Ga naar inhoud

Wilgentakken


Nemolientje

Aanbevolen berichten

Ik weet niet waar je woont, maar je zou eens kunnen informeren of er in je omgeving wilgen geknot worden.

Het knot seizoen is net weer begonnen. Hier in de buurt knot de IVN en ik heb een lijstje gekregen wanneer ze waar aan het werk zijn.. Zoals het er nu uit ziet gaan we morgen weer een lading halen voor onze konijnen en waarschijnlijk dan ook nog een lading voor de opvang. Zo hebben we het vorig jaar ook gedaan, ideaal!

Je kunt trouwens wilgen meestal vinden aan de waterkant. Kun je ook zelf wat takjes knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wilgentakken uit de winkel vinden veel konijnen minder lekker dan zo uit de natuur.

Ik heb mijn konijnen ook weleens wat gegeven uit de winkel, maar dat raakten ze niet aan. Uit de natuur eten ze lekker op!

Dus je kan ze beter ergens af knippen, moet je wel goed kijken of het wel een wilgenboom is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pluk wilgentakken gewoon zelf. Hier in de buurt staan een aantal mooie wilgenbomen.

Hoe verser de takken, hoe lekkerder ze het vinden. Bovendien scheelt het een hoop geld als je het niet in de winkel hoeft te kopen.

Hier krijgen ze ook regelmatig een keer een mooie wilgentunnel, die tunnels bestel ik bij zooplus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .