Ga naar inhoud

Konijn met een obsessie?


jojo

Aanbevolen berichten

Ik heb me net al voorgesteld en val gelijk met de deur ik huis met een probleem, tenminste ik denk dat het een probleem is, ik hoop dat iemand dat hier herkent en me misschien een tip kan geven.

Ik heb 2 konijnen, Vlaamse reus Harriet en Hollandse Hangoor Sonja, beiden voedster en 9 maanden oud, ze hebben een mooi groot hok, van 1x1 meter met een trapje naar de ren van 2.50m.

Sinds 2 maanden graaft sonja al het stro naar een kant toe, en graaft als een bezetene op de ijzere lade in het hok, steeds in een hoekje, soms gaat ze uren door, s'nachts hoor ik haar ook vaak, het is echt een obsessie gewoon voor haar ze heeft dan ook geen aandacht voor niks meer, in de ren etc graaft ze niet alleen in dat hoekje boven, het is best lastig omdat al het stro zo het ook word uitgegraven en Harriet op de kale ijzeren lade moet slapen, ik leg het wel steeds weer terug of vul het aan maat niks helpt.

Herkent iemand dit en wat is er aan te doen.

Groetjes Jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo ijzeren lade in het hok! en een van mijn twee ko0nijnen, flip, graaft ook de godsganse dag! en kiest hiervoor zowel in de kooi en in de ren een favo hoekje voor uit....... als ik het hok ververst heb is het het ergst! dan wordt alles ondersteboven gehaald en omgewoeld!! mij komt het dus wel bekend oor wat je beschrijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier maar 1 konijn die in zo een hokje past met zo een lade. Hij deed dat dus ook (zo wil ik eerst al bewijzen dat het volgens mij niet met het geslacht te maken heeft). Hij bleef echt maar door doen telkens ik het hooi terug had gelegd.

Ik werd er gewoon gek van het geluidje en de toestand van zijn nagels. Nu bleek toen ik er een houten plank in gelegd heb die watervast is dat hij het dus nooit meer doet. Ik denk dat het een raar gevoel geeft voor sommige konijnen van op dat ijzer te slapen en ze willen dat weg. Ik ben echt blij dat hij ervan af is, hij lijkt mij ook véél geruster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier maar 1 konijn die in zo een hokje past met zo een lade. Hij deed dat dus ook (zo wil ik eerst al bewijzen dat het volgens mij niet met het geslacht te maken heeft). Hij bleef echt maar door doen telkens ik het hooi terug had gelegd.

Ik werd er gewoon gek van het geluidje en de toestand van zijn nagels. Nu bleek toen ik er een houten plank in gelegd heb die watervast is dat hij het dus nooit meer doet. Ik denk dat het een raar gevoel geeft voor sommige konijnen van op dat ijzer te slapen en ze willen dat weg. Ik ben echt blij dat hij ervan af is, hij lijkt mij ook véél geruster.

dat het niet aan het geslacht hoeft te liggen is dan denk is wel duidelijk want ik heb twee mannen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga vanavond iets anders leggen op de ijzeren lade kijken of ze echt zo'n hekel aan het ijzer heeft aan de pootjes, mijn man gaat binnenkort een ander hok maken een nog groter dan we nu al hebben dan gebruiken we zeker geen ijzeren lades meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zo'n troepmaakster, een vrouwtje dus. Ik erger me groen en geel als ik, zoals gisteren, het hok net heb schoongemaakt. Doe een dikke laag vlas in buiten- en binnen(slaap)gedeelte, en dan in het binnengedeelte nog een lekker pak stro erop. En binnen een kwartier heeft Binky al het sto en vlas uit het binnenhok gegraven en geduwd, en ligt alles in het buitengedeelte. Vervolgens lopen ze het heel makkelijk naar buiten (doordat ze langharig zijn), zodat de net geschrobte buitenren weer vol met stro ligt, zucht!

Om haar te pesten heb ik, voordat ik naar binnen ging, nog even snel al het stro weer terug in het slaapgedeelte gelegd zodat ze weer helemaal opnieuw kon beginnen met reorganiseren :blink: .

Ook hier een ijzeren lade, en het geschraap met die nagels gaat me door merg en been. Maarja, ze zal zelf wel weten wat ze doet denk ik dan, hopelijk straks met hartje winter doet ze het niet. Of misschien toch een plaatje hout in de ijzeren lade leggen, zodat het niet te koud wordt met vorst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .