Ga naar inhoud

spa blauw beter voor konijnen


kelly01

Aanbevolen berichten

Ga me daar mijn konijnen een beetje flessenwater geven, zeker. Dacht t niet:P Je kunt ook doorslaan in het zorgen voor je konijn. Bovendien is te weinig calcium net zo ongezond als te veel calcium. Als je een fatsoenlijke brok voert is het echt niet nodig om je konijn water uit een fles te geven hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hier ook, ik vroeg het me gewoon even af ivm die risicos op nierfalen...

Nierfalen en een teveel aan calcium hebben niet zo veel met elkaar te maken. Blaasgruis en calcium wel, maar als je gewoon een goede brok voert is er vaak geen reden om je daar zorgen om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier krijgen ze kraanwater. In de natuur kunnen ze toch ook geen spa blauw krijgen :P

Kijk bij Breezer vind ik het een ander verhaal, als je echt goed kan zien dat er veel kalk in het water zit en ze krijgen er (blaas)problemen mee. Maar wat al eerder genoemd werd, je kunt ook een beetje doorslaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze wel flessen water, maar hier zit zoveel kalk in water dat je het duidelijk ziet. En aangezien me konijn op gezond voer zit etc maar toch problemen kreeg met teveel kalk in urine ben ik overgestapt op flessen water

Kun je dan niet water uit de droger geven? (dat water wat je uit het reservoir moet kiepen). Daar zit ook geen kalk meer in, dat lijkt me ook een stukje goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de wasdroger lijkt me? Zouden daar geen resten wasmiddel in zitten? Hier is het water ook behoorlijk hard, maar ze krijgen gewoon kraanwater. Kun je niet beter zo'n filterkan kopen dan flessenwater geven? Dat lijkt me wel een stuk goedkoper op de lange termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja daar heb ik weleens aan zitten denken, maar vraag me af of dat echt werkt. maar het is zoiezo wel een probleem hoor dat kalk in het water, je wilt niet weten hoe me spullen eronder lijden, theekan, koffie apparaat, pannen etc etc.

heb ook al geinformeert om zo filter systeem te laten instaleren, maar dat kost ook nog aardig wat, en wil hier toch niet hele leven blijven wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel inderdaad de wasdroger (condensdroger). Dit water zit helemaal geen wasmiddel in, omdat je wasmiddel al door de wasmachine eruit is gespoeld. Het is gedestilleerd water en wordt ook gebruikt voor het ontwikkelen van foto's bijvoorbeeld. Je kan het prima drinken of mee koken of wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend heeft een zoutwateraquarium. Daar kun je ook niet zomaar kraanwater ingooien.

Daarom heeft ie een osmose apparaat. Deze filtert het kraanwater. Als opslag hebben we een grote waterton in huis staan.

Het water smaakt heel lekkerder. Ik geef het niet aan mijn konijnen maar wel aan mijn orchideeën, die groeien een stuk beter met osmose water. Zo'n apparaat is ook niet heel duur geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds 2 weken een brita kan (hebben ook heel hard water). Maar ik durf ze niet te gebruiken voor de nijntjes eerlijk gezegd. In de filter zitten kleine zwarte korreltjes (koolstof dacht ik, zou moeten kijken) en die durven soms wel eens mee te glippen tot in het gefilterd water. Je ziet ze dan echt op de bodem liggen. Voor de mens kan het geen kwaad (in kleine hoeveelheid dan toch), maar ik geef het liever niet aan de nijnen. Die krijgen hier dus nog steeds flessenwater. Met 1 fles (2 liter) doen ze 3 à 4 dagen, dus dat valt nog goed mee dan. En dan gewoon het huismerk van de supermarkt, dus zoveel kost die ook weer niet in vergelijking met spa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .