Ga naar inhoud

gewicht van jonge vlaamse reus en franse hangoor


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik kon me herinneren dat hier een keer een topic was met een tabel hoeveel weken het konijn (vlaamse reus of franse hangoor was dat..) was welk gewicht ie moest hebben.

Ik heb een 15 weken oude vlaamse reus en hij is nu 2,3 kg, ik vroeg me af of dat gezond was.

Op marktplaats stond dat de franse hangoor 8 weken was (advertentie datum 29 november) maar me vriend heeft haar opgehaald, maar vond haar wel groot voor 8 weken toen hij thuis kwam met het konijntje. De franse hangoor is namelijk 2,7 kg. (de fokker reageert niet meer dus ik heb geen idee hoe oud ze werkelijk is, de fokker stond hier ook op bunny bunch fokkerslijst...)

Ik vroeg me ook af hoeveel ik precies moet voeren eigenlijk?

hopelijk heeft iemand wat advies ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baby nijnen mogen onbeperkt biks, natuuurlijk hooi niet vergeten!

8 weken en dan 2.7 kilo, weet je zeker dat het een nijn is en geen olifant?

volgens de fokker moest ze 8 weken zijn, maar naar haar gewicht te zien geloof ik dat niet. maar heb geen idee hoe oud ze nu is, vind dat leuk om te weten eigenlijk maar de fokker reageert al een tijd niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef nooit onbeperkt biks aan jonge konijnen en zeker niet voor grote rassen, meestal groeien ze dan te snel en krijgen ze last van hun darmen daarom krijgen ze beperkt biks. Het is inderdaad een hoog gewicht voor 8 weken, vermoedelijk toch wat ouder, grote kans van. De Franse dames in de opvang zijn nu zo'n 4 maanden en hebben nu het gewicht tussen de 2,5 en 3 kilo echter ik wil absoluut niet dat ze snel groeien, want dat is ongezond op langere termijn, dit zien fokkers juist graag wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .