Ga naar inhoud

Alle tepels bedekt met witte/gele korst


snuitje_pluisje

Aanbevolen berichten

Hoihoii,

Mijn konijn Pluisje is inmiddels alweer zo´n 6 jaar en ik controleerde vandaag even op afwijkingen. Ik probeer alles af te lopen en voelde op haar borst een harder bultje. Toen ik goed ging kijken zag ik dat al haal tepeltjs er zo uitzagen:

1180kr9.jpg

rbeh6o.jpg

Ze heeft er geen pijn aan als ik eraan zit, doet helemaal niet moeilijk als ik eraan zit maar ik weet dus niet of dit wel normaal is. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook wel eens gezien bij een oudere voedster. Is volgens mij geen schimmel, wat het wel is durf ik je niet te zeggen. Lijkt wel een beetje op een soort afscheiding uit de tepeltjes ofzo. Maar je kan het het best morgen eens aan je dierenarts vragen. Wie weet kan je de foto's even doormailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn dierenarts en die zegt dat ik beter even langs kan komen om te kijken. Maar onze dierenarts is een beetje snel op geld uit vinden wij en mensen uit onze omgeving.. Mijn rat had bijvoorbeeld een chronische luchtweginfectie waar ik steeds medicatie voor nodig had. En steeds liet hij me weer op afspraak komen, dus ik weer wat centen lichter, voor helemaal niets.

Ik heb niet het gevoel dat het iets ernstigs iets maar wil zelf ook niet gaan dokteren.. Advies..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .