Ga naar inhoud

nieuw konijn doet niet veel


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Heej

Ik heb sinds gisteren een rammetje van 3 maanden opgehaald. Ik heb een klein hokje wat als wc moet dienen in de kamer neergezet en hij kan altijd los lopen. Alleen hij komt zn wc maar niet uit en als ik hem op de bank of op de grond ergens neer zet dan doet hij wel een beetje nieuwsgierig en sluipt hij maar verder komt hij niet. Hij eet wel en drinkt alleen heb hem niet echt hooi zien eten. hij plast en keutelt ook maar had wel meer keutels verwacht denk ik. Hij heeft wel een raar oogje je ziet oogwit en is een beetje glazig maar de fokker zei dat het niet erg was en geen last ervan had (als ik voor castratie naar DA ga wou ik even navragen). Maar mijn vriend maakte nog een grapje het lijkt net of je een knuffel konijn hebt gekocht. Ik maak me zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijntje heeft ook wel een enorme verandering meegemaakt en zal denk ik nog wel even moeten wennen aan zijn nieuwe omgeving, nieuwe geurtjes, nieuwe geluiden. Ik zou als ik jou was zorgen voor een fijn plekje waar hij zich terug kan trekken als hij daar behoefte aan heeft. De meeste konijnen zijn nieuwsgierig van aard en hij zal uit zichzelf de rest van de ruimte wel gaan ontdekken.

Let inderdaad wel goed op of hij goed eet, drinkt, keutelt en plast, dat is wel heel belangrijk.

Kun je het misschien op een foto laten zien hoe het oogje eruit ziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat de vloer te glad is? Tumnus zit hier al langer dan een jaar, maar wil nog steeds niet lopen op de vloer in de woonkamer. En net als wat Domino zei: je konijntje zit natuurlijk opeens in een compleet andere omgeving en moet dus nog even wennen. Het kan inderdaad ook helpen om een schuilplekje voor hem te maken, of hem even in een panelenren te stoppen, dan lijkt de wereld misschien wat kleiner. Ook had Tumus de eerste week een beetje last van plakpoep. We hadden wel overgangsvoer meegekregen, maar hij wou enkel en alleen biks eten. Nadat hij beter gewend was ging dat gelukkig snel over. Toch zou ik hem nog steeds goed in de gaten blijven houden, want elk konijn reageert natuurlijk anders op nieuwe situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even laten wennen...misschien ook even zorgen dat hij nog niet door de hele kamer kan ?

Geef hem een beschermde ruimte...daar lijkt hij nu behoefte aan te hebben, logisch..

Dat oogje baart mij zorgen...

Bij wat voor fokker heb je hem vandaan ?

Een echte fokker (die voor één ras gaat) of een fokker die voor de fun konijnen bij elkaar zet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oppakken vind hij totaal niet erg (doe ik niet vaak hoor)

Het is een Vlaamse reus, ik zal straks even foto maken nu is het daglicht.

Het was de bedoeling dat hij een huiskonijn werd, kan het nog komen dat hij over het pakket gaat lopen? Ik kan natuurlijk niet me vloer gaan veranderen. Alhoewel ik had met mijn vorige konijnen dat ook dat ze de plavuizen bij me ouders te glad vonden, maar dat maakte niet uit het waren buitenkonijnen maar opeens de zomer erna dat ze af en toe binnen komen konden ze het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hhmm wij hadden hier een keer zo'n zelfde geval met een geïrriteerd oogje. We hadden elke avond afgekoelde groene thee (de helende kracht van kruiden) in het oogje gedruppeld en na ongeveer een week was het weg. Toch zou het nooit kwaad kunnen om even je DA te vragen wat je het beste kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even afwachten voor je gaat panikeren, misschien is hij gewoon nog onwennig en bang. Archimedes kwam de eerste 2 dagen ook niet uit zijn hok, omdat hij de parket te glad vond heb ik hem eerst op de mat laten lopen en ondertussen loopt hij al overal nieuwsgierig en blij te zijn. (We hebben hem nu ongeveer 3 weken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .