Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
laura_morris

welke bodembedekking?

Recommended Posts

Ik gebruik al jaren plospan strokorrels met daarover een dikke laag Stro!

Stro koop ik altijd 1 baal van 25 kg en daar doe ik ongeveer 8 a 10 weken mee dus prijstechnisch super goedkoop! Zo'n baal kost 5,40

Nu zit ik alleen met die plospan ik gebruik per 1,5 week 1 zo'n zak. Van 8,50

En ben ik per maand zo'n 25,50 kwijt als onderlaag! Dus ik wil graag een goede maar wel goedkope bodembedekking! (geen zaagsel, dat vindl ik niet genoeg absorberen bij 2 Franse hangoren)

jaren tevreden geweest over de plospan strokorrels, maar zit nu financieel wat krapper dus als ik daarmee kan bezuinigen zou het fijn zijn!

Hoor graag jullie tips en ideeën!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik enkel een dikken laag gehakseld stro.Iedere dag haaik de natte plekken en keutels weg en vul het aan met nieuw gehakseld stro.Dat is lekker zacht en toch warm en absorberend.Zomers gebruik ik ook Hennep,maar dat is in de winter te koud.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mag ik vragen waarom dat te koud is in de winter?

Omdat Hennepvezel niet isoleerd.En stro wel.Juist omdat stro wel warmte vast houd gebruik in de zomer juist Hemperade(hennepvezel) want dat is een stuk koeler voor ze.

Maar voor binnenkonijnen kun je uiteraard 12 maanden per jaar hennep gebruiken ;)

bewerkt door MopsaSnoes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat Hennepvezel niet isoleerd.En stro wel.Juist omdat stro wel warmte vast houd gebruik in de zomer juist Hemperade(hennepvezel) want dat is een stuk koeler voor ze.

Maar voor binnenkonijnen kun je uiteraard 12 maanden per jaar hennep gebruiken ;)

Ik gebruik ook in de winter hennep als het echt koud word zetten we de nijnen in de schuur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites