Ga naar inhoud

Plakpoep!


Cinderella

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

2 weken geleden ben ik met mijn man en dochtertje op vakantie geweest. Mijn konijntjes had ik bij mijn zus gebracht om op te passen. Nu had ik mijn reguliere voer via internet besteld maar door de drukte rond de kerstdagen was deze te laat gebracht. Mijn zus heeft stad en land afgezocht voor dit voer, maar kon het nergens vinden dus had ze het voer gehaald wat het er het meest op leek. Maar nu kreeg Bobo na een paar dagen plakpoep.... Kan het zijn dat dit door het andere voer komt? Of zou er wat anders aan de hand kunnen zijn? Misschien had hij heimwee? Lilly had nergens last van. We hebben hem sindsdien geen groen voer gegeven en extra hooi. Wat moet ik nou doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ineens verandering van voer kan inderdaad plakpoep veroorzaken.

plus een beetje stress van de tijdelijke verhuizing...

ik zou en ff 2 dagen op alleen water en hooi zetten dan kijken of het overgaat, als het niet overgaat ff langs de dieren arts want dan kan er wat anders aan de hand zijn.

Als het na die 2 dagen over is weer langzaamaan beginnen met zijn normale brokjes voer.

als dat weer goed gaat kan je weer langzaamaan beginnen met groentes.

(Krijgt hij weer plakpoep dan een stapje terugdoen, hetzelfde geven als de dag ervoor dat hij geen plakpoep kreeg, en daarna nog wat langzamer alles opvoeren)

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad kunnen door plots verandering van voer misschien in combinatie met stress vanwege het tijdelijk andere onderkomen. Hooi en water wordt vaak geadviseerd, even geen groen en dan terug zetten op de eigen biks. Even goed in de gaten houden of het niet te lang aanhoudt. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .