Ga naar inhoud

Supreme's Tasty bites


wupsie

Aanbevolen berichten

Persoonlijk vind ik de tasty bites een mooie brok voor een mooie prijs. De samenstelling is goed te noemen en de brok is niet duur. Ook wordt deze brok goed gegeten.

Hier op BB wordt veel SS en HFST gevoerd. Maar waarom juist deze 2 brokken? En waarom zit de Tasty bites daar ook niet bij?

Van de hfst wordt vaak gezegd dat de konijnen het slecht eten. Mijn ervaring en die van Kaatje-kim, die deze brok ook aan haar konijnen voert, is dat de tasty bites juist goed gegeten worden. Bij de hfst werd de Hedric brok lekkerder gevonden, maar bij de tasty bites was dit niet het geval.

Ook vind ik persoonlijk de analyse van de TB mooier dan van de HFST. Er zit minder vet in, minder ruwe as, en minder calcium. Ook bevat de HFST suikerhoudende ingrediënten die de TB niet bevat. (hfst bevat mais en melasse. Supreme gebruikt deze suikerhoudende ingrediënten niet en ook geen andere suikerhoudende ingrediënten)

Daarom ben ik dus heel benieuwd waarom deze brok vrijwel niet gevoerd wordt hier op het forum.

Wat houd jullie tegen om deze brok niet te geven? Is het wellicht niet zo bekend? Of wordt er alleen maar afgegaan op wat een ander zegt en wordt dat zonder verder kijken voor waar aangenomen dat HFST en SS de enige goede brokken zijn die er te krijgen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij viel hier in de smaak, inderdaad beter als de HFST (hoewel ik denk dat dat geen probleem is als de konijnen daar echt aan gewend zijn, bij opvangkonijnen is het echter niet handig) alleen nadeel is dat ik waarschijnlijk binnen twee dagen door 4 kg heen ben.... Enige jammere is de vezels, maar als er grootverpakkingen voor een goede prijs zijn dan zou ik het zeker overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Wups, er zijn zoveel bikssoorten die goed te noemen zijn maar die hier niet gevoerd worden. Wat maakt dat je er juist de TB uit pikt? En, waarom voer je het zelf niet?

Ik denk dat het voornaamste is dat het niet zo heel bekend is. TB is nog niet zo lang op de markt en moet dus zijn plek zien te veroveren tussen de bekende, en ook prima, bikssoorten als SS en HF. De meeste konijneneigenaren die prima, en terecht, tevreden zijn over bijvoorbeeld HF en SS, stappen niet zo snel over op een ander merk. Dat maakt dat je als nieuwe soort flink je best moet doen om mensen over te doen stappen. Ook denk ik dat het feit dat het niet in grootverpakkingen verkrijgbaar is in zijn nadeel werkt. Plus dat het toch nog flink duurder is dan HF wanneer je in 15 kg zou rekenen, terwijl ik het verschil in kwaliteit eigenlijk nihil is. Als ik me niet vergist heeft HFST een hoger vezelgehalte, wat ik ook wel erg belangrijk vind.

Hetzelfde geldt voor de HF Balance. Is ook prima voer, doet niet onder voor HFST, maar wordt toch nauwelijks of niet gevoerd. Komt puur denk ik vanwege zijn onbekendheid nog, het is nieuw en waarom zouden mensen overstappen als ze toch tevreden zijn over het merk dat ze nu voeren? Ook geldt voor HF Balance dat de prijs in vergelijking met bijvoorbeeld HFST gewoon niet gunstig is, net als bij TB. Bij elkaar genomen kun je stellen dat TB vanwege zijn onbekendheid zijn plaats nog moet veroveren, nog moet bewijzen dat het een prima brok is. En zolang mensen zo tevreden zijn over soorten als SS en HFST zal dat niet zo snel gaan;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik het niet zelf voer? ehm... ik voer het wel zelf:p nu nog alleen Loesje, maar als de trovet op is ga ik Morris en Mini ook overzetten. De trovet had ik voor Max met zijn haakjes. Maar nu Max er niet meer is, is dat niet meer nodig. De reden dat ik over wil stappen is toch wel de prijs van de trovet, die toch wel wat duur is en de trovet brok is nu niet meer noodzakelijk. En daarnaast het gemak dat ik ik niet 2 soorten brokken meer in huis hoef te hebben.

En ik zie veel topics voorbij komen van mensen die willen overstappen. Ook daar wordt de Tasty bites nooit genoemd, altijd alleen maar de HFST en de SS worden genoemd. Eigenlijk worden de andere mogelijkheden nauwelijks genoemd. Ik was dus wel benieuwd hoe dat komt. De Fibafirst zijn ook nog vrij nieuw en prijzig maar die hoor je wel hier en daar voorbij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wupsie voert het wel en ik ook.

Ik heb een test gedaan bij mijn konijnen.

1. Hedric.

2. Science Selective.

3. Tasty bites.

Bij mij was het konijn dat van de Hedric naar de Tasty Bites over ging binnen een week dezelfde hoeveelheid grammen al ruim 100 gram aangekomen. Een ander konijn er ook op over gezet, zelfde verhaal.

Het konijn dat van Hedric naar Science Selective ging, viel af. Die kreeg wel minder grammen, maar dat hoort ook zo bij de Selective, daar hoef je maar 15 gram p/kg p/d van te geven. Daarvan moest ik ook zeker die 25 gram/dag geven, om het konijn niet af te laten vallen.

De HFST wordt hier erg slecht gegeten door de konijnen (1 konijn die het niet lekker vind zou kunnen, maar 10+ is wel opvallend en daarbij de verhalen hier op het forum over konijnen die het niet graag eten...). Dus dat wil ik ook niet gaan voeren. Omdat ik toch wel kwaliteit wil voeren ben ik uitgekomen op de Tasty Bites.

De mensen die hier een konijn kopen, krijgen het ook mee van mij.

En inderdaad, als het meer verkocht wordt, zullen er grootverpakkingen gaan komen (10kg of meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik het niet zelf voer? ehm... ik voer het wel zelf:p nu nog alleen Loesje, maar als de trovet op is ga ik Morris en Mini ook overzetten. De trovet had ik voor Max met zijn haakjes. Maar nu Max er niet meer is, is dat niet meer nodig. De reden dat ik over wil stappen is toch wel de prijs van de trovet, die toch wel wat duur is en de trovet brok is nu niet meer noodzakelijk. En daarnaast het gemak dat ik ik niet 2 soorten brokken meer in huis hoef te hebben.

En ik zie veel topics voorbij komen van mensen die willen overstappen. Ook daar wordt de Tasty bites nooit genoemd, altijd alleen maar de HFST en de SS worden genoemd. Eigenlijk worden de andere mogelijkheden nauwelijks genoemd. Ik was dus wel benieuwd hoe dat komt. De Fibafirst zijn ook nog vrij nieuw en prijzig maar die hoor je wel hier en daar voorbij komen.

Sorry, ik was idd in de veronderstelling dat je Trovet voerde.

En waarom het niet in andere topics wordt opgenoemd? Zoals ik net al zei is dat simpelweg omdat men er geen ervaring mee heeft. Wat de boer niet kent dat eet ehh...voert hij niet, denk ik. Als mensen geen ervaring hebben met een bepaald soort brok, zullen ze die ook minder snel aanraden als iets wat ze eerder zelf hebben geprobeerd.

Maarre, ik begrijp dat we nu de TB gaan promoten zodat jullie straks 15 kg verpakkingen kunnen kopen?:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

prut.... betrapt :he:

Nee het was echt puur nieuwsgierigheid waar em dat in zit dat velen hier bij de HFST en de SS blijven. En tja.. ik ben zelf nou eenmaal geen fan van de HFST en ben zeer tevreden over de TB. (om de redenen die ik hierboven noem) Dus ik vond het vrij apart dat er eigenlijk niemand is die het voert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prut.... betrapt :he:

Wist het wel :lol:

Mijn konijnen vonden de HFST overigens lekkerder dan de TB. Maar goed, dat zijn dan ook een stel Wat-de-boer-niet-kent, dat-vreet-ie-niet-konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment hebben we al 10 kg zakken in de BB webwinkel! Geen officiele verpakking helaas en niet zo heel veel meer, en dit was ook actiematig, maar ik blijf er zeer enthousiast naar vragen bij Supreme haha!

http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/Konijnenvoer/konijnenvoer/russeltastybites10kg

Ik heb het zelf hier ook wel eens gevoerd, gemengd met de normale SS, dat wel. Hier gaat het goed in.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Evelien, je weet dat ik veel Tasty Bites heb hè :he:

Net als jij vraag ik ook naar grotere verpakkingen, maar volgens mij willen ze eerst meer kopers hebben.

Als ik er hier doorheen ben (nog zeker 45 zakken van 2 kg) en je hebt ze nog, dan denk ik dat je er vrij snel doorheen bent.

Alhoewel dat nog wel even kan duren, gezien het aantal zakken dat ik nu nog heb én ik heb nog 1,5 zak Hedric staan die op moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .