Spring naar bijdragen
Christaaa

De sportschool

Recommended Posts

Wat een rustig topic! In de winter is sporten toch wel moeilijker dan als het mooier weer is denk ik?

Ik heb heel trouw geskeelerd in de zomer maar daar ga ik nu echt niet aan beginnen, dus ik ben begonnen met snowboarden (want dan heb je geen last van de kou ofzo...Nee ik weet ook niet wat ik dacht :')  ). Heb nu mijn eerste cursus afgerond en snowboard elke week 4 uur. En paardrijden, dat gaat altijd door.

Gaaf Eefje! Mij lijkt klimmen ook wel cool! Is boulderen niet eng? Dan zit je niet vast toch? Lijkt me nog best een afstand om te vallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben afgelopen dinsdag voor de 3e keer bij les 1 begonnen van mijn hardloopschema, ik kom niet verder dan week 3, maar zolang ik het toch een paar keer per week doe geeft het wel een goed gevoel. Ook al loop ik niet lang of heel hard. Elke keer heb ik toch weer iets wat mij teruggooit qua energie, waar ik bij over mijn grens ga, en dan merk ik dat echt aan mijn lijf. Dan lukt het hardlopen gewoon niet lang. Ik had het na het weekje weg met de familie in de herfstvakantie bijvoorbeeld, en nu was ik gisteren ziek dus heb ik ook niet hardgelopen, en dit weekend met de wok denk ik ook niet dat ik er energie voor heb. Ach ja, volgende week gewoon weer rustig oppakken en zien hoe ver ik kom. Ik hou het voor mijn idee toch gewoon vol op deze manier, en ooit ga ik wel eens bij les 30 uitkomen toch? haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf het (poging tot) hardlopen ook weer opgegeven. Nu bijna twee weken geleden een knieblessure opgelopen. Zat al van 0 op 4 minuten rennen. In totaal 16, met even wandelen tussendoor. Het ging goed met de knie, maar ik wou te snel weer. Sindsdien ben ik terug bij af en nu probeer ik pas weer als ik echt niets meer voel aan die knie. Ik heb een startkaart voor 5 km voor eind maart 2019, moet dus ook nog even bepalen of me dat nog wel gaat lukken 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer nog steeds minimaal 1x per week naar mn werk te fietsen. Dat is bij elkaar anderhalf uur per dag. En verder de sportschool. Maar als ik een drukke week heb gehad (55/60) uur gewerkt.... dan heb ik niet zoveel motivatie meer om ook nog te gaan sporten, naast de boodschappen,huishouden en alles. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk topic, deze ontdek ik nu pas! Wat zijn jullie goed bezig allemaal 🙂 Ik heb altijd aan hardlopen gedaan, een aantal keer gestart met de hardlooplessen van Evy. Die lesnummers en weeknummers komen me inderdaad bekend voor...wat was dat afzien vaak. Elke keer kreeg ik last van mijn scheenbenen en moest ik weer van vooraf aan beginnen. 

Gelukkig lukt het me nu goed, na speciaal aangemeten schoenen en bij de fysio geweest te zijn. Ik train nu voor de tien km of de halve marathon in maart, afhankelijk van of ik nog weer pijntjes ontwikkel. Ik loop overigens niet heel snel, maar gewoon op een fijn tempo. 

Ik vind het alleen lastig dat het nu rond 16:45 al donker is en dan is het ZO moeilijk om nog van de bank af te komen na een drukke werkdag. Gelukkig kan ik vaak in de ochtend voor een avonddienst, of na mijn nachtdienst..

Evee loop jij ook met het programma van hardlopen met Evy/Renate of gebruik je iets anders? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die met Renate heb ik vroeger wel gedaan ja, toen ik nog fit was. Nu doe ik die Belgische, dat is Evy geloof ik. Ik het begin moest ik er wel aan wennen omdat lopen in het nederlands wandelen is, maar in het Vlaams rennen haha.  

Ik ken het niet in het donker willen hardlopen. Het dorp is best klein om rondjes te rennen en de polder in savonds vind ik echt niet prettig. Daarom heb ik dus een loopband gekocht voor in de winter haha. Maar jij bent goed bezig met 10km / 21 km als doel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit sinds een paar maanden op badminton. Ben wel meer gemotiveerd om daar naartoe te gaan, omdat je het samen met anderen doet. Ik ga nog steeds naar de sportschool, maar minder dan eerst, ook vanwege veel werk. Vandaag wilde ik gaan, maar ik was te laat opgestaan en vanmiddag weer op tijd vertrekken voor de Wok natuurlijk. Dus wie weet morgen weer 🙂 Rond de feestdagen heb ik vakantie en de Basic Fit is 24/7 open, dus dan komt het wel goed 💪

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-12-2018 at 14:58 zei Piku:

Gaaf Eefje! Mij lijkt klimmen ook wel cool! Is boulderen niet eng? Dan zit je niet vast toch? Lijkt me nog best een afstand om te vallen.

Je zit inderdaad niet vast met boulderen nee :). Je begint gewoon met routes die niet moeilijk zijn en dan ga je langzaam verder in andere routes naarmate je beter wordt. Soms vind ik het wel eng, het ligt ook heel erg aan hoe ik in mijn vel zit. Als ik me goed en sterk voel dan ben ik niet bang, als ik even wat minder in mijn vel zit dan ben ik ook onzeker op de wand en dan ga je ook sneller wegslippen en vallen. Ik klim in die periodes ook altijd gewoon routes die ik gemakkelijk vind, de uitdagingen laat ik liggen voor mijn goede dagen :). Op zich is vallen meestal niet erg, je valt gewoon in de mat. Alleen je kunt je lelijk stoten tegen de wand en de grepen. Ik heb ook altijd wel ergens een goede blauwpaarsgroene plek zitten ;). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou maar alsnog val je dan van makkelijk een meter of 3 toch? Ik krijg serieus al valangst als ik er aan denk haha. Maar het klinkt wel heel leuk en uitdagend! Ik heb weleens geklommen in een klimbos en daar zit je gewoon vast. Ik vind op 5-10m hoogte klimmen als je vast zit veel minder naar dan 2-4 meter hoog klimmen zonder vast te zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net heerlijk 8 kilometer hardgelopen in de miezer-regen. Stiekem is dat best wel lekker, en dan thuiskomen en een kop thee drinken en lekker warm douchen. Hoe gaat het bij jullie met sporten/bewegen? Ik vind het wel moeilijk hoor, om de deur uit te gaan met dit weer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zo 8 km is best al veel!

Ik vind het soms wel jammer dat Qila (hond) en ik niet echt hetzelfde ren-tempo hebben. ik heb het wel samen geprobeerd maar het loopt voor mij niet echt lekker samen met haar. Maar ik heb eigenlijk ook geen zin om naast de wandelingen die ik met haar doe dan nog een keer extra de kou en regen in te gaan om te gaan hardlopen. Daarom heb ik een loopband gekocht 🙂 Dat werkt voor mij echt ideaal, want het maakt dat ik veel minder opzie tegen hardlopen in de winter. Plus dat ik ook 's avonds kan lopen, buiten is dat hier ook niet ideaal want het dorp is maar klein (ren je dus bij een training meerdere keren door dezelfde straat heen 🤣), en in de polder is geen verlichting, dat loopt toch niet helemaal lekker in je eentje, in het donker, vind ik.  Ik zorg wel dat ik verlichting op heb en een reflecterend hesje, maar toch, het is niet prettig. Niet dat ik mij onveilig voel qua dat ik zou worden lastiggevallen ofzo, dat niet, maar meer voor verkeer wat toch behoorlijke snelheid heeft op de polderweggetjes. Hardlopen doe je vaak toch met oordopjes met muziek / je training in, en je hoort verkeer dan minder goed aankomen. B-weggetjes zijn maar smal en donker dan. Dan is op de loopband in huis een veiliger idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt mij altijd zo lekker, hardlopen met de hond. Maar nu ik er over nadenk zie ik het niet heel vaak, mogelijk hebben meer mensen dat probleem. Je moet maar net het zelfde tempo hebben. Goeie oplossing om een loopband te kopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, doen of niet? Kan tweedehands een loopband kopen en ergens vind ik dat, zeker in de donkere maanden na mijn werk, wel een heel handig idee. Wat gaan zoeken en er staat er in de buurt een te koop. Zouden jullie dat doen, tweedehands? Er is as zaterdag ook een magazijnuitverkoop met die dingen. Duurder, maar in elk geval wel nieuw. En uit te proberen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor. Hangt van de prijs af uiteraard. Even googelen op gebruikerservaringen met het merk. En eisen dat je hem ter plekke even kunt proberen.

Ik heb ooit een tweedehands crosstrainer gekocht, voor 60 euro dacht ik. Prima ding, geen sportschoolkwaliteit uiteraard, maar jaren plezier van gehad en daarna weer doorverkocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-1-2019 at 17:07 zei IreneM:

Ik vind dat juist fijn hardlopen op buitenafweggetjes. Lekker rustig 😁

Overdag wel, maar niet als het donker is haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Deeskuh88:

Hmm, doen of niet? Kan tweedehands een loopband kopen en ergens vind ik dat, zeker in de donkere maanden na mijn werk, wel een heel handig idee. Wat gaan zoeken en er staat er in de buurt een te koop. Zouden jullie dat doen, tweedehands? Er is as zaterdag ook een magazijnuitverkoop met die dingen. Duurder, maar in elk geval wel nieuw. En uit te proberen. 

Ik heb er een jaar of drie geleden één gekocht, een nieuwe dan wel. Maar ben er echt blij mee. Ik heb geen hele luxe / dure gekocht, ik bedoel ik gebruik al die gadgetfuncties toch niet op zo een ding. Zolang er aan, uit en een manier om de snelheid te bepalen op zit, vind ik het goed. Hij is wel opklapbaar, dat vind ik dan wel weer prettig, je kan hem ook tegen de wand zetten. 

Maar ik loop er best veel op (3x per week op het moment!). Ik merk dat het voor mij minder moeite kost, het is makkelijker om even een training van 20-30 minuutjes op de loopband te doen, dan wanneer ik naar buiten moet. Ik hoef niet weg van huis, trek een sportbh en hardloopshirt aan en ik kan rennen, broek en schoenen zijn niet eens nodig 😂  Maakt niet uit of je net uit bed bent en je haar niet zit, of je je bril nog niet gevonden hebt 😎 Het ding staat in de badkamer, naast de douche dus als ik klaar ben, ben ik ook zo weer opgefrist. Voor mij helpt het mee om hardlopen laagdrempelig te houden. Niet afhankelijk van kou, regen, donker weer. Niet eerst de hond uitlaten en dan weer terug naar buiten voor je hardlooprondje. Niet allerlei kleding kopen / zoeken afhankelijk van het weer die dag.  Niet dat ik nooit buiten ren, als het mooi weer is doe ik dat zeker ook wel eens. Maar het hoeft niet meer. Ik loop al heel wat kilometertjes met de hond.  Het is voor mij dus niet dat ik niet buiten kom (en jij komt vast ook genoeg buiten met 2 paarden). 

Het ging mij er vooral om dat ik de "geen zin / geen energie / ik zie er tegen op " drempels weg zou nemen, en dat doet de loopband voor mij heel goed 🙂 Niet dat ik in topconditie ben, dat zeker niet, maar het voelt toch goed om iets meer te doen dan alleen wandelen, toch even echt wat fanatieker te sporten, al is het maar een paar keer per week een korte sessie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig, voor mij is het precies andersom. Ik ga heel trouw op twee vaste momenten in de week naar de sportschool (nu even niet omdat ik nog last van mijn nek heb), maar de crosstrainer in de slaapkamer, waar ik op kan wanneer ik wil, is voor mij te vrijblijvend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou voor mij de drempel na mijn werk ook wat meer wegnemen. Om nu nog 3 x per week een rentraining te doen tussen werk en de paarden in, en ohja, eten moet ook nog... Dat zie ik niet zo zitten. Weekenden zitten vaak ook zo vol dat ik dat er amper tussen krijg. En het zou zelfs na de paarden nog kunnen als het ertussenin echt niet uitkomt. Na 22 uur ga ik niet voor mijn lol nog 1,5 uur rennen. In de zomer als het lang licht is, kan dat wel, of met paard aan de hand zelfs. Maar nu met al dat reflectiespul en verlichting wat je dan nog om moet... Ja, daar ben ik te lui voor 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahaha tja dat is ook lastig! Ik had bedacht dat hij boven kon komen te staan na de verbouwing, maar uiteindelijk past hij best goed in het hoekje naast de douche in de badkamer. Scheelt weer dat je dat ding niet naar boven hoeft te sjouwen ook haha.

Ik ben er gisteren weer braaf op geweest, het lukt mij op het moment aardig goed om het vol te houden, 2 of 3 keer per week hardlopen lukt op het moment. Zal in april wel anders zijn met de stedentripjes in de planning, daarna zal ik wel weer op les 1 moeten beginnen. Nu eens kijken hoe ver ik dit keer kan komen. Vandaag alleen wel spierpijn haha. Dat is dan weer jammer! Maar ja, aan de andere kant heb je dan ook wel het gevoel dat je echt je best gedaan hebt, toch? 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is zeker waar! Ik mag op dit moment nog niet rennen door die gekneusde voet en mijn knieblessure. Baal ik wel van, want ik heb voor eind maart een startkaart voor de Venloop die ik nu niet meer mee kan doen. Wandelen gaat gelukkig wel, dus die dag start ik wel gewoon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites