Ga naar inhoud

1 jaagt de anderen weg met eten


RMS

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 1 ex-ram en 2 voedsters sinds kort. Als ik groenvoer en biks geef doe ik dat meestal uit de hand om ze aan mij te laten wennen. Ook kan ik dan goed zien wie wat lust qua groenten en hoeveel ze eten. Dit gaat prima. Ook als ik het gewoon neerzet gaat het meestal goed. Alleen nu had ik van de week zo'n leuke groenteslinger gemaakt en ineens joeg mijn ene voedster de andere weg. Dat vond ik heel naar om te zien, maar ik dacht kan gebeuren. Nu is het van de week nog 2 keer gebeurd, en dat ziet er zo kattig uit. Ze eet overigens ook veel sneller dan de rest hoewel de anderen nu ook door hebben dat ze flink moeten dooreten wil er wat voor ze overblijven:yes:.

Mijn vraag is nu, moet ik ze gewoon hun gang laten gaan en mij er niet mee bemoeien of is het verstandig als ik dat wegjagen zie om de ene voedster apart eten te geven? Dat laatste heeft helemaal niet mijn voorkeur omdat het natuurlijk groepsdieren zijn met een bepaalde rangorde, en omdat ze verder ook heel lief met elkaar zijn!

Oh ja, ik kan ze niet wegen om te zien of ze aankomen of afvallen omdat ik ze niet op kan en wil oppakken als het niet echt nodig is. Ik moet dus echt door naar ze te kijken beoordelen of ze genoeg krijgen en omdat het mijn eerste konijntjes zijn vind ik dit erg lastig. Wil niet dat ze ites tekort komen of juist te dik worden.

Heel graag advies dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt het wegjagen van elkaar of mee rondjes draaien om elkaar en soms beetje duwen.

Wij hebben een ram en een voedster en je merkt dat de voedster wat meer de baas is.

Zeker tijdens het eten kan ze haar grote in de strijd gooien:P

Dan word er wat gedraait en soms rennen ze achter elkaar aan door het hok maar niet echt op een vervelende manier want daarna eten ze wel samen uit de bak zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is echt wegjagen. Zij is inderdaad wel het baasje, ontdekt alles het eerste als er iets nieuws is etc, maar ze jaagt ze soms weg, en als ze dan terug willen komen jaagt ze ze weer weg. Ze maakt geen geluid, maar je kunt het misschien het beste vergelijken met een kat die een andere kat wegjaagt, zo ziet het eruit. Heel stom want andere keren gaat het wel goed. En eerst joeg ze alleen het andere vrouwtje weg, maar gisteren ook haar vriendje toen ik de biks neer zette. Ben het toen maar uit de hand gaan voeren want anders eet zij het hele bakje in haar eentje leeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .