Ga naar inhoud

Bultjes in oren, oormijt?


xILYx

Aanbevolen berichten

Hoi BBers,

Sinds een aantal dagen voel ik bij Dribbel bultjes/bobbeltjes in de oren.

Ze lijken op kleine korstjes. Omdat ze nog zo klein zijn is het niet erg duidelijk, maar je voelt en ziet het wel. Ik heb geprobeerd om een foto te maken, maar het is te onduidelijk...

Zelf denk ik aan oormijt, of zijn er nog andere opties?

En het is denk ik handig om eerst langs de DA te gaan, of kan je zelf ook een kuur starten?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ze buiten en/of word ze ingeënt? Het kan onschuldig zijn, maar het is ook een symptoom van myxomatose. Merk je nog meer aan haar? Ik zou sowieso langs de dierenarts gaan. Je kunt daar beter een keer te vaak dan te weinig zijn. Konijnen houden zich vaak groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben net nog even goed gekeken en het is niet erger dan een paar dagen geleden.

Het zijn ook echt maar hele kleine bultjes, geen grote korsten zoals bij oormijt. Ook schud hij niet meer met zijn kop dan normaal.

Dus oormijt is eigenlijk uitgesloten. Ook is de kans dat het myxomatose is, erg klein.

We kijken nog even of hoe het gaat.

@Stamperlove: nee, nog geen afspraak bij de DA, maar dat had je ondertussen vast wel door! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .