Ga naar inhoud

Hij knaagt aan ALLES

Gondolin
 Delen

Aanbevolen berichten

Je kan idd wel wat opruimen, maar alles wordt wel een beetje moeilijk. Bijvoorbeeld stoelpoten, plinten, behang en om nou altijd de gordijnen omhoog te hebben (want als je ze alleen 's nachts omhoog doet, kunnen ze er overdag nog steeds bij..) ?!

Maar fijn dat jullie zo geduldig zijn, mijn konijnen zijn gewoon perfect in dat opzicht! :$. :he:

Plus dat ze buiten staan, ik maak me er geen zorgen over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben niet van plan om voor mijn konijnen mijn huis compleet aan te passen. De kamerplanten zijn de deur al uit (op 1 na waar ze niet bij kunnen), de kabels liggen zoveel mogelijk weggewerkt, maar ik vind dat ze gewoon niet aan mijn meubels mogen knagen (en terecht lijkt me). Stamper knaagt gelukkig niet meer aan de bank, hij heeft dat 1x met onze oude gedaan en ik heb m meteen afgestraft en het was meneer geloof ik meteen duidelijk: als ik dat nog es doe, heb ik echt een probleem!

Schoenen zijn hier redelijk veilig, op de plastic uiteinden van de veters na dan. Mijn kleding is wel allemaal kapot van het knagen, maar dat is oude kleding gelukkig (toen was ie nog heel klein).

Zonder toezicht lopen is niet toegestaan of ik moet het hok op dat moment uitmesten, dan kan het zijn dat ik het toilet ff leeggooi in de kruiwagen, schoon spoel en droog. Maar dat is hooguit 2 minuten of zo. Niet dat ze in 2 minuten geen gelegenheid hebben om rotzooi te trappen, had een keer een bloempot met een bloem op tafel, daar was meneer al aan begonnen....

Nee, ik let wel op wat ie doet als hij los loopt, maar ik ben niet de hele tijd van plan om als een agent achter m aan te vangen. 3x waarschuwen is gewoon in je hok. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je weet dat je konijn zoveel knaagt dan kun je er toch ook opletten dat je niks laat slingeren? Geen schoenen, sloffen of kabels op de vloer. Eventueel de gordijnen omhoogknopen zodat hij er snachts niet aankan en de kussens zolang even van de bank afhalen? Het lijkt me ook erg lastig voor een konijn om snachts rond te mogen lopen met allemaal leuke spulletjes maar je mag nergens aankomen. Verder denk ik inderdaad dat een vriendinnetje wel wat kan helpen! En kun je hem snachts niet opsluiten in bv. de keuken of de badkamer?

Ik heb ADD. 'Nuff said? ;)

Het is voor mij moeilijk dingen strak te organiseren, niet dat het hier echt een bende is, maar schoenen liggen gewoon waar ik ze uit heb gedaan en mijn tas ligt bij de deur. Daarbij is ons huis inderdaad niet zo in te richten dat alles van de vloer af kan (gitaren, keyboard, een inbouw boekenkast tot op de grond, maar inderdaad ook plinten en zo!)

We hebben een open keuken en een badkamer van minder dan twee vierkante meter, zonder ramen, dat zou ik hem niet aan willen doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here, ik laat ook alles slingeren en kan echt niet netjes ordenen.

Ik was laatst een sok kwijt....ik vond hem terug in de kooi.

Met gaten erin uiteraard. :')

Van de gordijnen blijven ze hier gelukkig af.

Verder valt het op het moment wel mee.

Chibi knaagt voornamelijk aan de kachel en lizzie aan mijn vingers.

aangepast door Miesaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de boel redelijk op orde, maar ik heb een hond die met alles sleept: flessen, sokken, ondergoed, schoenen, sloffen. Je wordt er ziek van. Hij duikt gewoon in de kasten en sjouwt er het hele huis mee rond. Of erger: achter op het veld. Dus het kan zijn dat Stampie denkt: hey wat leuk! Speelgoed! :D Dazzle leer ik die gewoonte helaas niet af en aangezien meneer kasten open krijgt en zelfs laatjes.... :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus wel regelmatig mijn sloffen (en de rest) kwijt en dan liggen ze achter op het veld. En je snapt wel dat ik daar niet blij van word als het regent. ;)

Vandaag lag er een piepbal in mootjes in de kamer. Eerst maar ff alles bij elkaar gezocht voor Stamp eruit mocht. Die knaagt overigens op het moment weer aan z'n hok... zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij helpen met een oplossing voor het doorbijten van de stoelen? Het gaat om eetkamerstoelen. Niet de houten poten, maar de stoffen kussentjes, zodat hij de vulling op kan eten. Bij de banken doet hij dit godzijdank niet.

Twee van de stoelen hadden kleine scheurtjes in de stof, hier is hij eerst in begonnen. Die hebben we toen afgedekt met kussentjes en daar blijft hij nu vanaf. Maar hij heeft nu zelf een scheur geknaagd in een derde stoel en eet nu daar de vulling uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms ontkom je echt niet aan het plaatsen van een paneleren. Zo denk ik er iig over. Wij hebben uiteindelijk ook een kwart vd huiskamer moeten afsluiten met zo'n ren. Wij zijn er nu aan gewend, maar het is nog steeds niet top. Zeker niet met 2 katten in huis die prima weten hoe ze de ren open moeten schuiven, maar niet weten hoe ze hem achter hun kont moeten sluiten. Dus ik voel me vaak net zo'n portier...open, sluiten. Best leuk huidieren! :sarcastic: En zodra dat ding ook maar op een kiertje staat....nou dan weten jullie het wel. :party: Pas ook, ik was even boven met de was bezig, kom beneden en de ren staat open....'s avonds toen de tv aanging bleek dat er even een kabeltje was doorgeknaagd. Dus vd zekerheid moeten we nog steeds kabelbeschermers halen. Het geknaag vind ik nog redelijk meevallen, maar wat ik vooral irritant vind is het gegraaf op onze houten vloeren. Daarom pas een zandbak in huis gezet (want tja, leer ze dat soort natuurlijk gedrag maar eens af) en dat was de 1e paar dagen interessant. Daarna vond alleen 1 vd katten het nog interessant...en dan wel om in te plassen. :aww: Dus die bak zet ik voorlopig even niet terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe je dat bestraffen voor je ziet xILYx? Wellicht denk ik heel vreemd hoor omdat ik meerdere mensen dat vaker zie schrijven, maar om je konijn nou nat te spuiten, je meubels met vieze dingen in te smeren (en soms staan er nog gevaarlijke/giftige voorbeelden tussen ook) of te straffen omdat ze ergens aan knagen wat 'wij' niet leuk vinden. Geef je konijnen dan een ruimte waar ze je meubels niet kunnen vernielen. Konijnen zijn knagers, die zien het verschil niet tussen je bank of een kartonnen doos en ik vraag me af hoe je ze dat aan gaat leren.

Je stem verheffen vind ik wat anders dan straffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe je dat bestraffen voor je ziet xILYx? Wellicht denk ik heel vreemd hoor omdat ik meerdere mensen dat vaker zie schrijven, maar om je konijn nou nat te spuiten, je meubels met vieze dingen in te smeren (en soms staan er nog gevaarlijke/giftige voorbeelden tussen ook) of te straffen omdat ze ergens aan knagen wat 'wij' niet leuk vinden. Geef je konijnen dan een ruimte waar ze je meubels niet kunnen vernielen. Konijnen zijn knagers, die zien het verschil niet tussen je bank of een kartonnen doos en ik vraag me af hoe je ze dat aan gaat leren.

Je stem verheffen vind ik wat anders dan straffen.

Het is meer omdat ik het ook vaak lees. Daarom zei ik het eigenlijk, zelf staan mijn konijnen buiten en ik straf ze dus niet.

Ik dacht dat het misschien kon helpen, meerdere mensen doen het blijkbaar, het was maar een idee.

Maar eigenlijk heb je wel gelijk, echt straffen moet je eigenlijk niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij verschilt het. Bij 5 van de 6 konijnen volstaat een "eh" of "nee". Bij Stamper 9 van de 10 keer niet. Omdat ie een fleskonijn is geweest, is ie zo brutaal als de beul. Ik waarschuw 1 of 2 keer met "Stamp!!! Nee!". En luistert hij niet, dan pak ik m op (hij vindt dit ook niet erg, ook al zo'n uitzondering), zeg heel streng: "wat zei ik nou!" En dan stop ik m in z'n hok. En als hij echt heel stout is geweest, dan pak ik m ook wel eens in z'n nekvel. Niet zoals je met een kat of hond zou doen. Ik houd m daar alleen vast en zeg: NEE!. Ik denk dat ik dit laatste een beetje raar uitleg, maar het komt erop neer dat ik m in z'n nek mijn hand leg (overigens heel losjes, zodat ie altijd weg kan!) en heel duidelijk nee zeg. Hij zit dus gewoon op de grond en hij krijgt er echt niks van. ;)

Overigens heeft meneer donders goed door wat wel en niet mag, want hij zit vaak van tevoren te checken of ik oplet wat ie aan het doen is (helaas zit ie vaak buiten bereik dus toch ff proberen). En als ik opsta, dan gaat ie snel bij de plek van de "misdaad" weg. ;) Aangezien mensen hier allemaal zeggen dat konijnen intelligente huisdieren zijn, ga ik ervan uit dat je ze ook kunt leren wat wel mag en wat niet. Maar dan moet je er wel veel tijd in stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep hier ook 1 die donders goed weet wat wel en niet mag en idd ze kjkt eerst of het mag en of het veilig is en dan sta ik op en rent weg echt heel ondeugent:P eerst bijte ze in me schoen en een hele poos niet meer nu doet ze het soms alleen als het te lang duurt in de keuken (denkt dat ze wat krijgt) terwijl ik me brood smeer haha en als ze dan bijt in me schoen zeg ik nee en vanmorgen gaf ik drr een tik met me schoen maar denk iets te hart watn ze begon te snuiten met de neus omdat ik er tegen aan stote toen moest ik der maar ff aaien en ze liet het ook nog toe:P gek konijn eerst baasje mij pijn doen en dan ook nog aaien :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of het mogelijk is maar heb je al geprobeert wat er gebeurt als je een dekentje over de hele stoel heenlegt. ligt er natuurlijk aan wat soort stoel het is, bij sommige stoelen gaat dat heel mooi bij ander ziet het er niet uit. ikzelf heb hier vaak deken over de ank gepropt omdat me hond anders op bank graaft, zodoende dcht misschien helpt het ook bij konijnen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .