Ga naar inhoud

Konijn blijft zijn zusje bespringen na castratie!!


lyselotje

Aanbevolen berichten

Hi

Ik zal mij even voorstellen ik ben Elyza en heb 2 konijnen huggie en hummer en drie katten.

Huggie is een dame en Hummer de Heer.

Ik heb een vraag ik heb Hummer laten casteren maar sinds dat ie weer bij Huggie is is het even goed gegaan maar na een poosje is hij niet meer gestopt met zijn zusje steeds te bespringen.

Ik heb ze weer uit elkaar gehaald want het is te zielig voor woorden huggie wil het niet hebben die zit continu rondjes te rennen en te piepen als hummer bij haar in de kooi is.

Maar buiten de kooi is alles prima.

Mijn vraag is dan ook wat kan ik hier aan doen?

Ik vind het zo zielig omdat het gezelsschapsbeestjes zijn maar zo is het ook niet leuk.

De dierenarts kan er niks aan doen zij zegt dat het een bijzonder geval is (heb ik weer :) weer een bijzonder diertje hahaah) dus bij deze please hulp....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de kooi te klein is en te weinig verstopplekken heeft voor een koppeltje, zeker als het een koppeltje is dat aangeeft niet zomaar samen te kunnen.

Het kan even duren voor de hormonen van een ram na de castratie het lijfje uit zijn, maar rond de 2 maanden na de castratie zou hij eigenlijk toch wel wat rustiger moeten worden.

Ik denk dat het rijden gewoon te maken heeft met het niet zo goed met elkaar op kunnen schieten, en in een kooi van het formaat dat jij hebt is er dangeen mogelijkheid om elkaar te ontlopen. Dat lijd dus tot rijden en op een gegeven moment tot ruzie.

De reden dat het buiten de kooi goed gaat is waarschijnlijk omdat daar meer ruimte, meer verstopplekken en meer afleiding is. Ze kunnen elkaar daar lekker eventjes ontlopen en van de andere dingen in de wereld genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het gewoon een probleem van gebrek aan ruimte is hoor. Niet zo bijzonder als de DA wel beweert. Je zegt zelf dat buiten de kooi alles prima gaat. Hebben ze veel mogelijkheden om rond te rennen? Een konijn moet toch verschillende uren per dag z'n pootjes kunnen strekken. En daarenboven hebben nijntjes wel behoefte aan privacy, die ze waarschijnlijk in de kooi niet vinden en daarom elkaar gaan "lastigvallen". Je kan misschien hun terrein wat vergroten met er een rennetje aan vast te maken, zodat ze niet met z'n tweeën op die kleine oppervlakte moeten zitten...

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dan eigenlijk elke binnenkooi zelfs boven de meter te klein voor twee konijen samen want ik heb een oude kooi die niet eens meer in de winkel te koop is, die verkopen alleen maar kleinere kooien. Het is nu twee en een halve maand geloof ik na de castratie dus word dat dan nog uberhaupt nog beter. Ze kunnen zo goed als door het hele huis lopen als ik thuis ben. Het is ook voornamelijk s'avonds dat ie dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alleen al proberen de kooi anders in te richten, zet midden in de kooi een schotje of een doos, zodat ze elk aan een andere kant kunnen als ze willen, eventjes wegkruipen van elkaar :) Misschien kun je creatief zijn om het hok uit te breiden (evt een losse panelenren, een verdieping er op of een ander hok kopen/maken dat ruimer is).

Als ik jou met je partner in de badkamer op sluit, denk je dat het dan ook maanden achter elkaar goed zal gaan? In de meeste gevallen niet he? Zelfs in een groot huis waar jullie elk een eigen plekje hebben kan het nog wel eens tot ruzie komen. Zo is het ook bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een reactie allemaal had ik zeker niet verwacht binnen zo'n korte tijd. Ik wil in mijn achtertuin een grote gedeelte afzetten en uitgraven zodat ze een lekkere grote ruimte hebben en lekker kunnen gaan graven. Maar ik moet nog toestemming krijgen van de woningcoperatie aangezien dit een huur huis is :) Het zijn zeker weten broertje en zusje heb ze namelijk van een kennis. Er is te weinig ruimte om zo'n mooie grote kooi in dit kleine paleisje :D van mij te zetten maar dat idee met de rennen ga ik nu sowiezo zeker weten doen en heb nu ook al vanmiddag ff snel een grote doos een deurtje uitgeknipt dat ze hierin kunnen schuilen maar heb allebei de kooien open gedaan (want ze zijn nog gescheiden) Huggie ging ff kijken en Hummer zag het knutselhuisje als een prive hokje voor een twee e en sprong er gelijk weer boven op en Huggie ging weer naar haar eigen bak en bleef daar weer een poosje ligge

Maar ze krijgen zeker weten meer ruimte.

Heb namelijk gewacht met konijnen nemen todat ik de juiste grote binnenbak had (dacht ik tenminste dat ie die had :) ) maar ja we wachten de woningcoperatie af en dan krijgen ze hun tuinpaleisje sowiezo en in de tussentijd zal ik het ze binnen zo aangenaam mogelijk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .