Ga naar inhoud

Help! Wil graag elke nacht lekker slapen!


Jenneke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik al een aantal vragen op dit forum gesteld, hopelijk niet erg...

Nou op die noot nog een vraag!:$

Ik heb nu al een tijdje een nieuw konijntje uit het de opvang en sinds een tijd begint ze s'snachts te stampen, overdag deed ze het al wel eens. Ik heb ooit gezien dat ze begon te stampen vanwege een kat. Maar die is lang niet altijd in de buurt. Later dacht ik misschien hebben ze s'avonds bonje. Dus ik regelde dat ze s'nachts ook in de ren kan zodat ze een beetje uitelkaar kunnen dat hielp niet. Vanacht heb ik een handdoek voor het hok gehangen tegen eventueel een blik van een kat ook dat hielp niet.

Met dit warme weer staan de ramen open en we worden er in het midden van de nacht wakker van. En als wij er wakker van worden..... dan de buren waarschijnlijk ook. Gelukkig klinkt het alsof iemand op een deur bonkt dus het zal wel even duren voordat ze doorhebben dat ons konijntje de veroorzaker is!:P

Maar in ieder geval ik kan dus lang niet altijd de oorzaak vinden en heb geen idee hoe ik dit kan oplossen!

Hebben jullie suggesties?

Groetjes, Jenneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen stampen nou eenmaal sneller dan andere. Mijn voedster kan er ook wat van, die begint soms al te stampen als er een vreemd persoon de woonkamer in loopt, ze doet het ook vaak als ze lekker aan het rondrennen is uit joligheid, als ik hun eten aan het maken ben uit ongeduld.. Ik ben bang dat je er niet zoveel aan kunt doen.. Het is de aard van het beestje. Misschien wordt het minder als ze een beetje gewend is, daar kun je op hopen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het hopen. Ze is er al wel een paar maanden. Want mocht ze er nou echt niet mee stoppen dan zal ik de bovenkant s' avond af moeten sluiten en mogen ze alleen in de ren en de onderkant van het hok. Daar kan ze stampen wat ze wil het hooi en het gras dempt dat wel. Moet ik alleen een huisje zien te regelen waar ze kunnen schuilen. Al komen ze nu ook nooit in het nachthok!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze net nog even beetje eten gegeven en dan snuffelen ze wat en komen ze me even begroeten en dan vanuit het niets begint ze met knorren stampen en onrustig te doen. Het vervelende is dat ze daarin dipsy meetrekt en die gaat dan ook stampen. En beide worden dan allebei ook ineens heel bang voor mij. Heb geen kat kunnen ontdekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet.... ik had net gedouched dus bang voor frisheid:p

Maar denk het niet want de eerste paar minuten was er niks aan de hand.. maar ga ze nu toch maar niet beneden opsluiten want ze mogen met dit weer niet in de ren en dan blijft er zo weinig ruimte over.

Ach en de ramen zijn nu S'nachts toch dicht en eventuele katten zal je nu ook niet vinden.

Moet er denk ik meer leren leven. Maar als ik dan weer is om 3 uur wakker wordt kan ik lichtelijk GEK worden;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .