Ga naar inhoud

toilet vulling

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik nu al een hele tijd houtkorrels als wc vulling maar sinds Furby erin graaft stinkt het dus echt al na een halve dag en het is echt moeilijk om dan uit de ren te scheppen.

Wat raden jullie aan qua korrels dat minder stinkt en niet zo'n rommel is als ze graaft?

Gaat echt elk konijn van kattenbakvulling eten of verschilt dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het risico niet nemen om gewone kattenbakvulling te nemen. Naar mijn idee is houtkorrel echt de bodembedekker die het minst gaat stinken en die het minste rotzooi geeft. Is het geen idee om een kattenbak met kap te gebruiken als toilet? Mijn voedster graaft ook in de bak, maar zo met die kattenbak blijft de meeste rotzooi wel in de bak.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hennepvezel, ik zweer erbij! Is bij de pets place te koop in pakken van 14 kg, waar je echt eeuwen mee doet. Het ruikt lekker, stinkt niet gouw, is stofvrij wat fijn is voor mijn longen maar zeker ook voor die van de konijnen en absobeert goed. Ik raad echt aan om het eens te proberen :).

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik Ecobed. Echt het beste spul. Is klein gemaakt karton. Na lang zoeken heb ik het ook op internet gevonden. 18.45 voor een 20 kilo zak, incl. Verzendkosten. Je kunt daar ook probeerzakjes van 1 of 4 kilo kopen. De opvang waar ik ze vandaan heb gebruikt zelf dit spul en raad het zeer aan! Goedkoopste, stofvrij, neemt goed op, makkelijk schoon te maken, ruikt niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hennepvezel, ik zweer erbij! Is bij de pets place te koop in pakken van 14 kg, waar je echt eeuwen mee doet. Het ruikt lekker, stinkt niet gouw, is stofvrij wat fijn is voor mijn longen maar zeker ook voor die van de konijnen en absobeert goed. Ik raad echt aan om het eens te proberen :).

Ja ik ook,ik betaal bij de fouragehandel dacht ik 7 euro voor een megabaal.Ik maak geen gebruik van toiletjes,maar gebruik het als onderlaag voor het stro en in de zomer gebruik ik enkel hennepvezel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf heb ik getest. Houtkorrel, Cosi'n'dry en nog een natuurlijk gerecycled product. De Cosi'n'dry vind ik qua geur en vocht opname de beste. Houtkorrel gaat ook ruiken, en Cosi'n'dry heb ik met mijn neus in de toiletbak gehangen, maar er kwam geen urinelucht vanaf, wat bij de andere wel het geval was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 jaren later...

Ik doe er een laagje budget hooi over. Als ik konijnen in huis heb vervang ik het om de dag / elke dag. Bij de buitenkonijnen 2 / 3 keer per week. In de zomer wel vaker (dagelijks) omdat ik dan altijd wat banger ben voor myiasis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .