Ga naar inhoud

Myxomatose en VHS / RHD uitbraken


Evee

Aanbevolen berichten

In dit topic houden wij bij waar en wanneer er uitbraken zijn van besmettelijke ziektes voor konijnen, dit om het overzichtelijk te houden voor de konijneneigenaren, en om er voor te zorgen dat ze indien nodig extra maatregelen kunnen nemen om besmetting tegen te gaan.
Denk dan bijvoorbeeld aan het plaatsen van insectengaas om het hok of de ren heen, zorgen dat de inentingen op tijd zijn gegeven en zorgen voor een extra goede hygiëne.

 

 

 

Meldingen 2020

 

10-03-2020 RHD/VHS 2 in de regio Eindhoven, Noord-Brabant

13-04-2020 Myxomatose in Arnhem, Gelderland

06-07-2020 VHS/RHD 1 of 2 in omgeving Roermond, Limburg 
10-07-2020 Myxomatose op Neeltje Jans, Zeeland.
10-07-2020 VHS/RHD 2 in Duitsland, in de grensregio bij Enschede, Overijssel 

17-07-2020 VHS/RHD 1 of 2 , in de Achterhoek, omgeving Aalten, Gelderland
29-07-2020 VHS/RHD 1 of 2 in Arnhem, Gelderland

01-08-2020 VHS/RHD 1 of 2 in Gent, Oost-Vlaanderen (België)

03-08-2020 Myxomatose in Colijnsplaat, Zeeland.
04-08-2020 Myxomatose bij Haarrijnse Plas in Utrecht
01-09-2020 Myxomatose Kedichem, gemeente Vijfheerenlanden, Utrecht

22-09-2020 Myxomatose in Amsterdam, Noord-Holland
01-10-2020 Myxomatose in Zoetermeer, Zuid-Holland

12-10-2020 Myxomatose in Vianen (plas Middelwaard), Utrecht

13-10-2020 Myxomatose in Amsterdam (Sloterdijk), Noord-Holland
14-10-2020 Myxomatose bij Lexmond, Zuid-Holland

05-11-2020 VHS/RHD 1 of 2 in Nuenen, omgeving Eindhoven, Noord-Brabant

13-11-2020 VHS/RHD 1 in Zottegem, Oost-Vlaanderen, Belgie

 

 

Voor meldingen uit eerdere jaren, bekijk het artikel met myxomatose en VHS meldingen, vanaf 2007.

 

Vragen over deze virussen en welke preventieve maatregelen je kan nemen? 
Meer informatie in in het informatieve artikel over de ziektes: https://www.bunnybunch.nl/informatie/myxomatose-en-vhs-rhd-1-en-2-bij-konijnen


Heb je een melding van een besmettelijke ziekte, post het dan hieronder. De melding zal na het verwerken in deze post verwijderd worden. Dit topic is ook niet bedoeld voor verdere berichten, om het zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 13 jaren later...

Hier helaas in nog geen week tijd 3 konijntjes dood.. ze waren nog erg jong en ik dacht dat ik ze gewoon in het voorjaar kon vaccineren op de jaarlijkse afspraak met de andere konijnen mee. Stom stom stom 😞 ik ent altijd maar dacht dat t risico in t najaar en de winter niet zo groot zou zijn. Mijn gevaccineerde konijn maakt het goed.

 

Nuenen (omgeving eindhoven). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Michelle110:

Hier helaas in nog geen week tijd 3 konijntjes dood.. ze waren nog erg jong en ik dacht dat ik ze gewoon in het voorjaar kon vaccineren op de jaarlijkse afspraak met de andere konijnen mee. Stom stom stom 😞 ik ent altijd maar dacht dat t risico in t najaar en de winter niet zo groot zou zijn. Mijn gevaccineerde konijn maakt het goed.

 

Nuenen (omgeving eindhoven). 

Wat zonde, veel sterkte met het verlies. Welke ziekte betreft het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Michelle110:

Hier helaas in nog geen week tijd 3 konijntjes dood.. ze waren nog erg jong en ik dacht dat ik ze gewoon in het voorjaar kon vaccineren op de jaarlijkse afspraak met de andere konijnen mee. Stom stom stom 😞 ik ent altijd maar dacht dat t risico in t najaar en de winter niet zo groot zou zijn. Mijn gevaccineerde konijn maakt het goed.

 

Nuenen (omgeving eindhoven). 

Heel veel sterkte met het verlies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .