Ga naar inhoud

Baby konijn heeft stuiptrekkingen. Help!


Aviva

Aanbevolen berichten

Goedendag konijnen liefhebbers,

Ik pas sinds een week op de konijn van me buurvrouw. Die helaas 3 weken terug een oepsnest heeft gekregen.

Maar goed nou was ik net achter bezig en hoor ik een vreselijk gepiep uit hun hok komen.

Toen ik ging kijken lag 1 baby nijn te stuiptrekken en het leek naar lucht te happen en vervolgens lag hij er slap bij!

Ik dacht dat hij dood was gegaan voor mijn ogen maar toen ik hem oppakte leek hij weer naar lucht te happen :-(

Echt verschrikkelijk om dit te zien. Nou leeft hij nog wel maar hij is heel slapjes.

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat dit nijntje dood of kan ik hem nog redden.

Ik heb geen geld voor een spoed dierenarts op dit tijdstip en morgen waarschijnlijk ook niet maar vind het idee dat dit nijntje kan overlijden vannacht verschrikkelijk!

Dus ik hoop dat iemand hier iets meer van weet en me misschien wel kan geruststellen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah hij deed het net weer :'( ik heb hem mee naar binnen genomen. En opeens stond ie op en rende een paar gekke rondjes en werd opeens stijf, deze keer niet naar adem snakken. Lijkt echt net alsof ie dood is maar ik zie dat ie nog leeft.

Ah bah vind dit echt niet leuk :-( ik ben bang dat dit nijntje het niet gaat redden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het 20 minuten later niet verandert is zou ik toch de dierenarts gebeld hebben.

Als het beestje het niet red kan die hem in ieder geval uit het lijden verlossen!

Ik doe niets liever dan de da bellen, ben voor me eigen nijn verzekert maar nu op t moment kan ik geen cent missen.

Ik denk dat ik gewoon wat troost kwam zoeken op de bb, ik weet ook wel dat jullie geen da zijn maar vind het vreselijk om zo'n jong beestje te moeten zien lijden.

Hij ligt hier lekker warm op me borst als dit zijn laatste uurtjes zijn dan kan ik hem niets meer bieden dan een liefdevol einde. Ik vind t idee dat hij dan niet alleen sterft veel beter dan dat ik hem morgen dood in het hok had gevonden.

In iedergeval bedankt voor jullie reacties.

Fijne avond nog xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat door blijft gaan zou ik toch een DA bellen, dan proberen te regelen of de eigenaar kan afrekenen na zijn/haar vakantie of idd regelen dat de eigenaar geld overmaakt naar jou. Het klinkt vreselijk, als het beestje zo leidend aan z'n eind moet komen terwijl dat niet hoeft is ook maar sneu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet bang maken, maar dit is ongeveer hoe mijn nijn is overleden. Ze was ook erg slapjes en stijf tegelijk. Op het moment dat ze echt doodging kreeg ze ook stuiptrekkingen. Vreselijk om het te zien. Later bleek het uit zwakte te zijn tewrijl alles voorheen volkomen goed ging. Maar misschien overleefd hij het ook al vrees ik toch het ergste.

Veel kracht toegewenst,

Liefs ricky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het afgelopen? Dit is helaas ook ongeveer zoals mijn voedster is overleden. Echt vreselijk om te zien en horen. Zij had de ene stuiptrekking na de andere en gilde het uit. Daarnaast maakte ze andere nare geluiden en lag er verstijft en verkrampt bij.

Het heeft hier een half uur geduurd. Vervolgens was ze er niet meer.

Ik hoop dat het met jouw oppas konijntje goed is afgelopen, maar ik vrees het ergste. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen bedankt voor jullie bezorgdheid.

Nadat het nijntje nog 2x de stuiptrekkingen had gehad, bewoog ze daarna echt niet meer :'(

Ik vind dit echt heel erg en had er bijna geen oog van dicht gedaan.

Vanochtend heb ik samen met me dochtertje het nijntje begraven in het bos achter ons huis.

Ik hoop dat de rest het nog wel red!

Een paar maanden terug had ik al een hele nare ervaring met een oeps nestje van mijn eigen voedster.

Die had namelijk de poten van haar baby's afgebeten en het hele nest ging dood :''-(

Ik hoopte nooit meer zoiets mee te maken om zo een klein beestje zo te zien lijden van de pijn echt vreselijk!

Ik denk dat als ik na de da was gegaan dat ik die niet eens had gered, arm beestje.

De tranen rollen over me wangen dat ik dit schrijf. Vreselijk gewoon..

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend naar om te lezen dat dit babykonijntje het niet heeft gered. De manier waarop dit is gebeurd, is al helemaal vreselijk. Mijn voedster is helaas op een soort gelijke manier heen gegaan. Ik vond het zelf behoorlijk traumatisch. Inplaats van dat ze nou gewoon rustig inslapen. Mij is verteld dat het vaker gebeurd dat konijntjes op zo'n manier dood gaan, maar dat ze daar zelf eigenlijk niet zoveel meer van mee krijgen. Ze zijn op zo'n moment nauwelijks nog bij bewustzijn en hebben door het uitvallen van de organen geen pijn meer. Op zo'n moment ziet het er uit alsof ze vreselijk aan het lijden zijn. Maar dat schijnt dus niet zo te zijn.

Maar goed dat neemt niet weg dat het een hele nare ervaring blijft. Je gunt zo'n beestje ook zoveel meer.

Heb je hiervoor ook nog eens een hele nare ervaring gehad met de baby konijntjes van je eigen voedster.

Behoorlijk heftig allemaal. Ik hoop voor je dat je zoiets nooit weer mee hoeft te maken.

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .