuurlijk 😁.

Ik ben afgelopen 2 weken 3 keer naar de sportschool geweest. Na 4,5 maand niet sporten viel dat echt niet mee. Ik mag nog niet alles doen, maar ik vond het toch wel lekker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig @Marjoleink

Ik ben vandaag wezen sporten met mijn vriend, We gaan een abbo afsluiten bij een sportschool en dan 2 x per week samen sporten. We vinden het alle twee lastig om te gaan, maar we weten elkaar op een of andere manier heel goed te stimuleren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig hoor! @Evee was jij nou nog/weer bezig met hardlopen met Evy? 

Hier ligt het zeker niet stil hoor, ik loop nog 3 a 4 keer in de week hard. Wel erg zoekende naar een schema en een doel. Vanmiddag een 10km wedstrijd gepland en in juni ook eentje, eigenlijk wil ik toch nog die halve marathon ergens een keer lopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Renske34:

Goed bezig hoor! @Evee was jij nou nog/weer bezig met hardlopen met Evy? 

Hier ligt het zeker niet stil hoor, ik loop nog 3 a 4 keer in de week hard. Wel erg zoekende naar een schema en een doel. Vanmiddag een 10km wedstrijd gepland en in juni ook eentje, eigenlijk wil ik toch nog die halve marathon ergens een keer lopen. 

Ja, ik doe nog steeds het harlopen met Evy. Gaat best goed op het moment, ik loop 2 a 3 keer per week. Ben nog niet aan het eind gekomen hoor, maar elke keer kom ik wel een stukje verder. Soms word het echt te zwaar en moet ik weer een paar lesjes terug vallen. Maar ik  hou het vol, dat is het belangrijkste 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites