Ga naar inhoud

hoe af te leren kamerplanten eten?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Mijn konijn mag in de huiskamer los lopen, alleen nu kwam ik vandaag thuis en had hij een kamer plant die op de vensterbank staat aangegeten. (lage vensterbank)

Hij is een Vlaamse reus dus vast houden in een kooi is zielig.

Wat kan ik doen? Wil nou niet een lege vensterbank omdat meneer het opeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er enkel voor kan zorgen dat je konijn er niet kan aan knagen, afleren lijkt mij heel moeilijk, als het al kan... Als je je konijn liever niet opsluit, wat ook het beste is, dan kan je misschien een goedkope ren kopen om die rond de vensterbank te zetten wanneer je niet thuis bent zodat hij er niet aan kan. Veel knaagmateriaal/hooi leggen kan hem misschien ook een beetje afleiden, al is een groen blaadje altijd verleidelijker voor die langoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Afleren lukt helaas (nog) niet.

Als ze er hier aan zitten klappen we en dan stoppen ze meestal wel, de 2e keer sta ik toch echt op en loop ik er naartoe. En ja dit kan betekenen dat k elke 3 minuten opsta maar daar is helaas weinig aan te doen.

We hebben de plant al verplaatst naar de andere kant van de kamer. Waar geen opstapjes of iets zijn want het is een vrij hoge plant (pot). Maar nu rekken en strekken ze zich helemaal uit en bij de lagere bladeren komen ze dan wel helaas.

Misschien dat je het ook zou kunnen verplaatsen of iets anders voor kan verzinnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier het zelfde wat er op de vensterbank staat is veelste interessant :P ze zit ook regelmatig er verlijdelijk naar te kijken, maar ze kan er niet bij komen want de vensterbank is hier hoog alhoewel de bank er naast staat ze nog niet geprobeerd heeft er op te springen via de bank hahaha;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier het zelfde wat er op de vensterbank staat is veelste interessant :P ze zit ook regelmatig er verlijdelijk naar te kijken, maar ze kan er niet bij komen want de vensterbank is hier hoog alhoewel de bank er naast staat ze nog niet geprobeerd heeft er op te springen via de bank hahaha;)

Breng haar maar niet op ideeen ricksem, hahaha!

Voor de rest heb ik geen aanvulling op de adviezen die hier gegeven worden, maak de vensterbank onbereikbaar of zet er iets voor, als je zo graag iets daar wilt hebben staan of een kunstplant je hebt tegenwoordig mooie hoor! Heb ik hier ook uit voorzorg (ik wil geen vergiftiging op mijn geweten hebben), en daarbij heb ik echt geen groene vingers:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja maar wil geen lege vensterbank, en ik wil niet om de 5 minuten opstaan als ik tv kijk, of huiswerk maak bijvoorbeeld.

Tja helaas heb je dat nu eenmaal met binnenkonijnen die los in huis mogen. Je hebt er zo af en toe een stel bij zitten die zich als engeltjes gedragen en niks slopen, nergens aan knagen, niks opeten, heel zindelijk zijn etc maar de meeste konijnen zijn gewoon konijnen en gedragen zich ook zo (shocking!).

Overigens kun je natuurlijk ook iets anders dan planten op je vensterbank zetten. Mijn konijnen hebben gelukkig nog nooit bedacht dat ze op de vensterbank kunnen, omdat ik dat ook zo wil houden ga ik ze vooral niet in de verleiding brengen door lekkere dingen er op te zetten. Maar dat betekent niet dat ik een lege vensterbank heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja helaas heb je dat nu eenmaal met binnenkonijnen die los in huis mogen. Je hebt er zo af en toe een stel bij zitten die zich als engeltjes gedragen en niks slopen, nergens aan knagen, niks opeten, heel zindelijk zijn etc maar de meeste konijnen zijn gewoon konijnen en gedragen zich ook zo (shocking!).

:rofl:

Helemaal gelijk heb je Dollie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf me verbazen over dit soort topics. Blijkbaar hebben mensen de verwachting een konijn te kopen die zindelijk is, niet knaagt, geen geluid maakt, etc. En dan vragen hoe ze 'slecht' gedrag af kunnen leren. Hoe komt iedereen aan die hoge verwachtingen?

Heb al jaren konijnen, dus ik weet wel wat ik kan verwachten. Heb namelijk binnen konijnen gehad die inderdaad zich als engeltjes gedragen. Alleen met een Vlaamse reus heb je gewoon dat hij overal bij komt. Vroeg gewoon wat advies omdat je niet een Vlaamse reus in een kooi kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi, wij hebben dan geen Vlaamse reus, maar ik begrijp je vraag...wij hebben niet giftige kamerplanten die keurig getrimt zijn ;)

Maar goed, je kunt ook niet verwachten dat een dier weg blijft bij wat hij als voedsel ziet natuurlijk.

Helaas is ons konijn NIETS af te leren, van harde geluiden, handen klappen of de plantenspui tis hij totaal niet onder de indruk :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Munt in een potje in plaats van een sanseveria?

Hier gaan we er van uit dat alles wat op konijnenhoogte staat "fair game" is. Onze vensterbank is te hoog, daar kan hij onmogelijk bij en wat de zetel betreft hebben we hem geleerd om er niet aan te bijten, maar voor de rest wordt alles netjes afgeschermd (draden en zo) of hoog genoeg gezegd.

En wij hebben eigenlijk een heel flink konijn dat al bij al niet al te veel heeft stuk gemaakt.

Maar ik zou er mijn zinnen niet op zetten dat je hem dat kan afleren. Kan je geen andere planten kopen die niet giftig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .