Ga naar inhoud

Waar luister jij graag naar?

xDeesj
 Delen

Aanbevolen berichten

Lieve BB'ers,

We hebben het nu over eten, films e.d. gehad. Maar aangezien ik nogal wat uren op een dag muziek luister, vroeg ik me af wat voor muziek jullie graag luisteren!

En heb je een lievelingsnummer? :note:

Zelf luister ik van allessss: van hardstyle tot miley cyrus. Daarnaast staat de TV vaak op VH1 Classic: Liedjes van de jaren '80 doen het altijd goed bij mij ;) En dan niet te vergeten: Geheime Zender / Piraten muziek, wie kent het? :P

Dus vertel mensen,: wat luister jij graag? En welke radiozender zet jij het liefst op?:note: En ben jij ook zo'n iemand die de muziek afstemt op zn stemming? :)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Symphonische metal. Voorbeelden: Within Temptation, Nemesea, Delain, Epica, Xandria, Nightwish.

Daarnaast luister ik naar allerlei soorten rock / metal: Draconian (doom metal), Disturbed (geen idee waar dat onder valt), Dishwalla (Amerikaanse rock).

Ook vind ik New Age muziek heerlijk: Enya, Enigma, Era, Sarah McLachlan, etc etc etc.

Op het moment luister ik ook veel radio, 3FM, 538 en Slam FM. Ik volg dus een beetje de top 40 en bij Slam FM komt veel trance en dance erbij. En een stukkie hiphop. Nou ben ik van dat laatste niet zo kapot (dansfilms zijn een uitzondering), maar zo af en toe vind ik daar ook een plaatje mooi van (dat ene nr van Macklemore bv).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Symphonische metal. Voorbeelden: Within Temptation, Nemesea, Delain, Epica, Xandria, Nightwish.

Daarnaast luister ik naar allerlei soorten rock / metal: Draconian (doom metal), Disturbed (geen idee waar dat onder valt), Dishwalla (Amerikaanse rock).

Ook vind ik New Age muziek heerlijk: Enya, Enigma, Era, Sarah McLachlan, etc etc etc.

Op het moment luister ik ook veel radio, 3FM, 538 en Slam FM. Ik volg dus een beetje de top 40 en bij Slam FM komt veel trance en dance erbij. En een stukkie hiphop. Nou ben ik van dat laatste niet zo kapot (dansfilms zijn een uitzondering), maar zo af en toe vind ik daar ook een plaatje mooi van (dat ene nr van Macklemore bv).

Ah ook een bijzondere muziek smaak dus ;) ja within temptation maar ook evanescene (ofzo) vind ik erg leuke liedjes hebben!

en ja ben een groot fan van Macklemore, ookal heb ik verder toch echt een hekel aan rap e.d.!

Ik had nog nooit van de titel New Age gehoord maar de namen die je noemt ken ik wel :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

New Age is een verzamelnaam. Wordt ook wel eens "zweefteef-muziek" genoemd. ;) Je kunt Era weer onderverdelen in Gregoriaans bijvoorbeeld, Sarah onder Gaelic/Keltisch, maar dan krijg je weer heel erg veel hokjes.

zweefteef? hahahaha zo noemen wij hier iemand als een meisje constant in de zweefmolen op de kermis zit, te sjansen met de jongens die er onder staan xD maar dats dan weer niet zo vriendelijk he :oh:

Poehh ik ken al die genre namen niet xD ik luister altijd maar gewoon van alles ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubstep vind ik wel goed, Netsky, liedjes met een goede bas(animals is daar een voorbeeld van) Demi lovato, Katy Perry, 1d heeft ook wel geen slechte liedjes. Maar regelmatig kan ik ook genieten van toccata in d minor op orgel(voor de belgen: toccata in re klein. Wij belgen werken met sol la si do re mi fa, maar jullie werken met g a b c d e f, is ook eveneens de juiste volgorde a=la)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk he, die verschillen tussen Belgen en Nederlanders. :P

Ik houd ook niet van die hokjes hoor, maar sinds ik op een metalforum had verkondigd dat ik alles wat een beetje stevige gitaar heeft, gewoon "rock" noem....

Gregoriaans is zeg maar dat je een soort kerkkoor hoort zingen: mannen en vrouwen door elkaar of alleen mannen/vrouwen.

Voorbeeldje:

>http://www.youtube.com/watch?v=hZ3NZMb34_I

Keltisch is zeg maar Keltische muziek, zoek maar eens op Youtube naar Lord of The Dance. En Sarah McLachlan. Je kunt ook op Keltic zoeken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha Deesjx jou definitie van zweefteef heb ik nog nooit gehoord die van ainariel wel en dat is hier dezelfde betekenis.

Ik ga nou een beetje raar klinken maar ik luister eigenlijk niet naar muziek, ik moet muziek voelen, het moet iets met mijn lichaam doen wil ik het echt een geweldig goed nummer vinden. Tuurlijk zijn er uitzonderingen hoor, als ik op stap ga moet er een goede bass in zitten en dan gaat mijn voorkeur tijdens stappen vooral naar r&b en hiphop. Er zijn wel een paar liedjes die voor mij onvergetelijk zijn maar deze hebben dan ook wel een belangrijke betekenis mijn aller belangrijkste nummers: racoon - love you more, di-rect - dont kill me tonight, volumia - hou me vast, rammstein - engel, evanescene - my immortal en zo zijn er nog wel een paar maar deze zijn vooral heel mooi.

Tja en verder zoals ik al zei... Ik moet het voelen. Ow en radio heb ik het liefste slamfm op staan omdat daar niet zo veel op gepraat wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm dat Gregoriaanse liedje is wel leuk, maar als ik dat de hele dag luister :O pff nee xD

nog zo iets: tegenwoordig steeds als ik in de Vero Moda kom, hebben ze een CD van Michael Bublé opstaan, leuke vent maar ik word er heeeeeeelemaaal gestoord van xD zonder gein, na 3 liedjes sprint ik die winkel uit :P één liedje kan wel, maar niet de complete cd :no:

Wel heb ik complete CD's van Lana Del Rey, Rihanna en ik wil de nieuwe van Miley Cyrus :$

Ik luister elke dag muziek, sowieso in de auto en wanneer ik alleen thuis bent ook altijd een zender op TV op met muziek waar ik op dat moment zin in heb. Op dít moment luister ik Robbie Williams via youtube ;)

evanescene - my immoral is ook een favoriet van me :) kheb ook wel tijden gehad van rock enzo, bijvoorbeeld The Offspring, wask helemaal gek van maar ook Eluveitie, kent iemand dat? deze bijvoorbeeld:

>http://youtu.be/AaFZGiIIEjU

eigenlijk nog steeds wel lekker :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Gregoriaanse moet je natuurlijk wel mengen met andere liedjes. Dus eerst Era, dan ga je over naar een ander liedje (3 stuks of zo) en dan neem je weer een Gregoriaans liedje. Wil niet het gevoel hebben in de kerk te zitten.

Jouw video doet het niet goed, zal een op Youtube rondkijken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Gregoriaanse moet je natuurlijk wel mengen met andere liedjes. Dus eerst Era, dan ga je over naar een ander liedje (3 stuks of zo) en dan neem je weer een Gregoriaans liedje. Wil niet het gevoel hebben in de kerk te zitten.

Jouw video doet het niet goed, zal een op Youtube rondkijken. :)

nee precies xD Ow oke, doe maar, kheb net weer even een paar geluisterd. volgens mij is dat folk metal/rock? S af en toe wel lekker. maar heb nu al weer een oude Kelly Clarkson opstaan xD en straks Avril Lavigne, maar dan wel de zoetsappige liedjes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja al is Animals wel een nederlands liedje. Maar een goede bass is altijd welkom. Wrecking Ball vind ik wil chique. Mooie tekst ook. En Anariel volgens mij ligt het een klein beetje aan de leeftijd. Volgend jaar mag ik uitgaan. Dus daar draaien ze niks anders meer. En Belgen en Nederlanders klopt ook niet volledig. Ik heb namelijk Nederlands bloed door mn aderen stromen. :) ik sta op met een liedje en dat liedje als ik dat terug hoor dan denk ik hele tijd dat stomme liedje heeft me wakker gemaakt. Hebben jullie dat ook??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh bij when your gone van avril lavigne moet ik mn traantjes altijd bedwingen, mja niet zo gek met een lief bij defensie

Oeh ja dat begrijp ik, die clip dr bij! Ken je het nummer van Katy Perry ook ? het heet 'thinking of you' .. maar da's dan weer net iets ander verhaal :P maar ook zo'n aangrijpende clip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Ehmmm... Er zijn er wel veel. Muziek die ik overgigens de hele dag wel kan horen is TSFH ( two stpes from hell, film/trailer muziek).

Mijn favoriete tune is daar dan ook van: Infinite legends. Ook zijn Heart of Courage, Day becomes night en United we stand Devided we fall 'mijn' muziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .