Ga naar inhoud

Hoe verwennen jullie je konijn?


EllaEnJack

Aanbevolen berichten

Hier krijgen ze regelmatig verse wilgentakken, wilgentunnels, lente/weide rollen, kartonnen dozen om mee te spelen, een zelfgemaakte groente slinger, een zelfgemaakte hooibal met lekkere groenten erin, een snackbal of een koker die ze over de grond moeten rollen en waar vervolgens brokjes uitvallen, eierdozen met hooi en brokjes erin, eigenlijk van alles.

Hopelijk kan je hier wat mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je 2 filmpjes van wat ik mijn konijnen weleens geef. Zijn beiden dingen die je thuis zelf kunt maken. Ik heb ook weleens een kleine kartonnen doos gevuld met kruidenhooi, paar gaten aan de zijkanten geknipt, raffia erover heen en daar tussen een paar lekkere groenten. Zijn ze ook even mee zoet

Eetbare slinger met diversen

Keukernrol met groenten erin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie dat hij een beetje suf word dan doe ik het deurtje van zijn hok open en dan komt hij vanzlef wel.. ook met bix dan doe ik altijd in de ochten een klein beetje en de rest door de andere helft van de dag.. dan lijkt het meer maar is het niet :) vind hij ook leuk altijd

Verder koop ik geregeld een neiuw speeltje en als hij er op uit gekeken is dan haal ik hem even weg en een weekje later geef ik het eer terug en dan lijkt het weer een nieuw speeltje.. (bij mij zijn speeltjes een knuffeltje een bal een papieren bekertje... dat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop ook geregeld iets nieuws voor men 2 nijnen ze spelen ontzettend graag met ballen waar een belletje in zit , dat maakt dan lawaai als ze er mee rollen daar spelen ze het liefst mee .. Ik heb ze ook een oude knuffelbeer gegeven vinden ze ook super leuk om daar beiden aan te trekken , het is zelfs hun slaapknuffel ze liggen er altijd op te slapen .. Een rieten mandje daar spelen ze ook graag mee ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groente, fruit, snoepjes alles met mate.

En qua speeltjes, lege keukenrollen, tent, tunnels, zachte grote dobbelsteen, houten speeltje en vaak vinden ze zelf nog wel wat bijv. mijn zachte pantoffel (als ik m niet aan heb) vind Mars ook geweldig.

Verder ligt er met dit weer altijd een kruik waar ze tegenaan kunnen kruipen en hebben ze allebei een eigen mandje om in de liggen/zitten.

En natuurlijk veel aandacht en liefde.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeel soms een konijnenkoekje, bietenruitjes, k heb nu ook hier van die snoeperij gekocht die wel gezond is, een wilgenrol met mate omdat ze het karton vreten in plaats van eten, andere tunnels met lekkers er op, hooirollen met bloemen er op, kruiden uiteraard. En ik heb nu een proefverpakking van de kruidenmuesli van de BB webshop en daar vallen ze ook op aan als gekken :P

Verder hebben ze balletjes liggen met belletjes er in, vinden ze hier niet erg interessant, er ligt wat houten speelgoed waar ze ook niks mee doen. Ze hebben een zandbak waar ze zo af en toe wat mee doen. Ze zijn niet erg van het spelen helaas. Het enige dat ze wel gebruiken (hooguit 2 minuten) is de beloningsbal waar ik dan zonnepitten in doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn konijntjes is het pure verwennerij als ze mogen graven in de tuin. Nu de bloemen allemaal uitgebloeid zijn vind ik dat nog goed ook!

Ook rennen en huppen in de tuin is een grote hobby van ze. Als ik mijn konijnen wil verwennen maak ik dus wat extra tijd vrij zodat ik ze in de gaten kan houden in de tuin.

En de nodige verse groente, vooral witlof is een populair verwenmiddel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .