Ga naar inhoud

:( duimen gevraagd


Mrie

Aanbevolen berichten

Helaas heb ik vandaag Bart en Lars allebei naar de dierenarts moeten brengen. Ik heb vanmorgen een uwv bijeenkomst gehad want mijn baas is failliet en tijdens die lekkere bijeenkomst kwam mijn ergste nachtmerrie uit. Mijn schoonzus heeft een deel van de ellende kunnen zien. Er is een niet aangelijnde hond in onze achtertuin terecht gekomen. De hond is door het net gegaan want gespannen was over de ren. Bart leek alleen last te hebben van zijn oogje en was wel flink geschrokken maar Lars had bij mijn thuiskomst (ben zo snel ik kon onderweg gegaan naar huis) flinke plukken haar aan haar achterste hangen. Ik heb haar voorzichtig opgepakt om te kijken hoe erg het allemaal was. Lars was compleet over de kook en krabde me uit alle macht. Ik heb meteen de dierenarts gebeld waar ik de 2 meteen kon brengen. Ze zijn na wat bedaren onderzocht en hebben op het 1e gezicht buiten de loshangende plukken haar niets. Lars en Bart zijn nog steeds na thuiskomst erg gestresst en ik heb ze maar opgesloten in hun hok want ik ben als de dood dat die hond terugkomt. Mijn schoonzus was net te laat beneden buiten (woon schuin boven ons) en het baasje en de hond waren al weg. Ik heb aangifte gedaan bij de politie want ik vind dit een kwalijke zaak want we wonen niet dichtbij een losloopplaats. De hond kan er niets aan doen maar het baasje had zijn verantwoording moeten nemen.

Nu wil ik jullie vragen te duimen voor mn 2 schatjes want ze zijn nog lang niet de oude. De pittige Lars zit weggedoken in een hoekje beweegt weinig en is echt van de kaart. Gelukkig eet ze inmiddels wel.

Ben zo boos en verdrietig tegelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook echt zo ontzettend boos. Als ik bij iemand schade aanricht wil diegene ook weten wat er is gebeurd en hoe dit is op te lossen. Het geld kan me niets schelen al had het veel meer gekost om ze op te lappen had ik het gedaan het gaat om het principe.

Ik weet ook niet hoe je een konijn met zo'n ervaring (weet niet of je het trauma noemt) kunt helpen. Misschien heeft iemand tips hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Babbely de eigenaar heeft de hond uit onze ren geplukt dus die persoon weet wat er is gebeurd. Mijn schoonzus hoorde hem roepen en ging daardoor kijken omdat het altijd rustig is in de buurt en zag een man met nog een andere hond in onze tuin staan en de hond pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh vreselijk, wat zullen ze stress hebben. Ik ga voor je nijntjes duimen dat ze zich snel weer rustig en weer vertrouwd en beter voelen.

Hopelijk heeft de eigenaar van de hond nog contact met je opgenomen voor hetgeen wat er aangericht is. Hij is uiteindelijk de baas van de hond. Sterkte ook voor je lieve konijntjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws! Bart en Lars zijn sinds vandaag weer helemaal zichzelf voor zover ik kan beoordelen dan ;) Ze spelen alweer met onze kat (die aan de andere kant van het gaas loopt). Lars daagde haar alweer uit voor een spelletje verstoppertje ;) Verder bromt ze als vanouds als je haar eten komt brengen maar dat is Lars eigen. Bart laat zich weer aaien die lekkere flap. Dus so far so good. De flapkezen mogen alleen naar buiten als wij erbij zijn want ik ben bang dat de hond toch weer terug komt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo even tijd voor een update. Ik dacht wat is er leuker dan zelf te zien of het goed gaat ;) oordeel zelf maar lol

1455075_400101176786871_396412336_n.jpg

945782_400101150120207_1077406154_n.jpg

1476019_400101163453539_101916518_n.jpg Rechts achterin de ren ligt het bakje waar Bart zo netjes zijn behoefte op probeert te doen alleen Lars mikt dat ding linea recta naar buiten haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig wat schrikken! Heeft je schoonzus het baasje al aan kunnen wijzen? Want ik kan me voorstellen dat je wel even een hartig woordje wilt praten met het baasje over verantwoordelijk gedrag. Afgezien van het feit dat ik eigenlijk vind dat ie de kosten moet vergoeden, vind ik ook dat hij ook moet zien dat jij net zo gek met jouw konijnen bent als hij met z'n hond. En je weet natuurlijk niet of de hond in de toekomst nog eens van die fratsen uithaalt.

Ben blij dat het goed gaat met de hupsels. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heeft mijn schoonzusje de betreffende meneer nog een keer gezien en schijnt het een bewoner te zijn van de straat achter ons. Ik wil dit zeker weten en zal het daarna doorgeven aan de politie waar ik ook aangifte heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .