Ga naar inhoud

Erg geschrokken!


Jessica0502

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik mijn konijnen een stukje andijvie gegeven met poeder voor eventuele verstopping.

Dit omdat ze zo in de rui zijn. Daarna ben ik boodschappen gaan doen en had ik lekkere peterselie gekocht voor mijn konijntjes. Ik kwam thuis en dacht: ik geef ze gelijk een stukje.

Ligt Barney op zijn zij. Zo ligt ie vaak te slapen.

Ik riep zijn naam, geen reactie.

Ik aaide hem, geen reactie.

Ik schudde hem een beetje heen en weer, geen reactie :frown:

Ik kon wel huilen!

Dus ik dacht hij is dood! Ik zette de pot peterselie neer en zou hem uit het hok halen.

Meneer rook de peterselie en sprong op en begon gelijk te eten, het monster :P

Barney slaapt altijd wel diep maar als ik hem dan aai dan wordt ie wel wakker.

Slapen jullie konijnen ook heel diep dat ze nergens op reageren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan schrik je wel even ja!

Ik zie mijn konijnen amper slapen.. Ze zitten weleens wat te dutten, maar als ik kom denken ze gelijk dat ik wat lekkers heb en beginnen ze toch te rennen! ;)

Ik vraag me echt af of ze weleens diep slapen, tja, misschien 's nachts....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1x Kyra echt zien slapen, toen bewogen haar voorpootjes. Net of ze aan t zwemmen was ofzo, wel komisch. Maar verder zie ik ze alleen een beetje dutten.

Maar ik zou me inderdaad ook rot schrikken. Ik kijk ook regelmatig als ze stil liggen of ze nog ademen haha. Dan beweegt de zijkant of t rugje afhankelijk van hoe ze liggen

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Chevy doet het regelmatig. Die is dan echt niet wakker te krijgen. Noor kan, net als haar broertje Moos altijd deed, ook heeeel erg lekker op haar zij liggen slapen, ze ziet er dan echt dood uit. Gelukkig wordt zij altijd wel snel weer wakker.

Bij Chevy heb ik inmiddels afgeleerd om te schrikken, ik ken hem langer dan vandaag:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier slapen ze eigenlijk nooit echt diep. Lizzy ligt soms wel zo stil dat ik mij afvraag of ze nog wel leeft. Maar als ik dan goed kijk zie ik haar wel ademhalen en anders is het even in mijn handen klappen, haar naam roepen of even rammelen met een bakje met brokjes en dan reageert ze gelukkig meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vandaag ook nog zo geschrokken. Otje slaapt wel vaker diep maar meestal ligt ze dan veilig tegen mij aan. Daarnet lag ze onder tafel languit en begon alle controle over der lichaam kwijt te raken, pootjes beetje trillen en der kopje ging langzaam aan naar de zijkant... Totdat ze compleet ontspannen languit half op de zij lag. Paar keer roepen toen schrok ze wakker en keek ze me zwaar versuft en lichtelijk geïrriteerd aan... Ze lag gewoon echt zo diep in slaap dat ze compleet ontspannen was.

Inderdaad soms kunnen ze je echt een hartverzakking bezorgen als ze zo diep slapen. Ik voel me dan altijd een beetje schuldig als ik ze dan wakker maak, maar liever dat ik ze wakker krijg dan nouja iets anders...

Eefje: mooie vloer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaaah Eefje, ik vind jouw konijn zoooo geweldig! Je hebt zeker stiekem een foto van een knuffelkonijn gemaakt he?! ;)

Hij lijkt zo zacht, lief en knuffelig! :love:

Ja ze is leuk he! Ze is alleen niet zo knuffelig als ze eruit ziet, daar vergis ik me ook weleens in ;)

Maar tegenwoordig mag ik soms even over haar koppie kroelen :yipi:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu schrik ik de volgende keer niet meer zo. Zijn vriendinnetje Wilma slaapt ook niet zo diep. Maar ligt altijd languit. Mondje half open.

Maar weet nu hoe ik hem wakker kan krijgen ;) hij is ook gek op basilicum, munt en citroen melisse. Dat ruikt ook allemaal heel sterk. Gebruik dat volgende keer gewoon ha ha.

Ik kan er ook wel weer om lachen en vind het mooi dat ie zo ontspannen is. En zich thuis voelt in zijn hok. Wilma schrikt ook overal van. Nu al iets minder omdat Barney zo relaxt is.

Gelukkig zijn er meer van deze grappige konijnen die hun baasje voor de gek kunnen houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was het mijn buurt om te schrikken. Mijn Kyra is een konijntje dat niet opgepakt wil worden en aaien soms, meestal loopt ze weg.

Ik kom beneden om ze te voeren en dergelijke en ineens valt het me op dat Kyra snel ademt, heel snel voor haar doen.

Dus ik schiet de ren in en steek mn arm in de onderren van het hok.

Schud een paar keer, geen reactie. Pak haar achterlijfje vast en draai haar om (lag met dr rug naar me toe), geen reactie terwijl dr oogjes gewoon open waren.

Op dat moment gingen de alarm bellen rinkelen. Want als Kyra zich zo vast laat pakken is het niet normaal.

Eerste gedachte: oververhit, koelen!

Maarja Leyla had geen zin om opzij te gaan. Uiteindelijk kreeg ik dr achterlijfje te pakken en toen schoot ze ineens overeind.

Sindsdien gedraagt ze zich normaal, ze rent naar boven, ze eet, speelt met een balletje etc.

Ik heb wel meteen flesjes ijs in t hok en de ren gelegd en de parasol neer gezet. Maar wat het nou geweest is?

Ik ga haar in ieder geval heel goed in de gaten houden vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey

ik heb 2 jongen vrouwelijke konijntjes.

maar ze vechten heel erg hard ik heb ze nou uit elkaar gehaald.

maar ik wil er geen weg doen en ik wil dat ze bij elkaar kunnen.

mijn oude cavia's waren ook 2 vrouwtjes en vochten ook tot we er een gecastreerd mannetje bij kwam is dat ook bij konijnen

HELP HELP HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow rustig aan, niet stressen daar worden je konijnen alleen maar onrustig van. Maar ik snap dat het schrikken is hoor! Ik ben er zelf ook nog altijd bang voor met de meiden. Twee vrouwtjes is nou eenmaal niet de ideale combinatie.

Een gecastreerde ram erbij zou kunnen helpen, dat zorgt soms voor rust. Alleen heb je met 3 konijnen wel de kans dat er 1 een beetje een buiten beentje wordt.

Je hoort ook wel eens dat het kan helpen als de voedsters gecastreerd worden, ze kunnen dan rustiger worden.

Helaas zijn beide opties geen garantie dat het zeker goed zal komen.

Wat je misschien ook kan overwegen is om er een groep van 4 van te maken of 2 koppels.

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je plek voor 4 konijnen?

Dan zou je idd kunnen proberen om er een ex-ram bij te koppelen. Gaat dat niet, kan je ook nog 2 aparte koppels maken. Maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben.

Heb je een opvang in de buurt? Die willen je vast helpen met koppelen. Ook zou je aan hun kunnen vragen of zij nog een keer willen proberen om je twee voedsters te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .