Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Gondolin

Muziek-topic

Recommended Posts

Ik heb het aangedurfd, ik heb wrecking ball op dwarsfluit gespeeld. Het is redelijk goed gelukt alleen kom ik soms niet aan mn octaaf waar ik moet aangeraken maar dat komt omdat ik denk dat ik een veel kortere adem heb dan ik denk. Geniet ervan.

Het is normaal dat je me niet ziet, kzie er echt niet uit als ik dwarsfluit speel. ;) Nog iets hoe ziet er bij jullie een partij uit. Omdat jullie met letters werken. bewerkt door Jolien_1999

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad!! Supergoed!!

Productietipje: als je een programma als Garageband (Apple) of Logic download, en je speelt hem dan een paar keer in, kan je zo knippen dat je de foutjes niet meer hoort ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg tof wat je allemaal doet, Gondolin!

Ik hou heel erg van muziek maken, ik vind het heerlijk ontspannend om gewoon wat op mn keyboard te tokkelen. Maar speel ook klarinet en heb daarmee in verschillende harmonie orkesten gezeten. Wil nu eigenlijk ook cello leren spelen, omdat ik het zulke mooie instrumenten vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh nog een klarinetistje. Vroeger waren er precies meer klarinetjes(mensen die klarinet spelen) aan het minderen zijn. Ik zie veel minder jonge starters in de muziekschool

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ooh nog een klarinetistje. Vroeger waren er precies meer klarinetjes(mensen die klarinet spelen) aan het minderen zijn. Ik zie veel minder jonge starters in de muziekschool

Kee, bij mij in de omgeving werd er sowieso niet zoveel muziek gespeeld. Maar zijn er uberhaupt niet minder jonge starters (met alle instrumenten bedoel ik) dan vroeger?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoel met klarinet, jonge starters zijn niet minder, maar wel minder dan klarinet. Ik zit in een jeugdharmonie en daar ben ik de jongste klarinet. Nu zie ik vooral piano en gitaar.(veel kinderen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga even uppen.

Ik heb een partij gevonden  van the flight of the bumblee en ik kan de eerste notenbalk al. Ik heb vandaag ook covertjes gemaakt op de dwarsfuit van: River flows in you, the meadow(dat deuntje van new moon, twilght), titanium en mad world. Als ze goed zijn gelukt krijgen jullie ze te horen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankje Piccaso! :) 
Wow Jolien Flight of the Bumblebee is zo cool. Ken je de versie van de Swingle Singers? 

Met de Stereo Stars heb ik 2 weken terug een nieuwe clip opgenomen. Heel hard werk maar super leuk en we hebben net de eerste preview gekregen van de regisseur (die is hem nu aan het editten). Ik ben zo blij! Het ziet er nu al vet uit! :D 

Hier de preview voor onze tweede music video: FREAK. Ik hoop dat jullie hem ook vet vinden :D (beste resultaat krijg je door hem via het tandwieltje op de hoogste kwaliteit te zetten)
De echte clip wordt gelanceerd op 17 maart!

>https://www.youtube.com/watch?v=EQU3kfBqP48

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ook niet hoor, ik oefen gewoon heel veel en ik doe al heel lang muziekschool. Mijn eerste rapporten muziek waren niet geweldig. En die noten lezen. Ik heb er nog altijd problemen mee. De hoge noten en de lage noten gok ik meestal al. Klarinet kan niet echt heel zo laag, daar kan ik ze nog uit elkaar houden. Maar bij dwarsfluit lukt het helemaal niet zo heel goed. Ieder begin is moeilijk. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn internet is erg traaaaaaag. Ik probeer m morgen nog even. :)

Ik ben trouwens gestopt met de band, maar raakte wel erg gefrustreerd dat ik mijn muziek niet meer kwijt kon, dus dan maar in huis en in de auto zingen. Daar kan ik het volume tenminste regelen. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al is dit topic al meer dan een jaar oud toch wil ik hier even op reageren.

Zelf maak ik ook een beetje muziek.

Ook een hobby van mij.

Ik speel een beetje gitaar en heb een paar clipjes gemaakt die ik wel met jullie zou willen delen.

Zelf schrijf ik ook wel eens songteksten op bestaande muziek.

Dit gaat meestal over mijn scooter en over de scooterclub waar ik lid van ben.

Of over mijn dochter of mijzelf.

Dit clipje is het oude liedje van Boudewijn de Groot - Verdronken vlinder.

>https://www.youtube.com/watch?v=VS_v4DJO8YA

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik al verteld heb in het voorstel topic hebben we 3 kinderen.

Mijn dochter, de middelste van de 3 is vorig jaar september naar Groningen verhuist en is bij haar vriend ingetrokken.

Ze studeren allebei in Groningen, zo'n 200 kilometer hier vandaan.

Begin januari hebben ze een appartement gekregen.

Over haar en haar vriend heb ik een lied geschreven half januari.

Het lied heet 'Een zoen' op de muziek van The Rose van Bette Midler.

Een zoen                                                                                     

Woonde je thuis, bijna alles naar wens.
Ging naar school, altijd op de fiets.
Krijg je een vriend, een heel goed mens,
Na een tijdje vond je ‘t hier maar niets.
Besluit je om een eind weg te trekken.
Voor je studie ver weg van hier.
Om bij hem zijn kamer te betrekken.
Veel geluk, maak maar veel plezier.

Samen klussen in ‘t appartement.
Dat is wat we hebben gedaan.
Voor jullie beiden een experiment.
Om samen door het leven te gaan.
Daar in Groningen de stad in ‘t noorden.
Voor jullie studies een eigen stek.
Ook al zijn dit maar losse woorden.
Geniet van ‘t leven op jullie eigen plek.

Nu ben je weg, op jezelf gaan wonen.
In die grote drukke stad.
Voor je studie, de wens van je dromen,
Je hebt ’t thuis ook goed gehad.
Met je vriend nu alles samen delen.
Dat is wat jullie beiden doen.
Mochten  jullie je ooit vervelen.
Kom dan thuis, krijg je van mij een zoen.

>https://www.youtube.com/watch?v=OecK1Y27nJ4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites