Ga naar inhoud

rijden


rocky

Aanbevolen berichten

het is een heel verhaal maar ik zal het omschrijven. Ik heb een gecastreerde ram van 1 jaar en een paar maanden en een voedster die is nog net geen jaar oud. Ze zijn helemaal verliefd maar laat ik het zo zeggen zij op hem hij op haar ook wel maar hij slaapt liever. Het zijn teddy's. Mijn voedster zit om de haveklap op hem te rijden. Volgt hem overal naar beneden dan weer omhoog in de kooi zit lekker dicht tegen hem aan met de oogjes half dicht. Heel schattig om te zien. Maar sinds kort heeft ze dan ook sproei neigingen erbij. Zodra hij het zat wordt en haar even pakt sproeit ze als een gek met urine. Ik heb al plexiglas om de kooi gezet maar goed ik weet niet of dit nu normaal gedrag is. Ik had laatst de indruk dat hij niet voldoende tijd krijgt om te eten hij heeft een aangezichtsverlamming door een eerder abces. gaat verder allemaal goed maar hij heeft wat langer de tijd nodig om het eten te pakken. dus ik haal haar weg zodat hij kan eten. Neee eet hij niet zit hij voor de voerbak te kijken. Later komt zij erbij en vliegt op de bak af en dan zitten ze zij aan zij lekker te smikkelen. Ze is niet agressief ook niet tegen mij maar wel dominant. Ik twijfel om haar te laten helpen omdat het zo'n gevaarlijke operatie is. Hebben jullie hier ervaring mee of misschien tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rocky,

heb helaas geen ervaring met het sproeien maar wel met een dominant konijn (ook een voedster).

Wij hadden toen 3 voedstertjes en die zijn alledrie gecastreerd. De operatie hebben ze alledrie prima doorstaan en ze zijn redelijk snel herstelt.

Wat de karakters betreft: Knuf (de dominantste) is als het mogelijk is nog dominanter geworden maar lucky was ook vrij dominant en die is wel een stuk rustiger geworden.

Castratie maakt voor karakter dus niet altijd uit en ja mocht je wel voor een operatie kiezen (wij hebben vooral over knuf getwijfeld want die heeft overgewicht) ga dan wel naar een da die verstand heeft van konijnen.

Succes met je beslissing!:bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als ik je goed begrijp hoeft een operatie niks aan het dominante gedrag te veranderen. Dan kan ze op een andere manier haar dominantie laten gelden i.p.v. rijden omdat ze daar dan geen behoefte aan heeft. Kan het kwaad voor de ram soms zit hij zo zielig en dan haal ik hem eruit en zet ik haar even apart maar dan zie je ook weer dat ze ook hij graag bij elkaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie hoeft niet uit te maken voor haar gedrag maar het kan wel.

Onze knuf reed na de operatie nog steeds maar wel minder vaak.

Voor de rest joeg ze de rest gewoon weg als zij daar wilde zitten of eten.

Maar nogmaals onze Lucky is wel veel rustiger geworden en is dikke vrienden met onze nieuwe ram en zelfs met snuf die eerst bang voor haar was!

Je weet dus niet vantevoren of je nijn rustiger word.

Maar misschien reageerd er later nog wel iemand die veel meer ervaring heeft met dit soort dingen dan ik! (denk het wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .