xILYx Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Nu begrijp ik het beter, sommige dingen worden gewoon nagepraat omdat anderen het zeggen maar het wil niet zeggen dat het altijd ergens op gebaseerd is.Ik heb ook veel verhalen gelezen waarbij het wel hielp,dus ik dacht: misschien helpt het bij de TS ook wel. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dat geeft niet toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 We hebben de plantenspuit gebruikt, en het werkt tot in zoverre dat hij van veel dingen nu in ieder geval wel wéét dat dat hij het niet mag. Ik heb geen problemen met natuurlijk knaaggedrag, maar er zit nogal een verschil tussen knagen in de (in grote hoeveelheid geleverde) wilgetakken, wc-rolletjes en ander spul, of mijn gordijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 Nee, heb ik niet, en dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg onhandig, om telkens een ren op en af te moeten bouwen als je eventjes aan de tafel wilt gaan zitten.Nee, je stoelen op laten eten dàt is handig......Het is in een ander vernieltopic ook al gezegd; Een konijn is en blijft een konijn...Wil je je konijn niet je huis op laten eten, zal je iets moeten bedenken dat hij er niet bij kan....Geef hem i.p.v je stoelen een eigen chillplek.....Geef hem buiten lekker de ruimte....Zet een panelenren neer en stap er over heen als hij voor jou in de weg staat...Je huiskamer anders indelen zodat de panelenren er wel kan staan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbely Geplaatst: 11 oktober 2013 Delen Geplaatst: 11 oktober 2013 (aangepast) Misschien heeft hij gewoon een gezonde eetlust.............of werktie bij de afdeling kwaliteitbewaking:whistle2: Sommige konijnen zijn onverbeterlijk en stront eigenwijs en hebben maling aan alles, hier loopt er ook 1 rond, ik had net behangen, denk dat Boris de kleur niet leuk vond, dus hij heeft mij even "geholpen". Je kunt hem aantikken of wegduwen wat je wilt, hij verzet geen stap en knaagt vrolijk verder! 11 oktober 2013 aangepast door Babbely Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 13 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Nee, je stoelen op laten eten dàt is handig......Het is in een ander vernieltopic ook al gezegd; Een konijn is en blijft een konijn...Wil je je konijn niet je huis op laten eten, zal je iets moeten bedenken dat hij er niet bij kan....Geef hem i.p.v je stoelen een eigen chillplek.....Geef hem buiten lekker de ruimte....Zet een panelenren neer en stap er over heen als hij voor jou in de weg staat...Je huiskamer anders indelen zodat de panelenren er wel kan staan...Dat snap ik ook wel :sarcastic: Maar zoals ik ook al eerder in het topic gezegd heb, ik vind het jammer om hem naar buiten te doen, omdat ik het juist zo gezellig met hem vind binnen (en los!). Als het dan ook op te lossen is door doosjes op de stoelen te leggen en die even op tafel te zetten als je gaat zitten dan vind ik dat echt duidelijk de voorkeur hebben over een ren. Dus mijn vraag: wie helpt me met het oplossen van de paar praktische problemen die er nu nog zijn om hem los en binnen te houden, is helemaal niet zo gek. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 13 oktober 2013 Delen Geplaatst: 13 oktober 2013 Ik zou gewoon extra hoezen maken voor de stoelen, die je vastzet met lintjes of met elastiek onderaan zodat ze zichzelf aanspannen. Van handdoeken of zo, of oude keukenhanddoeken, dingen die je kan missen. Zolang ze schoon zijn, zet je je er gewoon bovenop, zijn ze vuil, even in de wasmachine, komt er bezoek, haal je de hoezen eraf en als ze kapotgebeten worden, waren het toch al handdoeken die je zou wegwerpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 14 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 Ook een goed idee De doosjes doen echter voorlopig hun werk! En binnenkort zal ik toch moeten gaan naaien, want de bekleding is nu wel zo kapot dat het er echt niet meer uitziet... "Gelukkig" was hij toch al erg verschoten en paste hij toch niet geweldig bij ons nieuwe huisje/kleurenschakering. Maar goed. Pietje is nu enthousiast aan de stoelpoten begonnen, dus ik wil nu knaagstrips gaan aanbrengen. Weet iemand of je die ook in het wit kunt krijgen? Aluminium is gelijk zo aluminium. Of zou je ze kunnen verven? (Plankjes, wilgentakken etcetera liggen ernaast maar de stoelen zelf zijn blijkbaar toch echt smakelijker...) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charita Geplaatst: 14 oktober 2013 Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 Ze zijn er wel in het wit, maar die zijn van plastic. Tenminste degene die ik gezien heb Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 14 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 (aangepast) En werkt dat ook? Op zich heb ik hem nog niet aan hard plastic zien knagen...En waar heb je die gezien? 14 oktober 2013 aangepast door Gondolin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbely Geplaatst: 14 oktober 2013 Delen Geplaatst: 14 oktober 2013 Ze hebben ze bij iedere bouwmarkt, aluminium is te schilderen maar beschadigd snel, zeker als je watergedragen verf gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Oh nee :( :( :( Hij heeft onze prachtige bank aangevreten... Waar we zoveel tijd in hebben gestopt om er eentje te vinden die precies goed is... En waar we (voor ons) zoveel geld aan hebben uitgegeven... Oh nee :( :( :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbely Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Oh wat vervelend!:oh: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Echt ik zit er gewoon om te huilen... ik vind het zo erg! Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, er liggen zo veel speeltjes om aan te knagen en toch knaagt hij liever aan de eetkamerstoelen, het bed, de salontafel, en nu dus ook aan de bank... Hij heeft gewoon een stuk van de bekleding opgegeten. We willen hem niet naar buiten doen (want echt, ik heb net zo lief geen konijn als een konijn buiten, ik ken mezelf en dan doe ik toch niets met hem) maar we hebben geen ruimte voor een ren. Oprecht. Ik zou gewoon niet weten waar ik hem zou moeten plaatsen. De enige plaats die ik heb overwogen is... tja, rondom de bank. Want daar knaagde hij niet aan. :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbely Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Ik kan mij voorstellen dat je erg verdrietig bent! Het is om moedeloos van te worden. Ben je er al achter wanneer hij het doet, of er een patroon in zit? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat het uit verveling is. Het duurt nog tot begin november voordat we een vriendinnetje voor hem kunnen halen (de DA raadde 8 weken "quarantaine" aan). Tot dan geven wij hem in principe veel aandacht (zijn beiden ZZPer dus werken thuis), maar goed, we zijn geen konijnen dus echt leuk wordt het nooit. De bank heeft hij nu vannacht aangeknaagd, maar hij doet het ook als wij 1 meter verderop zitten. Natuurlijk wel alleen in zijn actieve periodes. Hij krijgt voldoende eten en 2 soorten groenten op een dag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mystique Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Bij mij zou het al lang klaar zijn, hoor. Dieren mogen binnen, maar hebben zich aan regels te houden. Of zich op zijn minst te gedragen. Ik begrijp dat je het nú spijtig zou vinden hem naar buiten te verhuizen, maar binnenkort krijgt hij een vriendin, dan is het meteen al minder zielig, omdat hij jou dan minder nodig heeft. Uiteraard ga je met een buitenkonijn minder om dan met een binnenkonijn, vooral als het koud en guur is, maar dat vind ik niet noodzakelijk slecht, ze hebben elkaar toch? En voor mij, weegt een kapot interieur niet op tegen een betere band met mijn dieren. Ik heb Coquille nu ook binnen, en ik vind het wel leuk, hij is zo slim en leert vlug, maar ik zal toch blij zijn als hij terug buiten zit, zelfs al wordt hij dan misschien terug 'dommer' en minder hanteerbaar. Maar het gaat hier niet om mij, maar om jou. Als je geen ren kan zetten, heb je dan geen kamer die je kan afsluiten? De keuken of badkamer, dat zijn toch ruimtes waar minder makkelijk schade aan toe te brengen is. Of het ren-onder-de-tafel-idee, wat ik in een ander topic gelezen heb? Is de schade aan de bank erg? Misschien is er een oplossing waardoor je er niets meer van ziet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 mag ik iets onaardigs zeggen: wat mij betreft is dit toch echt je eigen schuld. Je hebt een konijn en je weet dat hij knaagt. Laat hem dan niet bij je goede spullen! Ik snap dit echt niet. Er lopen momenteel meerdere van dit soort topics, dus ik weet niet meer of ik hier al gereageerd had. Maar de meeste konijnen knagen nu eenmaal. De kans dat het met een maatje over gaat, is niet heel groot. Persoonlijk denk ik dat de kans groter is dat je er een tweede knager bij krijgt. Prima als je je konijn perse binnen wilt houden, maar persoonlijk vind ik dat je dan moet ophouden over je spullen. Dit is natuurlijk gedrag voor een konijn. Je gaat hem dit nooit afleren. En dit topic loopt al een maand, dus het komt niet echt als een schok, lijkt me...Ik sluit me aan bij Mystique. Bij mij zat hij een maand geleden al buiten. En dat is niet erg, als hij een gezellig maatje heeft om bij te wonen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ricksem Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 ik heb ook een konijn binnen knaagt ook wel aan dingen maarja ik loop er naar toe en weg gaat ze doe ik telkens opnieuw ik heb geleert dat het gewoon zo hoort konijn moeten knagen om hun tanden klein te houden en alsje er niet mee kan leven moet je je konijn misschien buiten neerzetten ik vond het op het begin ook wel lastig maar hoe meer je je ergert hoe leuker je konijn het gaat vinden dus gewoon rustig blijven! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ricksem Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 oja en nog wat heb je wel eens gezien dat je konijn ergens met de kin overheen gaat? want dat betekent namelijk dat je konijn er de tanden in gaat zetten ze doen dat om hun geur er aan te zetten daarmee zeggen ze dit is van mij;) en dat zie ik nu dus gebeuren ze zet momenteel bijna overal de tanden in nu de tafel poten nou ik loop er heen en klaar doe ik gewoon zo vaak mogelijk op ze weten echt wel dat het niet mag op een gegeven moment maar konijnen zijn gewoon zo knagen is voor hun net zoals ademen je doet het gewoon niet bij nadenken en zo leer ik meer en meer over het gedrag van konijnen en kan ik me daar wel bij aanpassen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
StamperPluis Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Een aantal van mijn konijnen vonden het ook heerlijk om hun tanden in de deurposten, raamkozijnen, kasten etc te zetten. Ik heb nu werkelijk van alles op de grond staan waar ze hun tanden in kunnen zetten. Twee dozen (die helemaal kapot gescheurd worden), rieten ballen, wilgentakken. Verder diverse speelgoed erbij. Moet zeggen dat het knagen aardig over is, maar ik weet natuurlijk niet of ieder konijn zo op een andere gedachte te brengen is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ricksem Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 ik heb een hoek keuken en in de hoek wil ze altijd graven heb ik er een krukje neer gezet was het opgelost maar sinds vanavond schuift ze het aan de kant en gaat er gewoon weer graven njaa ik loop er naar toe gaat weg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anjo Geplaatst: 17 oktober 2013 Delen Geplaatst: 17 oktober 2013 Dat deze discussie nog loopt.... Wat ik even wilde zeggen @Ricksem, als je konijn ergens met de kin over wrijft wil het niet automatisch zeggen dat ze er de tanden in gaan zetten. Het kan hoor, maar het hoeft niet. Mijn konijnen doen dit nl niet, wel met de kin wrijven, overal waar Lizzey (mijn voedster) komt wrijft ze alles af met haar kinnetje maar mijn konijnen zijn wat dat betreft echt geen knagers (afkloppen ) en zijn als ik dit topic lees wel erg voorbeeldig... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xILYx Geplaatst: 17 oktober 2013 Delen Geplaatst: 17 oktober 2013 Dat deze discussie nog loopt.... Wat ik even wilde zeggen @Ricksem, als je konijn ergens met de kin over wrijft wil het niet automatisch zeggen dat ze er de tanden in gaan zetten. Het kan hoor, maar het hoeft niet. Mijn konijnen doen dit nl niet, wel met de kin wrijven, overal waar Lizzey (mijn voedster) komt wrijft ze alles af met haar kinnetje maar mijn konijnen zijn wat dat betreft echt geen knagers (afkloppen ) en zijn als ik dit topic lees wel erg voorbeeldig...Helemaal mee eens! Ook mijn konijnen wrijven wel met hun kinnetje ergens overheen, maar zijn echt geen knagers! Wat een geweldige konijnen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2013 Pietje was dat ook niet, tot hij het wel was. @Christa, dat is toch niet zo onaardig? Tuurlijk is het gedeeltelijk gewoon mijn eigen schuld. Maakt het er echter niet leuker op De andere dingen waar hij aan heeft geknaagd konden we van tevoren wel aan zien komen (testhapjes, gooien met dingen etcetera). De banken waren altijd veilig... werd juist waarderend aan gelikt. Hij zit ook niet vaak op de banken. Vandaar dat ik dat niet had verwacht. De stoelen en schoenen waar hij aan knaagt hebben bijvoorbeeld ook een héél andere structuur - en stonden ook allemaal op elkaar gestapeld op veilige plekken, zoals je al zegt laten we hem daar niet meer bij :he: Maar ja, de bank... gewoon niet verwacht. In ieder geval heb ik nu bedacht dat ik de tafels en stoelen ga beplakken met antiknaagstrips, dan dozen op de stoelen (gelijk wat extra bergruimte :he:) en dan een grote ren er omheen (2x3 ongeveer). Daar kan hij dan in, als we niet thuis zijn of in bed liggen. Als we wakker zijn mag hij dan los en klap ik de ren in (ik vind het dan niet zo'n probleem om op te letten). Straks nog even met vriendje overleggen of hij dat ook ziet zitten. Lijkt me misschien nog de beste oplossing. Ik ben misschien veeleisend (en een konijn en binnen en los en knaagvrij huis) maar goed, telkens een stapje verder naar de ideale situatie en uiteindelijk kom je er dan wel. Dus sorry als de langlopendheid van dit topic mensen irriteert maar jullie ideeen helpen me echt verder daarin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gondolin Geplaatst: 18 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2013 (aangepast) Vriend is het er mee eens Wat voor een ren kunnen we het beste nemen? Ik had de maten wel een beetje verkeerd ingeschat haha, de ren (voor dus alleen 's nachts, en als we weg zijn wat niet zo vaak is aangezien we thuis werken) zou maximaal 2.15 lang kunnen zijn, en dan zo ongeveer 1.30 diep. Misschien maak ik er wel een schuine kant in, zodat hij nog ietsje groter kan zijn. Genoeg voor 2 konijnen toch? Ik heb nu een beetje rennen zitten te bekijken, wat voor een ren zouden jullie aanraden voor binnen? Het is belangrijk dat hij gemakkelijk in en uit te klappen is en opgevouwen niet te veel plek inneemt. En natuurlijk dat Piet er niet uit kan ontsnappen, hij springt ook op de bankleuning van 60 cm hoog (maar gezien zijn paniekerige blik als hij dat doet denk ik dat dat wel zo'n beetje het maximum is haha). 18 oktober 2013 aangepast door Gondolin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten