Ga naar inhoud

Spannend donderdag castratie


Nemolientje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag Bunnybunchers,

Donderdag is het dan zover, Mars word gecastreerd.

Om eerst even een paar maanden terug in de tijd te gaan (korte versie):

Ons vorige konijntje Nemo (Voedster) had erge tandproblemen, daarom moesten haar voortanden getrokken worden. Dit zou in combinatie met de castratie gebeuren zolang alles goed ging, zodat ze niet 2x onder narcose moest.

Mijn konijn(tjes) zijn echt m'n baby's (ik ben echt zo n gek haha) en dus maakte ik me al heel veel zorgen maar toch had ik de vertrouwen in dat het goed zou komen.

De eerste 2 tanden gingen er perfect uit en ze waren nog niet zo lang bezig maar toen hield Nemo's hartje er mee op. Ze hebben van alles geprobeerd maar helaas heeft dit geen zin meer gehad.

Wij waren hier helemaal kapot van en ik wilde niet eens meer beneden komen omdat zo een klein beestje zo een enorm groot gemis is en de leegte in huis te groot was.

We hebben niet heel veel later Mars gekocht, ik vond hem al zo leuk toen ik heb al een paar keer had gezien voordat Nemo was overleden. Hij heeft ons heel erg met ons verdriet geholpen maar over zal het voor mij waarschijnlijk nooit gaan. Ik denk nog elke dag aan Nemo, en zal haar ook altijd blijven missen.

Een paar weken later hebben we Muffin bij de fokker gehaald en ze zitten nu dus in 2 hokken tegen elkaar aan. In het begin hebben ze nog samen gespeeld maar toen Muffin over een tijdje vruchtbaar zou kunnen worden hebben we ze uit elkaar gehaald. Ze zijn gek op elkaar en proberen elkaar altijd uit te breken en wassen elkaar door de tralies heen.

Ik kan dus niet wachten tot dat ze eindelijk samen kunnen leven en dat ze niet om en om meer vrij hoeven te lopen.

Maar om weer terug te komen op het "probleem" hier voor moet Marsie dus donderdag gecastreerd worden en ik ben me al weer weken aan het druk maken en hoe dichtbij het komt hoe spannender het voor ons word.

Wat ik erg fijn vind is dat we deze keer zo lang hij onder narcose is, in de wachtruimte zullen wachten en dus dicht bij hem in de buurt zijn.

Het zou voor mij denk ik erg helpen als jullie mij wat positieve verhalen vertellen over jullie ervaringen met castratie en koppelen!

En tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat een naar verhaal. Sterkte nog met het verlies van Nemo.

Mijn ram Dinky is een paar maanden geleden gecastreerd. Dit is onder plaatselijke verdoving gedaan. Alles is goed gegaan en hij ging ook meteen eten na de operatie. Thuis was hij weer zijn vrolijke zelf. Hij heeft geen romper aan gehad en heeft de hechtingen met rust gelaten. Wel was het lastig om hem rustig te houden maar gelukkig is alles netjes blijven zitten ondanks dat hij hier en daar toch een sprongetjes maakte.

Succes donderdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat heel erg goed met hem. Hij heeft goed geplast, gepoept (vandaag/vanacht weer netjes in zn hoekje) en heeft alweer goed gegeten. Drinken kan beter maar dat komt vast wel goed.

Hij baalt alleen dat ie nu even niet los in de woonkamer kan lopen, maar zeuren doet ie niet.

We kijken het nog even aan maar kan hem echt niet een paar dagen niet laten lopen. Dus als het morgen nog zo goed gaat mag hij zijn beentjes weer goed strekken.

Hij speelt ook alweer met de toilet rol die ik maar even in zn hok heb gelegd haha

Van de snugglesafe wilt ie nog niet zoveel weten haha.

En Muffin probeert hem al de hele ochtend uit te breken, super schattig maar ze geniet er wel van dat ze zoveel extra looptijd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .