Spring naar bijdragen
Peggy1982

Nieuwe forummer

Recommended Posts

je had ze nooit bij mekaar in het hok van wokel moeten zetten!! een hok lijkt mij ook niet groot genoeg om te koppelen.daarbij is het zeker belangrijk dat ze ale knateb uit kunnen maar nog belangrijker is dat ze kunnen schuilen en zich kunnen verstoppen. onder tafeltjes, schoenendozen waar je een poortje in maakt en dergelijke. tuurlijk blijf je er zelf bij maar ik zou er niet tussen in gaan zitten!! geef ze de ruimte! best is ook als je en kopelpoging doet je deze ook door zet en niet de boel na tienminuten weer afbreekt en ze een dag ater wee bij mekaar zet!! lees de koppel artikelen eens!!!

daarbij zou ik je willen adviseren je konijnen tijdig nog een s te laten sexen door een ervaren iemand! maar al te vaak worden er dor dierneiwnkels, berenbonden en dergelijke sexe fouten gemaakt! vooral bij je nieuwste aanwinst! aangezien jonge mannetje nogal eens hun balletjes intrekken en je meestal pas vanaf een week of twaal fuberhaupt balletjes ziet!! om oeps nestjes te voorkomen zou ik ze tijdig nog een laten checken!!

succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet koppelen nu hoor!!! hoi welkom op dit leuke forum.Ik heb de foto´s van je leuke nijnen gezien.Maar je nieuwste konijntje is echt veel ste jong.[lijkt wel 6 weken] Beter wachten tot hij zij 4 maanden is.Als je ze nu samen zet moet het op neutraal terein.Dus niet bij een ander in het hok.Maar wat waren de geslachten van deze mooie nijntjes.Je weet dat een ram vrucht baar is met 3 maanden en een voedster met 4 maanden.Beste combi is man vrouw.2 rammen gaat niet goed.Of wel als ze heel vroeg gecastreerd worden En van de zelfde leeftijd zijn.." voedster kan zeker ook fout gaan.als ze gaan puberen.Of net als in dit geval er een ouders is.Wat weegt je jongste konijntje.groetjes cindy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ach ik lees er over heen het zouden 2 voedsters moeten zijn en het lijken een soort dwergen.Ik zou als de dieren uit de dieren winkel komen nog eens exstra naar de geslachten laten kijken.Het gaat vaak mis namelijk.Met de geslachts bepaling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het konijntje zwart van al 5 maanden met z´n jong dier weinig kans van slagen!!! je had dan in dit geval beter 2 zusjes kunnen nemen.Heb je meer kans op slagen.De zwarte voedster is al vrucht baar zeg maar.En zal geen ander konijn dulden in haar hok.Het jonge konijntje heeft geen kans zo jong.meschien kun je haar nog terug brengen.En een gecastreerde ram uit de opvang halen.jammer had je het maar eerder geweten.En hoe groot is je hok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben van te voren goed nagedacht over het koppelen, we hebben zowat alles gelezen wat erover te vinden is op internet. Helaas is het (nu) niet gelukt. Ik heb de jongste net even gewogen: +/- 450 gram.

Hieronder nog 2 foto's

DSC02281.jpg?t=1191670864

DSC02273.jpg?t=1191670874

Eind oktober ga ik er even mee naar de dierenarts, de oudste moet in ieder geval opnieuw een vaccinatie. De jongste gaat ook mee, kunnen we gelijk even naar het geslacht laten kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou de tips van bunny ranch chanty maar van harte aannemen!!! ze fokt al twintig jaar konijnen en heeftal emnige koppeling gedaan!! de ruimte die je rvoor had ingericht was ook niet ideaal denk ik... ze moeten echt schuilmogelijkheden hebben...

daarbij is het leeftijdsverschil tussen beide dames nu wel erg groot denk ik... de jomgste is nog maar een babytje.. en lijkt mij idd ook erg jong! dat het nu niet gelukt is is idd dan niet zo vreemd.....

heel veel succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is natuurlijk niet zo dat ik niks van een ander aan wil nemen, dat doe ik natuurlijk wel.

Misschien kwam het net over van niet maar dat kwam dan een beetje verkeerd over geloof ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oooh nee.... dat wilde ik helemaal niet suggereren hoor meid!!! helemaal niet!!! dat ws niet de bedoeling!! wilde er alleen maar mee zeggen dat als je van iemand tips aan kan nemen wat dit aan gaat het cindy(bunny ranch chanty) is. ze heeft echt veel ervaring en kennis!!! ze wil je vast wel helpen!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

peggy als je kleine kanjer 450 gram is dan is ze niet ouder dan 6 weken.aangezien het geen echte dwerg betref zou dikt konijntje met 8 weken zeker 700 gram moeten weg.dus koppelen voorlopig af te raden vriendelijke groetjes cindy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .