Ga naar inhoud

Eigenwijs, uitdagen of half zindelijk?


femmeke

Aanbevolen berichten

Ik weet even niet meer wat ik met Tos moet.

Ik heb een kattenbak en een meterkooi. In de meterkooi staan momenteel 3 toiletjes. Hij snapt heel goed dat hij zn behoeftes in de kooi of in de kattenbak moet doen. Maar wanneer hij in de kooi gaat doet Tos de ene keer zn behoeftes wel op de wctjes en de andere keer gaat hij gewoon een paar cm ervoor zitten en doet zn behoeftes voor een van de wctjes.

Ik dacht eerst dat hij gewoon een ander hoekje dan Otje had uitgekozen dus daar een wctje neer gezet, gaat meneer weer in een andere hoek zitten. Daar ook weer een bakje neergezet (nog een hoekwctje paste niet dus staat er zo'n langwerpig wcbakje) maar ook dat is blijkbaar niet goed genoeg.

Ik probeer als ik het op tijd zie t menneke op t dichtstbijzijnde wctje te zetten, of als hij klaar is het op te ruimen en op een wctje te dumpen. Maar niks lijkt te werken.

Waarom doet hij dit nou en wat kan ik nog proberen om hem elke keer op een wctje te laten gaan? Ik word hier namelijk een beetje moe van die meter kooi elke 3 dagen helemaal op poetsen is nou niet het aller leukste. Had gehoopt dat het na een tijdje wel goed zou gaan maar hij woont inmiddels alweer een maand of 3/4 hier en het is nog steeds hetzelfde.

Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier deed Frits dat ook vaak toen ik nog hoektoiletjes had. Hij vond die dingen gewoon niks. Toen ik ze grotere toiletbakken gaf was het afgelopen. Ze hebben nu een grote hoekkattenbak, dat is de enige bak die nog gebruikt wordt. In het hok staat nog zo'n groter ferplast toilet, maar dat gebruiken ze nooit meer. Hoe groter hoe beter hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen zijn zindelijk en sommige worden het nooit.Het zijn nu eenmaal geen honden of katten.Mijn konijnen zijn beide absoluut niet zindelijk we noemen ze dan ook de familie Keutelkont,want de keutels liggen door het hele hok.Ik geef daar niet om,ik maak iedere ochtend het hok schoon,haal alle keutels en natte plekken eruit,dat is een klusje van nog geen 10 minuten.Ik vind het dan ook een beetje sneu om te lezen dat je er "een beetje moe"van word, want hij doet het echt niet om jou te pesten hoor.;) Zo zijn konijnen nu eenmaal.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje jammer dat je mij nu de les leest om iets dat eigenlijk los staat van het "probleem".

Ik heb toch echt al genoeg geprobeert, en nog steeds bereid om andere opties te proberen. Ik heb tot nu toe altijd alle konijnen zindelijk gekregen. Ja er zijn er inderdaad die nooit zindelijk zullen worden maar dat is hier niet aan de orde. Want hij snapt het wel alleen doet hij het gewoon niet altijd. Tis echt fifty fifty. En aangezien ik weet dat Tos wel het doel en de gedachte achter de wctjes snapt moet er een manier zijn om hem gewoon iedere keer op de wc te krijgen. Naar dat soort advies vraag ik. Daarom ga ik de tip van Eefje ook proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor je dat een grotere bak werkt! :)

Hoe doen jullie dat eigenlijk in het nachthok (buitenkonijnen)?

Vorig jaar zat mijn ram nog alleen en deed alle plasje keurig in het hoektoiletje. Nu ze samen zijn, doen ze dat niet meer.

Ze doen (net als bij jouw) de helft gewoon in het nachthok en de andere helft keurig in het wctje.

Het nachthok wordt nog iets groter gemaakt en ik wil er dus een iets groter hoektoiletje in zetten. Maar een grote poepbak kan het niet worden, aangezien dan het hele nachthok gelijk vol is... Er staat wel een grote bak in de ren die ze ook netjes gebruiken.

Nog een ander idee?

Ps: sorry femmeke, ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit in jouw topic vraag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem Ily:) je zit in princiepe met hetzelfde probleem. Ze snappen het wel maar... hoop dat jij ook een oplossing vind hier:)

Ik hoop ook dat de grotere bak gaat werken, hij moet alleen nog even tot vrijdag wachten heb net de boel verschoont vrijdag is de volgende schoonmaakbeurt:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja echt he:p. Je zou Tos zn kopje ook eens moeten zien. Hij kan me dan echt aankijken zo van nou en baasje ik heb nu geen zin in de wc dus doe ik t lekker dernaast je ruimt t toch wel op. Maar kan nooit boos op ze worden mn kleine kindjes:love:

Ik houd jullie van het weekend op de hoogte of het werkt fingers crossed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de grote wc is tot nu toe nog geen succes....

Die hoektoiletjes kun je vastzetten aan de tralies en zo'n grote bak niet dus die vliegt nu constant van links naar rechts.

Misschien dat het nieuw is dus kijk het nog even aan, heeft iemand anders nog ideeen om dat rond smijten va de grote wc tegen te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de grote wc is tot nu toe nog geen succes....

Die hoektoiletjes kun je vastzetten aan de tralies en zo'n grote bak niet dus die vliegt nu constant van links naar rechts.

Misschien dat het nieuw is dus kijk het nog even aan, heeft iemand anders nog ideeen om dat rond smijten va de grote wc tegen te gaan?

Je zou er een steen tegenaan kunnen zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk je probleem niet zo. Het is toch heerlijk als ze alles in die meterkooi doen? Bij mij worden gewoon de hele ren en alle hokken gebruikt.

Zet anders gewoon een iets kleinere binnenkooi neer en laat ze die helemaal als toilet gebruiken. Ze doen het niet op je vloer. Prima toch?!

Waarom zou ik dan een kleinere binnenkooi kopen en neerzetten? Kunnen ze net zo goed de hele meterkooi als wc gebruiken.

Punt is gewoon dat Tosje het wel snapt maar het niet altijd doet. Ik hoop dat het nu wel gaat lukken om alleen de wc te gebruiken. Hij is slim genoeg om het te begrijpen.

Je zou er een steen tegenaan kunnen zetten?

Ik heb alleen geen steen. Vandaag wc weer verschoon tot nu toe staat deze nog altijd op dezelfde plek en volgens mij ook nog geem plasjes ernaast *fingers crossed*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: HIJ SNAPT HET! :D soms gooien ze de bak nog wel eens naar de andere kant of ze gooien een deel eruit maar dat maakt niet uit:) alle plasjes gaan op de bak. En ik hoef nog maar om de 3 dagen de wc te verschonen. Bijkomend voordeel van een grote wc. Ben helemaal trots op ze.

Nog een mooi puntje toe te voegen Tos is vanaf het begin af aan echt bang geweest voor alles en iedereen maar sinds vorige week komt meneer niet alleen bij me op de bank zitten maar hij laat zich ook aaien en geniet er duidelijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .