Ga naar inhoud

wanneer castratie?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Ik had ook een vraagje over castratie, en miss kan ik die hier stellen ipv een nieuw topic te openen =)

Ik heb momenteel een dwergkonijn van 6 maanden oud. Graag zou ik hem zo snel mogelijk een vriendinnetje geven, maar zit een beetje in twijfel. Het is een buitenkonijn en ik kan aannemen dat het alles behalve prettig voor hem is om in de winter een castratie te ondergaan. Ik zou hem na de castratie wel op een warmte kussen leggen in de schuur zodat het temperatuurverschil niet te groot is. Wat denken jullie? Wachten tot in de lente om hem te laten castreren, terwijl hij nu wel heel de tijd alleen zit. Of hem nu laten castreren, voor de ergste koude eraan komt en snel een vriendinnetje zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje is ook onlangs gecastreerd.. hij moest dan gewoon heel efjes weg van zijn vriendinnetje, zodat ze niet aan z'n draadjes kon bijten, maar voor de rest.

De eerste dag vooral moet je zorgen dat hij goed warm heeft. Dus door handdoeken rond hem te leggen en zo..

Maar daarna kan hij wel terug naar buiten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kruik of snugglesafe is echt bijna nooit nodig. Dat is alleen onze overbezorgdheid waar je het voor zou kunnen doen. Een ram is meestal na een paar uurtjes weer helemaal hersteld. 1 nachtje voorzichtig zijn is echt meer dan genoeg.

Wat het apart houden betreft: dat is niet zozeer voor de hechtingen, maar omdat een ram nog enige tijd vrichtbaar blijft. Na twee weken is het in elk geval veilig om ze te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .