Ga naar inhoud

Konijn gooit toilet om

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een probleem mijn konijn gaat met zijn toilet aan de wandelen of hij gooit hem of gooit korrels eruit. dit doet hij sinds kort voorheen,nog nooit gedaan. Ik heb een groot hok 130x95 cm en 105 cm hoog betekend 2 verdiepingen. Ook heb ik speeltjes in de kooi liggen. Hij doet zijn behoefte er wel nog steeds op!

Hoe kan ik dit afleren/oplossen?

Groetjes mieke

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe groot je toilletbak is... Maar misschien kan je een groter/hogere bak neerzetten.

Ikzelf gebruik een bak van 40cm lang x 28cm breed x 22 cm hoog

Deze kan ze niet omgooien :wink2: wat ze wel nu en dan doet is erin graven... En heb al van veel BB'ers gehoord dat voornamelijk voedsters dit doen... Niet dat het uitgesloten is voor rammetjes hoor!

Hier is het ook Fluffy (voedster) die in de toilleten graaft... Snuffie (ram) heeft dit nog nooit gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n hoekkattenbak. Daar wordt vrolijk in gegraven en ik hoor ook vaak dat ze er mee aan het schuiven zijn en hem half optillen, maar echt omgooien heeft mijn voedster maar 1 keertje gedaan. Mijn ram zat er toen in trouwens, dus was best zwaar. Snap nog steeds niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen.. Maar dat is 1 keer geweest, voor de rest scheelt het een boel troep!

Link naar bericht
Delen op andere sites

het is bij konijnen gewoon soms echt zoeken na een oplossing waar ze zelf ook mee willen/kunnen leven. ;)

werkt een oplossing niet moet je weer iets nieuws proberen te verzinnen, en helaas is bij elk konijn een andere oplossing, zal dus vooral proberen worden dus. ik vind dat juist leuk , ze houden je lekker bezig.

ik heb er hier met kattenbak staan, maar juist ook bij andere konijn juist weer een losse wc, want zolang ze die kan verslepen wordt die niet leeg gegooid, maar die wordt dus overal mee natoe gesleept, oftwel ze past zich niet aan na waar de wc staat, maar de wc moet zich aanpassen na waar zij wilt poepen, maar sindsdien die dus losstaat gooit ze hem niet leeg. ze hoeft immers niet de inhoud na plek te scheppen waar ze wel wilt poepen op dat moment.

konijnen zijn gewoon allemaal anders, het is gewoon echt uitproberen en zoeken na wat bij jou konijntje werkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn ram gooit dat ding door zijn hele hok heen, dat heeft ie 2 / 3 dagen gedaan, ookal zette ik m steeds weer terug, beetje beplast zaagsel erin gelegd alles maar nee, dat ding moest en zou heen en weer gegooid moeten worden.. ik heb het toilet er weer uit gehaald xD dan maar niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet hoe groot je toilletbak is... Maar misschien kan je een groter/hogere bak neerzetten.

Ikzelf gebruik een bak van 40cm lang x 28cm breed x 22 cm hoog

Deze kan ze niet omgooien :wink2:

Dit is een goede tip.

Het kan ook zijn dat ze zich verveelt? heeft ze een maatje?

Houd ons op de hoogte!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .