Ga naar inhoud

Rode pijnlijke plek op hoofd


Nemolientje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Bunnybunchers,

Toen ik vanochtend (zoals elke ochtend) Mars en Muffin hun ochtend salade gaf zag ik bij Mars (wit konijntje) dat zijn huid op zijn hoofd/begin oor erg rood en geiriteerd was. Het was niet open maar ik denk dat hij er vanacht wel aangekrabt heeft.

Als ik er aan zat merkte ik dat het zeer deed. Hij eet, poept, plast goed en ik zag verder niks geks. Ik heb hem alleen niet uitgebreid kunnen controleren omdat ik snel door naar het werk moest. Zo snel als ik goed kon kijken zag ik ook niks vreemds in zijn oor.

Ik heb mijn moeder gevraagd zometeen even bij ze langs te gaan en nog even te kijken hoe het met hem gaat.

Ook zal ik de DA wel even bellen aangezien ik me toch altijd veel zorgen maak om ze.

Hebben jullie dit eerder gehad of enig idee wat het zou kunnen zijn?

Op internet kom ik van alles tegen en het lijkt er (nog) niet op dat het bijv mijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het zijn de ene konijn bij andere teveel op de kop wast en knabbelt aan de vacht daar? ik had hier een koppel waarbij het vrouwtje letterlijk net zo lang op dezelfde plek wasde en knabbelde aan de vacht totdat me mannetje een kale plek kreeg, toen het tot bloeden toe kwam heb ik ze uit elkaar moeten halen, aangezien het mannetje vrij oud is, en het slecht geneest bij hem en zij elke keer opnieuw begint ermee.

maar als dit bij jou ook de oorzaak is, zou je het ene konijn de ander moeten zien wassen op die plek constand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten nog gescheiden en via de tralies komt Muffin daar niet bij.

Het is in zijn linker oor ook roder dan in zijn rechter oor. Maar de plek die er vanochtend zat is al iets minder rood. Voor zover mijn moeder kon zien.

Net de DA gesproken en ze gaf aan dat ik het tot vanavond wel even kan aankijken, dus ik heb mijn afspraken afgezegd en mijn moeder gaat vanmiddag nog even langs.

Ze zei dat het goed is dat ik Mars & Muffin iets uit elkaar heb geschroven omdat er een kans is dat het toch iets van een parasiet is, maar als het aan blijft houden is het waarschijnlijk een oor ontsteking omdat het van binnen toch ook rood is.

Ik wacht het dus gewoon even af tot vanavond en hoop dat het geirriteerd is geraakt door krabben en dat het straks allemaal wel mee valt. Gelukkig kan ik op tijd naar huis!

Wat een zorgen kun je je toch maken om die lieve kleine beestjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de DA bevalt heel erg goed en hebben veel verstand van konijnen.

Mijn moeder gaat straks nog even langs en belt mij op als ze er is.

En ik ben nu gelukkig aan het eind van de middag al thuis.

Bedankt voor de tips! Ik ga een oorontsteking ook nog even googelen en ga indien ik twijfel zo snel mogelijk langs de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .