Ga naar inhoud

oogje verwijderen?


bunbun beauty

Aanbevolen berichten

mijn voedster van ongeveer een jaar oud heeft een raar oogje dat komt omdat ze toen ze 3 maanden oud was waarschijnlijk door een kip erin is gepikt. het vorige baasje (soort opvang) is met haar naar de da geweest ze heeft ruim 3 maanden het oogje gezalfd en is daar toen omdat er geen verbetering in zat mee gestopt. toen ik voor het eerst met haar naar de konijnkundige da ging heb ik er even naar laten kijken hij zei dat ze er geen last van heeft maar met het oog voor ongeveer 90% blind is en het gewoon kan blijven zitten zolang het niet gaat ontsteken. maar nu zit ik te twijfelen ik ben wel gewend aan hoe het eruit ziet maar ik kan me voorstellen dat ze er toch wel iets last van zou hebben. ik wil haar het liefst niet onnodig laten opereren maar ik wil ook niet dat ze pijn heeft.. zal ik het weg laten halen of laten zitten? ik houd het elke dag goed in de gaten en sinds dat ik haar heb zit er al wel een klein beetje verbetering in maar niet heel veel.. Voor de mensen die willen weten hoe erg het is zal ik even een recente foto bij posten.

alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ooit ook een konijn die een nagel van een kat erin had gehad, toen zag het er ook ongeveer zo uit. Bij ons had de da gezegd dat ze het eruit moesten laten halen en dat was toen ook gebeurd. Maar als de da zegt dat het niet nodig is zal ik het ook niet doen, Ook omdat ze het nu gewend is want als je het eruit laat halen moet ze daar waarschijnlijk ook weer aan wennen.

Maar het is jou keus. Veel succes ermee!!

(Ook al is dr oogje niet zo mooi het is een pracht beestje!)

aangepast door Quinty01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi diertje, mooie kleurtjes ^^ Mocht het oogje er wel uit moeten, ze kunnen prima met 1 oogje leven hoor. Maar eigenlijk doet ze dat nu ook al een beetje omdat deze voor 90% blind is.

Bobo had zijn oogje heel erg ontstoken. Ook gezalfd maar hielp niks, hij begon ook slechter te eten en je kon aan hem merken dat hij er gewoon pijn aan had. Dat wilde ik niet, dus toen hebben ze zijn oogje verwijderd. Na de operatie zag hij er heel zielig uit met zijn kaal geschoren koppie maar hij at en dronk weer lekker en na een paar dagen kon je gewoon aan hem merken dat hij veel lekkerder in zijn velletje zat! Maar onnodig laten opereren zou ik ook niet doen als ik jou was. Is toch stressvol voor die diertjes hè. Succes in ieder geval ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankje ^^ ik hou het zowieso goed in de gaten en eigenlijk wil ik haar het liefst alleen laten opereren als ze er pijn aan heeft.. ik ben namelijk geen voorstander van snijden in gezonde dieren.

ik mag er wel aan zitten als ik het heel voorzichtig doe ze heeft namelijk zo nu en dan een ''vies'' oog dus dan haal ik het er voorzichtig uit. ik heb niet echt het idee dat het veel pijn doet maar uit ervaring weet ik ook dat ze niet altijd alles laten merken vandaar ook mijn twijfel.. zucht als ze nou toch eens konden praten zou het een stuk makkelijker zijn ;):P

aangepast door bunbun beauty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .