Spring naar bijdragen
Janetd

Binky aan het koppelen met Buffie , tips?

Recommended Posts

Ook hier maar even een topic openen.

Gisteren ben ik met Binky naar een opvang geweest, daar is hij gekoppeld aan Buffie (daar was haar naam Moppie)

IMG_0584.jpg

De koppeling verliep ongelooflijk rustig, Binky was niet onder de indruk en ging er al snel bij liggen. Buffie was wel nieuwsgierig, zou een pittige dame met koppelen zijn maar het enige wat ze deden was wat ruiken en dat was het eigenlijk wel.

IMG_0585.jpg

IMG_0598.jpg

De ren hebben ze daar op een gegeven moment heel klein gemaakt omdat er zo weinig actie was, ook dat ging prima

IMG_0593.jpg

Dus hoppa , Buffie mee naar huis genomen. Ik heb in vrij korte tijd aardig wat konijntjes in moeten laten slapen en dus 5 keer konijnen moeten koppelen. Zoveel pech ik heb gehad met gezondheid zoveel geluk heb ik met koppelen en de konijnen konden altijd gelijk de ren in (8mx1,5 met daarin 2 hokken en tunnels, takken en noem maar op) Nooit problemen gehad gelukkig en geen vechten of andere gekke dingen . Eigenlijk waren alle setjes binnen no time een klef stel.

Nu dus weer hetzelfde gedaan , thuis de konijnen gewoon de ren in en ik dacht dat is een makkie aangezien ze gelijk samen in 1 van hokken gingen zitten.

IMG_0603.jpg

IMG_0618.jpg

Omdat er geen rare dingen gebeurden, ze aten ook gewoon samen groenten heb ik ze vanacht ook samen gelaten

Vanmorgen nog niks vreemds aan de hand, ze verblijven wel ieder aan 1 kant van de ren. Binky in het ene hok en Buffie in het andere.

Geen plukken haar niks maar nu heeft Binky besloten dat Buffie niet in zijn hok mag komen.

Buffie is nieuwsgierig en gaat regelmatig kijken, ze mag voor het hok komen en ook hooi eten maar zodra ze er bij wil dan jaagt hij haar weg. Soms staat hij alleen op en soms gaat hij een paar stappen mee.

Ze hebben wel 1x neus aan neus gestaan en gingen daarna hun eigen weg. Binky ligt languit in zijn hok en gaat ook met zijn rug naar haar zitten.

Maar owee als ze in het hok stapt.

Maar Buffie wil contact en probeert het toch, wat net dus even te ver ging. Binky rende nu wel achter haar aan en de plukken vlogen in het rond en uiteindelijk had ik dus een bol rollende konijnen!

Ik heb hard in mijn handen geklapt en ze gingen gelukkig gelijk uit elkaar.

Binky ligt weer languit in het ene hok en Buffie verblijft weer aan de andere kant van de ren.

Ze is nog steeds heel nieuwsgierig, is alles aan het bekijken en besnuffelen maar dat rollebollen zit me een beetje dwars.

Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen doen , vind de signalen zo verwarrend en heb alleen ervaring met makkelijke koppelingen dus dar rollen over de grond ken ik niet.

Zie geen wonden trouwens alleen plukken haar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil stiekem even opmerken dat mijn Pluis woensdag in precies diezelfde ren is gekoppeld. Toevallig!

Heel veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha dat is idd toevallig :D en gaat alles goed?

Heb ze toch op neutraal terrein gezet. Daar zitten ze nu al een uur en het gaat prima, niks geen agressie.

Ze liggen zelfs bij elkaar en hebben zichzelf uitgebreid gewassen naast elkaar en ze eten beide hooi.

Het is dus echt het ene hok wat Binky even nog niet wil delen lijkt het, verder doen ze het prima in mijn ogen.

Misschien dat ik het ene hok af kan sluiten zodat hij dat niet kan en hoeft te verdedigen ? (blijven nog genoeg schuilplekjes over)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een koppeling kan soms wel dagen duren

Hier was het ook in het begin het nachthok is van mij en jij mag daar niet in

Toch even uitmaken wie de baas is

Succes ik hoop dat met een paar dagen rust komt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ja ze leven nu goed langs elkaar heen en zoeken elkaar soms even op. Pluis lijkt haar sociale skills nog even te moeten zoeken. Fijn dat het bij jou nu beter gaat. Als Binky het hok niet wil delen en daar vechtpartijen door ontstaan zou ik dat hok lekker even weghalen. Je kan ook schuilplekken maken door een tunnel of iets dergelijks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas is het tussen Binky en Buffie niet goed gegaan :( In overleg met de opvang heb ik haar terug gebracht daar zal ze waarschijnlijk geholpen worden omdat ze heel erg dominant is en misschien dat ze na het laten helpen wat rust vind en ik duim voor haar dat ze snel een maatje zal vinden dat wel bij haar past.

Over 2 weken mag ik het weer gaan proberen met Binky bij de opvang, hopen dat er een dame tussen zit met wie hij wel een klik heeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer !

bij je laatste berichtje (voorlaatste dus eigenlijk) leek het er op dat je de oplossing had gevonden van wat er ook in mijn gedachte kwam toen ik alles daarvoor las; Ze moeten echt nog even op neutraal terrein...

Nu blijkt dat het geen stand heeft gehouden..Helaas..Er is niet te voorspellen hoe een koppeling gaat verlopen...Dat blijkt maar weer....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het ging ook echt goed in mijn ogen , Binky was wel heel rustig en stil maar dat vond ik niet vreemd gezien alle stress van de afgelopen dagen. Alleen ging Buffie zich steeds meer en meer opdringen, ze wilde dat hij haar ging wassen en dat wilde Binky dus absoluut niet. Ze sproeide ook over hem heen. Heb het idee dat mijn aanwezigheid het nog een extra versterkte omdat ze dan nog fanatieker was. Als ik het een woord moet geven noem ik het opdringerig.

Heb ze nog apart van elkaar in een ren gehad zodat ze elkaar wel konden zien en ruiken maar niet bij elkaar konden maar Buffie nam geen rust en bleef continue heen en weer rennen voor het gedeelte dat ze hem zag, Binky had de uiterste hoek uit gekozen zo ver mogelijk bij haar uit de buurt.

Oh in de tussentijd had hij al weer een keer aangevlogen dus vandaar dat ik mijn aanwezigheid zeker ook mee tel hierin omdat ik er tot 2x toe bij was (niet in de ren maar wel in de ruimte)

Ik ben van mening dat er wel een klik moet zijn , misschien als ik door had gezet dat ik ze uiteindelijk wel bij elkaar had gekregen maar als ik zie hoe veel blijer binky nu door zijn ren aan het huppelen is dan weet ik dat ik de goede beslissing gemaakt heb , hoe moeilijk ik dat ook vond . Hij was met buffie echt niet zichzelf, heel rustig en stil ,eigenlijk totaal geen reactie richting haar , alle interesse kwam van haar kant.

Dan ga ik de liefde niet dwingen , voor beide is er een geschikte partner alleen is het soms even uitzoeken wie ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .