Spring naar bijdragen
Keesje001

Anogora konijn

Recommended Posts

Mijn vriendin heeft 2 angora konijntjes gekregen!

Het zijn zulke leuke beestjes!

Als 1 van mijn diertjes overlijd neem ik er ook een, heeft iemand ervaring met deze soort?

Ik heb op internet gezien dat de konijntjes voor de vachten worden gefokt etc echt heel triest verhaal :(

De konijnen van mijn vriendin komen gewoon van een fokker dus ze zijn niet voor de vacht ofso.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met angora konijnen, en hoe lief/zacht ze er misschien ook uitzien, ik zou zelf nooit een langharig konijn voor mijzelf laten fokken. (Uit een opvang halen vind ik wat anders.)

Konijnen hebben namelijk alleen maar last van zo'n lange vacht; deze moet regelmatig onderhouden worden wegens klitten en vervilting; en veel konijnen vinden gekamd worden niet zo tof. Sommigen laten het wel toe, maar de meeste konijnen blijven vooral uit angst stil zitten. Uitzonderingen daargelaten.

De vacht wordt erg snel smerig - daarom worden ze ook bij fokkers vaak op gaas gehouden, zodat er geen vuil in die vachten komt, dat vind ik ronduit onacceptabel! Gaasbodems zijn niet geschikt om konijnen op te houden. (Geen enkel dier wat mij betreft).

En hebben mijn konijnen het in de zomer al warm, dat zal voor een angora nog veel erger zijn. Dus moet je hem weer knippen, en naast dus dat een konijn het vaak heel niet fijn vindt, moet je ook oppassen voor een 'thermoshock'.

Een konijn moet wat mij betreft zorgeloos kunnen rennen/spelen/graven/etc. zonder dat hun vacht een last voor henzelf is.

Dus mocht je toch een angora willen; haal er eentje (of 2, als je nog geen konijn thuis hebt) uit de opvang.

Zo denk ik er althans over :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niets meer bij te voegen....