Spring naar bijdragen
Marja

Ook even voorstellen

Recommended Posts

Hoi hoi,

Ik ben Marja, 25 jaar en kom uit Helmond. Heb toen ik thuis woonde altijd konijntjes gehad, maar sinds ik samen woon niet meer (4 jaar).

Maaaaaaaaaaaaar sinds afgelopen woensdag heb ik weer twee Nijntjes :bunny3:

Ook mij is verteld dat het twee ndh zijn maar ik weet niet zeker of dit ook zo is moet ik eerlijk bekennen.... maar dat neemt niet weg dat ze echt super lief, leuk, schattig zijn en ik er helemaaaaaaaaaaaal BLIJ mee ben !!!

Ze zitten nu nog samen binnen... maar we zijn bezig met een ren buiten in de tuin (van 1,5m bij 8m) dus we zijn nog wel even aan het graven enz. Maar in het voorjaar moet het klaar zijn en mogen ze gaan wennen om buiten te gaan leven. Nu spelen ze elke dag even in de tuin.. wat ze heerlijk vinden.

Nou wel even genoeg geloof ik... Hieronder nog even een foto van Antje en Saartje...

noa122.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij is verteld dat het twee ndh zijn maar... niet dus als ik het zo lees cindy?

Maakt voor mij niet uit want ik ben echt helemaal weg van ze natuurlijk !!!

Maar vind het wel leuk om te weten wat het echt zijn :bunny3:

Het zijn dus waarschijnlijk ook niet twee zusjes, ze zaten wel bij elkaar in de winkel, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het twee zusjes zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als het is wat cindy denkt en er een fanse hangoor tussen zit.... dan is dat nogal een aardig verschil in grootte met een nhd'tje!!! succes!! ze zij echt prachrig mooie kleuren ook!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu, ik ken niks van konijnenrassen en dan zeker geen Franse hangoor, maar ik vind dat die linkse toch wel veel op een Franse hangoor lijkt :$

Maar ik zeg het nog eens, ik ken er echt niks van...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je het zeker wil weten of het een nhd of fransoos is dan moet je de liggende op de foto evenwegen en zeggen hou oud ze is.Dan kan ik je meer vertellen.Het zijn volgens mij zeker geen zusjes een nhd weeg volwassen max 1700 gram en een fransoos 6.5 kilo!!!! wel een groot verschil dan.En laat de dieren arts de geslachten nog eff bekijken met 3 maanden leeftijd.Dat gaat ook nog wel eens mis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja ik verschil van mening met cindy.

Ik denk niet dat dit fransen zijn.

Weeg ze eens en hoe oud zijn ze?

Het zijn in ieder geval geen zusjes van elkaar, die 2 kleuren zullen zeer zelden tot nooit in 1 nest zitten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Marja, ook van mij een welkom hier.

Nee, het lijkt mij niet dat er op de foto 'n FH bij zit. Trouwen weet ik ook niet of je dat wel zou willen want 'n FH wordt ERG groot.

Daarnaast zal je niet gemakkelijk 'n FH te koop vinden in 'n dierenwinkel.

Nee, lijkt mij 'n midden-ras konijn mischien 'n NH.

Maar je hebt PRACHTIGE konijntjes....Lieve smoeltjes :bunny:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zal zo is een poging doen om ze te wegen....

Ik ben benieuwd, in de hand voelt de donkere ook zwaarder maar ik ze zo wel proberen te wegen en dan zal ik het hier laten weten...

ik ben benieuwd !! :bunny3:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ze zijn allebei gewogen hoor....

De donkere (die ligt) ----> 622 gram

De lichte ----> 447 gram

Ze zijn nu ongeveer 8 weken....

Ik ben benieuwd wat de gewichten zeggen van de dametjes.... :bunny3:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke dan... Bedankt voor je reactie..

Ik zou heel graag een fransehangoor willen maar wel pas volgend jaar als de ren buiten helemaal klaar is. En ik ga tegen die tijd dan ook zeker wel opzoek naar een fransehangoor... maar voor nu dus eerst even wachten en genieten van deze twee heerlijke nijntje :bunny3:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Marja, Gezien het gewicht wat je aangeeft zijn het zeker geen Franse Hangoren. Joost (is mijn konijn) is een FH en hij woog met 11 weken al ruim 2000 gram = nu 14 weken en weegt ruim 3 hele kilo's.

Volgens mij ben je in de winkel goed voorgelicht en heb je in die twee heerlijke donderstenen 2 NH'tjes gekocht.

Nogmaals ik vindt het schitterende knijntjes:bunny:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .