Spring naar bijdragen
selot

hallo ervaren konijnliefhebbers, hier een beginneling!

Recommended Posts

Ik ben al een aantal weken aan het surfen en spitten en zoeken en ideetjes aan het opdoen. Alles wat er maar te maken heeft over konijnen!

Mijn dochter van 6 en ik wonen met zn tweetjes en we willen graag 2 konijntjes uit asiel. We hebben zelfs al 2 namen bedacht! (Roos en Gijs) Maar voor het zover is, wil ik goed geïnformeerd zijn.

Ondertussen heb ik een plek in de tuin afgegraven, gaas gelegd, palen de grond in geslagen, gras weer terug geplaatst en een paar tegels gelegd waar het hok op zal komen te staan. Nu even wachten tot het gras weer vast gegroeid is en dan maak ik het af met gaas eromheen. En dan kunnen we gericht op zoek naar een hok (of ook zelf maken?)

Van de week me maar eens lid gemaakt van deze site. Want wat staat hier een hoop informatie! En wat heerlijk om ervaringen te kunnen delen! Mijn eerste vraag in het forum dan al gedeeld, maar er zullen er vast nog veel volgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoii, wat klinkt dat allemaal al leuk! en heel goed dat je ze uit een asiel wil halen :)

een hok maken is best duur.. (het gaas alleen al) .. tenzij je goede adresjes weet, denk ik dat je haast goedkoper uit komt als je een hok koopt :O wel uit mijn ervaring iig..

succes verder :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Xdeesj, ik heb idd gisteren nog maar eens marktplaats afgestruind. En ik kan morgen al een zo goed als nieuw konijnenhok afhalen voor een klein prijsje. Zelf een hok maken kan altijd nog! En komende week gaan we alvast bij een opvang in de buurt kijken, dus het komt nu wel heel dichtbij! Spannend! Iemand nog tips voor het "keuren" van de opvang, waar ik op moet letten bijvoorbeeld?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier. Leuk om te lezen dat je zo aan het voorbereiden bent! Waar woon je ongeveer, dan kunnen we misschien wat opnoemen, meerdere leden werken bij/ hebben zelf een opvang en kunnen je misschien wel helpen.

Veel plezier straks met het uitzoeken van een koppel!

Hier op de site bij huisvesting is ook een topic met buitenverblijven van andere leden, kun je misschien ideeën opdoen! Het voordeel van zelf maken is dat je het zo groot kan maken als je wil ;) haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Xdeesj, ik heb idd gisteren nog maar eens marktplaats afgestruind. En ik kan morgen al een zo goed als nieuw konijnenhok afhalen voor een klein prijsje. Zelf een hok maken kan altijd nog! En komende week gaan we alvast bij een opvang in de buurt kijken, dus het komt nu wel heel dichtbij! Spannend! Iemand nog tips voor het "keuren" van de opvang, waar ik op moet letten bijvoorbeeld?

kijk da's mooi :) en als ie dan ook nog genoeg ruimt heeft :goed:

veel plezier met de konijntjes alvast!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon zelf in nieuwerkerk aan den ijssel. Dus als iemand nog een adresje weet, ik hoor het graag!

Het hok is trouwens erg mooi! En ze krijgen een ren van ruim 2,5 m2, dus dat zit wel goed. (Heb me goed ingelezen vantevoren) Zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag zijn we gaan kijken bij een opvang! Ik keek mijn ogen uit. Wat goed geregeld allemaal. Er zat ook een nestje. Hoe vertederend ze ook zijn, zo klein. We gingen natuurlijk voor de tweede kans konijntjes. We wilden eigenlijk eerst alleen kijken, maar toen we daar stonden, wist ik niet meer waarom we ook alweer alleen gingen kijken. Hihi.

Dus na het luisteren, het aaien, het vasthouden. Hebben we 2 konijntjes uitgekozen. Een ex-ram van 1 jaar (vriendinnetje overleed en de vorige eigenaren wilden hem toen niet meer) en voedster van ongeveer 2 jaar (reden onbekend). En wat doen ze het al goed! Gijs ging meteen languit liggen en vond het wel prima. Roos moet nog even wennen, en schiet nu snel het nachthok in als ik dichterbij kom. Alhoewel ze gescheiden in de opvang zaten, garandeerde de opvang dat ze wel bij elkaar konden. En inderdaad, zelfs boven verwachting! Ze doen het super samen!

Zaterdag gauw de ren afmaken, dan hebben ze lekker de vrijheid om te gaan en staan! (Oh ja, dat was eigenlijk de reden dat ik nog wilde wachten)

attachment.php?attachmentid=70997&d=1380739231

Links Gijs, rechts Roos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijken is kopen zeggen ze wel eens hè, maar alleen kijken in een opvang is echt niet te doen hoor. :mdr:

Ik vind het trouwens super om te lezen hoe je je hebt voorbereid en ingelezen. Heel veel plezier gewenst met Gijs en Roos!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahhh wat goed een koppeltje uit de opvang. Bart van ons komt ook uit de opvang. Zo leuk om te zien dat je nijnen het naar hun zin hebben en een mooie 2e kans krijgen. Echt genieten is dat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites