Ga naar inhoud

Wanneer gaat de puberteit voorbij?

Optimel

Aanbevolen berichten

Mijn dwergkonijntje is al een week in de puberteit en ik moet zeggen dat ik dit nooit zo erg heb meegemaakt en ik heb meer dan 20 konijnen gehad. Ze was smoor verliefd op het mannetje die ik heb en andersom. Totdat ze na een paar maanden opeens dominant begon te worden en het dat mannetje voorheen dominant was, depressief uit de ogen kijkt omdat zijn liefje hem opeens genadeloos aanvalt wanneer ze samen los zijn.

Wanneer gaat die puberteit nou over? Het mannetje gaat na deze week sowieso weer terug naar de eigenaar, maar ik vind het sneu dat het zo moet eindigen.

Ik vraag nu dus niets over het steriliseren van een konijn, maar puur naar de puberteit :P

Alvast bedankt voor de info ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten zeg maar apart in een hok met brede tralies. Ze kunnen elkaar aanraken. Dit, omdat het mannetje hoknijd heeft en in zijn eigen hok te bezitterig is tenzij beide hokken open staan. Ze waren al een koppel. Het probleem is dat mijn konijntje (het vrouwtje) actief aan het jagen is op hem terwijl ze voorheen iedere dag naast elkaar sliepen en likten. Ze gaan er minstens 6u per dag uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat rijden is niet zomaar alleen pubertijd, dat heeft ook gewoon te maken met de opkomende hormonen en komt terug en weer terug en weer terug.

Zolang je een koppel niet bij elkaar huisvest in een ren dan zal dit elke keer op keer terug komen en heeft 0,0 te maken met pubertijd.

Je moet konijnen ook nooit in een hok opsluiten, maar altijd samen in een grote ren met een schuilhok er aan vast. De 6 uur het klinkt even leuk, maar een konijn heeft dag en nacht de mogelijkheid nodig om de pootjes te strekken.

Ik vind het sneu dat iets wat goed met elkaar om gaat nu uit elkaar wordt gehaald, gewoon een ren maken en goed bij elkaar koppelen en niet weer uit elkaar halen dan krijg je niet steeds weer het probleem met de rangorde, want op die leeftijd zit ze nu dat ze dat wil bepalen daarvoor vond ze het wel prima dat hij er boven stond als baby. Het is ook met een ander konijn niet mogelijk ze alleen die paar losloop uren bij elkaar te houden en ook met een ander konijn kan je ze niet gaan opsluiten in een hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .