Spring naar bijdragen
Reb

ervaring met vilt in vacht

Recommended Posts

Om eerlijk te zijn snap ik totaal niet hoe je zo'n vieze achterkant kan missen.......maar goed, achteraf gezien kijk je een ezel....enz.

Hopelijk gaat er nog iets positiefs gebeuren en knapt je nijn toch nog op!

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Om eerlijk te zijn snap ik totaal niet hoe je zo'n vieze achterkant kan missen.......maar goed, achteraf gezien kijk je een ezel....enz.

Hopelijk gaat er nog iets positiefs gebeuren en knapt je nijn toch nog op!

Succes!

Weet niet zo goed wat ik met deze opmerking moet, ik vind hem ook niet echt heel aardig...

Even je inbeeldingsvermogen helpen: Als je konijn buiten in de ren zit en je pakt hem nooit op, omdat hij dat niet zo fijn vindt (ik respecteer mijn konijn!) , en de vieze kant zit onder, dan zie je niets he?!....

...maar goed...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dollie...

Goed filmpje zeg! Ik ga het eens proberen met die appelmoes... als hij dat ook zo makkelijk doet... dat scheelt veel stress en energie (die hij natuurlijk al tekort komt)

het kan evt ook in een bakje zeg je? en in hoeverre meng je het? (de verhouding)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou die opmerking maar negeren. Ik heb wel eens hetzelfde gehad. Als je je konijn gewoon netjes met de pootjes op de grond laat en het zijn geen knuffels, kun je best iets missen. Je hebt het nu gezien en je doet er iets aan. Prima toch?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

idd opmerking negeren, sommige mensen op dit forum kunnen gewoon heel onaardig zijn.

Gewoon luisteren naar goede adviezen waar je iets aan hebt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde het niet lullig, snap het gewoon niet omdat ik mijn nijnen heel vaak controleer op zulke dingen, ga ik er eigenlijk van uit dat iedereen dat doet, zodoende snap ik het niet. Blijkbaar ben ik de enige dwaas die billen voelt en op de grond ligt om te kunnen kijken!

Was geen aanval, komt blijkbaar wel zo over!

Ik til mijn nijnen trouwens ook niet op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Dollie...

Goed filmpje zeg! Ik ga het eens proberen met die appelmoes... als hij dat ook zo makkelijk doet... dat scheelt veel stress en energie (die hij natuurlijk al tekort komt)

het kan evt ook in een bakje zeg je? en in hoeverre meng je het? (de verhouding)

Verhouding ligt aan het konijn. Ik doe meestal half/half net zo veel appelmoes als medicatie. Als je veel medicatie moet geven dan eerst een beetje appelmoes opzuigen, dan een beetje medicatie, dan een beetje appelmoes, beetje medicatie etc zodat het goed mengt. In een bakje kan maar heeft niet mijn voorkeur, omdat je dan minder zicht hebt op of alles binnen is. Als je de eerste keren even wat appelmoes extra aan het spuitje smeert en rustig leegspuit terwijl ze daar aan likken, dan snappen ze het snel genoeg. Het scheelt inderdaad veel stress en dat is wel bevorderlijk in dit geval. En het werkt niet bij elk konijn, maar proberen kan altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik controleer mijn konijnen niet iedere zoveel tijd.

Dit levert teveel stress voor ze op!

Behalve mijn kruising vlaam heb ik geen knuffel konijnen!

Een aaitje als ze zitten te eten, maar dan houd het ook echt op!

Dus dat je het dan niet ziet, vind ik niet gek!

Lukt het met medicijnen geven?

Vind het wel goed dat je het toch gaat proberen!

Duim mee dat hij opknapt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, ik controleer mijn konijnen niet iedere zoveel tijd.

Dit levert teveel stress voor ze op!

Behalve mijn kruising vlaam heb ik geen knuffel konijnen!

Een aaitje als ze zitten te eten, maar dan houd het ook echt op!

Dus dat je het dan niet ziet, vind ik niet gek!

Lukt het met medicijnen geven?

Vind het wel goed dat je het toch gaat proberen!

Duim mee dat hij opknapt!

Ik controleer mijn konijnen dagelijks meerdere malen. Ik let erop of ze nog goed bewegen, hoe het sociale gebeuren is, of ze goed eten, of er nog gezonde strijd is om het eten (altijd lachen als ik een paar stukken gedroogd brood de ren in gooi) Als er op grond van deze observaties een twijfel is, dan vind ik het vroeg zat om gericht te zoeken. En tuurlijk kijk ik weleens verder dan mijn neus lang is, anders had ik dit ook niet ontdekt, maar niet met regelmaat. Dit konijn is nog goed alert eet goed en is eigenlijk niets aan te merken.

Wat ik geleerd heb met het geven van de medicijnen is dat het beestje nog lang niet uitgeput is... jemig wat is hij sterk. Morgen ga ik het met appelmoes proberen. Het wegen blijft natuurlijk lastig en stressvol, maar met de handdoek en een teiltje lukt dat aardig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat doe ik ook!

Maar ik controleer ze niet met regelmaat onder de staart en buik ed.

Ze komen alleen aanrennen als ik eten bij me heb en zelfs dan moet ik nog maar afwachten of ik echt interessant genoeg ben.

Succes morgen, ik ben benieuwd of dat lukt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou het maar liever in de gaten. Met kammen en geurklieren schoonmaken zie ik het ook, we doen het allemaal anders:wink2:

Hopelijk knapt je nijn op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wilma heeft ook vaak troep in haar geurklieren. Ben er eens mee naar de dierenarts geweest, die heeft het toen uitgedrukt. Het zit nu alweer een tijdje vol troep, maar ik kreeg het advies het lekker te laten zitten, tenzij de huid er geïrriteerd uit ziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik controleer ook niet structureel hoor. Idd gedrag letten wij op. Maar ik benader mijn dieren als gezonde dieren, dus waarom zou ik zo vaak aan ze zitten frunniken. Ik ga ervanuit dat ze gezond zijn en ik dus toch niks ga vinden. Als ze zich anders gedragen, ze stinken of afdrukken op het vinyl achter laten nob vroeg zat om te kijken :P

bij max maakte ij de geurklieren ook wel eens schoon idd. Maar die kon dan ook echt vreselijk stinken! Maar echg maar heel af en toe als hij de kamer weer eens begaf... maar over het algemeen lekker laten zitten idd.

bewerkt door wupsie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

UPDATE

over het gewicht kan in niet zoveel zinnigs zeggen. Dat schommelt gewoon erg... maar goed.. dat blijf ik gewoon elke dag doen. De medicatie gaat nu goed. Ik heb de reserve ren opgezet. Ik doe stamper daar in en meng de medicatie met de appelmoes. Dit doe ik op een schoteltje en zet dit in de ren. Na een half uurtje is het schoteltje helemaal afgelikt... :D

Via het spuitje lukt niet goed. Stamper is inmiddels erg achterdochtig wat betreft spuitjes en ik geef hem groot gelijk na alle strijd van de afgelopen dagen met dat spuitje! ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super dat het zo gemakkelijk gaat nu! En schommelend gewicht is ongeveer stabiel. (Paar gram kan em zitten in net gegeten of geplast of gekeuteld) dat is beter dan dalend gewicht!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Met het beestje gaat het steeds beter. Hij is inmiddels een halve kilo (!!) aangekomen. Het geven van de medicatie is steeds weer wat lastiger. Het begint met het vangen überhaupt. Voorheen als ik kwam, kwam hij altijd gelijk naar me toe om geaaid te worden, maar nu rent hij snel weg als hij me ziet.. Weet dat ik hem ga vangen en hij is toch wel getraumatiseerd van die medicatie onder dwang. Ons hok/ren is zo ingericht dat er vele vluchtmogelijkheden zijn. Weet je wel, meerdere in/uitgangen in het konijnenhok, achter het konijnenhok langs is een "gang"waar ik niet bij kan, omdat het te smal is, nog een extra hokje waar hij omheen kan rennen etc etc... Leuk voor de konijnen, maar niet voor mij, haha

Verder merk ik dat hij niet meer gulzig al het appelmoes opeet... hij eet sowieso minder snel, net als de andere konijnen. mss een beetje verzadigd van al het extra voer wat ze van me krijgen om aan te komen.. :party:

Vandaag begonnen met het behandelen van de andere twee bunnies. Daar moet ik nog even mijn draai in vinden. De ene eet de appelmoes, de ander doet moeilijk... Ga ik morgen verder een plan op bedenken, maar dat komt wel goed.(hoop ik) Ik denk dat ik ze ook gewoon opsluit in de reserve ren tot ze hun bordje leeg hebben :P.

De dag voor kerst nog grote stress gehad. Het stormde bij ons toen vreselijk. De wind is op een of andere manier onder het hok komen te staan waardoor het complete hok is omgewaaid. (helemaal kapot!!!!!)Hoe dit in vredesnaam kan, Joost mag het weten. Het heeft dit jaar nog wel harder gestormd. Maar goed, hok professorisch weer terug in elkaar gezet met stenen verstevigd etc etc,... 1 voordeel: ik heb nu een nieuw hok besteld, en aangezien de ziekte nogal besmettelijk is, is dit mss wel een goed moment voor het hok om kapot te waaien, haha...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn om te horen dat hij zo goed aankomt! Gelukkig dat je toch nog bent gaan behandelen.

Maar hebben de andere konijnen ook symptomen? Ec is maar half besmettelijk namelijk. Ze kunnen de parasiet wel over brengen naar elkaar, maar pas als de weerstand daalt worden ze ziek. Dat hoeft dus helemaal niet te gebeuren.

Echter heeft behandelen alleen zin als de ec actief is. Preventief behandelen heeft dus maar weinig nut. Ze blijven het helaas ook altijd bij zich dragen, dus opzich maakt het hok niet zoveel uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee de andere konijnen hebben geen symptomen. Dierenkliniek Wilhelminapark raad het aan om hokgenoten ook te behandelen. Laat ik maar het zekere voor het onzekere nemen... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .