Ga naar inhoud

Scheve kop


pientje

Aanbevolen berichten

Vandaag eerst telefonisch contact gehad met de DA, vervolgens via de mail alles nog eens uitgelegd en de internetpagina's voor informatie erbij gezet.

Na een uur belde de dierenarts terug! Ze vertelde dat het inderdaad de moeite waard is om te kijken of mijn konijn op Panacur reageert.

Vanmiddag ben ik dus de medicijnen op gaan halen, zo ook metacam-druppels.

Knutsel heeft zijn eerste dosis nu binnen, we zullen zien.

Ik duim me suf en hoop dat het in ieder geval iets doet.

Al ben ik wel bang dat het nu al te laat is, daar zijn kopje erg scheef staat.

Vanmiddag was hij echter weer wat stapjes aan het wagen op het gras, zonder om te vallen, maar hij liep wel heel langzaam en twijfelend steeds in een rondje...

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op het gras? hij zit toch wel in zijn hok toch.Ik heb vandaag foto´s gemaak van de ecuniculli konijn die logeerd bij mijn vriendin.Omdat de eigenaren vonden dat zei beter er mee om kon gaan.En dat klopt.Het is een hangoor konijn grijs.Zeker ziellig steren kijkers noemen we ze ook wel.Ze tolde af en toe gewoon om haar as heen .Zeg maar omvallen spartelen en weer opstaan.Maar eet en drinkt goed.Wel natuurlijk goed je handen wassen aangezien het besmettelijk is.Konijnen kunnen dit jaren bij zich dragen.Voor het zich uit helaas.Het maatje van dit konijn word uit voorzorg ook behandeld met panacur.

Ik zal straks foto plaatsen om jullie een indruk te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar die foto's! Knutsel zit gewoon in een hokje binnen nu hoor, maar overdag met dit weer mag hij weer even op het gras buiten. Het was tenslotte een vrij buiten-tuin-konijn.

Ik heb ook twee cavia's, kunnen die het dan ook krijgen?

Ik was en ontsmet m'n handen steeds goed en doe een schort aan als ik bij hem ben, is dit voldoende?

En is het schadelijk voor mensen? Ik heb nl. ook twee kleine kindertjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

na veel engelse/amerikaanse studies erover te hebben gelezen kan je ecuniculi als een vorm van aids zien alleen dan als konijnenaids.

Naar wat ik heb begrepen is dit alleen schadelijk voor konijnen en kunnen ze het tijden met zich meedragen en er nooit symptomen van laten zien.

Sommige konijnen zullen er nooit ziek van worden en andere heel erg.

Soms is 1 keer behandelen voldoende en krijgen ze het niet meer terug, sommige hebben zo nu en dan terugvallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

E. cuniculi is enkel overgraagbaar naar mensen die een erg verzwakte weerstand hebben als ze medicatie moeten slikken om afstotingsverschijnselen na transplantatie tegen te gaan of mensen met AIDS. Maar voor de doorsnee mens is het niet besmettelijk, dus no worries!

Verder is het zeker voldoende als je gewoon je handen wast. Het is enkel besmettelijk via de urine, dus als je hem aait, dan is het in principe niet nodig van je handen te wassen hoor. De besmetting gaat via urine en de mond, dus bijvoorbeeld als een konijn hooi eet waar het zieke konijn op heeft geplast. En dan nog énkel wanneer het konijn symptomen heeft, dus niet als hij genezen is en je niks aan hem ziet. Dus als jij urine op je handen gehad hebt, en je hebt dat niet in je mond gehad, dan is er eigenlijk geen besmettingsgevaar.

Voor cavia's weet ik het eigenlijk niet of het besmettelijk is... Dat moet je misschien eens navragen bij je dierenarts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, niet alleen de Da heeft dat aangedragen hoor, bij mij was het zelfs meer familie en vrienden die niet begrijpen dat je veel over hebt voor zo'n dier.

Twee jaar geleden is er een ander konijntje gestorven van mij, plots, ik ben er twee dagen niet goed van geweest en moest toen ook huilen. Zelfs dat snapt niemand, maar als het om een hond of kat gaat dan is het wel normaal dat je een traantje laat! Wat is dan het verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de foto´s vandaag gemaakt.Dit konijntje word reeds al 5 dagen behandeld.En is al een heel stuk rustiger met om rollen.

konijn%20met%20ecuniculli%20site.jpg

Hier boven een foto recht van boven gemaakt.

Het konijn houd zijn kopje schuin.

konijn%20met%20ecuniculli%20(2)site.jpg

Soms rolt het om.In het begin voor de behandeling was het konijntje

veel onrustiger.En drukker met rollen.Nu na 5 dagen behandeling werd

Het al minder.

konijn%20met%20ecuniculli%20(3)site.jpg

konijn%20met%20ecuniculli%20(4)site.jpg

Ze kon ook niet met haar voor poten goed blijven staan.

Zo ligt ze prakties lange tijd in het hok.En rolt dus nu soms om.

Eet en drinkt nog wel goed.

konijn%20met%20ecuniculli%20(5)site.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje! Wat een zielige foto's zeg! Ik hoop ook voor dit konijntje dat het spoedig beter gaat!

Het kopje staat ook fflink scheef geloof ik he?

Onvoorstelbaar dat ze dan nog kunnen eten zeg!

Mijn Knutseltje heeft net weer een kruikje gekregen voor de nacht en weer wat lekker waar hij goed van smult.

Ik weet echter niet of hij die darmkeuteltjes ook opeet nu, of hij die ook kan vinden?

Ik zie ze in ieder geval niet, maar ben bang dat hij straks een tekort aan vitamine heeft!

Kan ik dit aanvullen in de voeding?

Veel sterkte met het konijntje van de foto! Ik zal morgen eens wat fotootjes maken en erbij zetten! Dan weten jullie ook wie Knutsel nou is!\

Voor nu welterusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als het goed is zal ze tijdens de behandeling dagen.Steeds rustiger worden.En minder vaak om gaan draaien.Het is zo vrezelijk om je konijn zo te zien.Dat het inderdaad wondelijk is dat ze nog eten.Als je geen blinde darm keutels vind zal ze ze toch wel eten.Zorg vor lekker kruide hooi bix en wat groen dan als je net niet kijkt zal ze toch stiekem eten net als dit nijntje.Ik hoop dat jouw nijntje en het tijdelijk logeer konijntje van mijn vriendin het gaan redden.cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n "wokkel-konijntje" gehad. Bij haar was het 'slechts' een oorontsteking, maar ze was compleet van de wereld. Zodra ze maar íets van stress voelde, ging ze drie keer om haar as.

Ik moest voor controle naar de DA en ze heeft vanaf het moment dat ik haar oppakte, totdat we weer thuis waren, in een krul gelegen. Koppie helemaal gedraaid. Echt heel zielig. Ze kon ook niet eten, want steeds als ik aankwam met voer, en ze werd er blij van, begon ze weer te tollen. Ik heb haar moeten voeren door het practisch in haar bekje te stoppen. ik heb haar ook gedwangvoerd tijdens die dagen.

Ik heb toen ook mezelf écht wel af en toe afgevraagd of het het wel waard was om haar zo te laten vechten of dat ik haar moest laten gaan. Mijn DA was echter nog positief en daar heb ik op vertrouwd. Haar kansen waren goed, zeiden ze. Na een paar dagen begon ze inderdaad weer zelf te eten en toen ging het met kleine stapjes steeds wat beter met haar.

Dus....

Houd vol en houd haar goed in de gaten. Je kent je dier zelf het best, dus gewoon met haar meevechten.

Bij mijn nijn is haar kopje weer helemaal recht gekomen en dat had ik nooit gedacht.

Houd moed en ga door zo je gaat!

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .