Ga naar inhoud

Wel of geen onderzoek?


IreneM

Aanbevolen berichten

Ik zit met een dilemma. Lena heeft echt al heel lang, ik zou al zeggen langer dan een jaar, misschien wel 2, problemen met de keel. Ze reutelt aan een stuk door, regelmatig niesbuien (zonder snot), etc. In het begin kwam er nog regelmatig snot mee, maar dat heb ik al heel erg lang niet meer gezien. Ze heeft ontelbare antibioticakuren gehad, maar de laatste weken helpt eigenlijk niets meer naar mijn idee. Er is ook al eens een foto gemaakt, waar de da niets op gezien had. Ik ben vandaag naar een andere da geweest die voorstelde om een keelscopie te doen. Ik heb al een afspraak staan, maar eigenlijk twijfel ik nog heel erg, omdat het onder narcose moet.

- Waarom wel: het is gewoon heel sneu om zo'n nijntje constant te zien reutelen en niezen, en misschien heeft ze ergens wel last van? Ze loopt er al zo lang mee en ik zou het gewoon heel fijn vinden voor haar dat het gewoon over is.

Maar daar zit ook gelijk de, waarom niet: Misschien heeft ze er wel helemaal geen last van? Ze is niet ziek, eet goed, rent, springt, graaft, etc. En straks gaat het fout met de narcose.

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je wil weten wat er nu precies aan de hand is, zelfs al kan het niet verholpen worden, maar ik denk dat ik het niet zou laten doen, net om wat je zegt: wie zegt dat ze er last van heeft, ze weet niet beter dan dat ze reutelt en niest, en dan het risico van de verdoving nemen om misschien nog geen stap verder te staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ongeveer hetzelfde, maar dan niet in de keel maar eerder in de neus. We dachten ook eerst dat het snot was, maar na behandeling met AB ging het ook niet over en na een onderzoek van de snotjes bleek het ook niet bacterieel te zijn. Dus vandaag hebben ze hem onder verdoving gebracht voor foto's te kunnen maken van zijn kopje. Blijkt dat er iets in zijn neus zit. Wat weten ze nog niet. Maar het zou a) een abces, B) een stifttand of c) een stukje bot zijn. Tegen het einde van de week weten we uitslag of het een abces is die gewoon te behandelen is. Is het geen abces, dan nemen ze binnen een maand nog eens foto's (blijkbaar zou het zich naar buiten verschuiven waardoor het binnen een maand beter te bereiken is om uit te halen).

Ik heb er dus voor gekozen om toch een onderzoek te doen, want hij kan niet zeggen dat hij het niezen, snotteren en knorren/reutelen al dan niet vervelend vindt. Persoonlijk vind ik vaak niezen toch wel pijnlijk, en als ik ook met het probleem zou kampen, zou ik geloof ik ook wel willen weten wat het is en wat ik er aan kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om het toch maar te doen, in de hoop dat er iets te verhelpen valt. Maar zelfs als dat niet zo is, dan weet ik dat in ieder geval. Niet dat ik per se moet weten wat er mis is, maar wel fijn om te weten of er nog iets aan te doen valt. Stel dat het niet zo is, dan hoef ik ook niet meer te ouwehoeren met medicatie etc.

Maargoed, nu wordt het stressen en zenuwen tm vrijdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och Irene wat snap ik jou goed. Ik leef met je mee. Ik heb dat gehad met mijn konijntje Bailey. Die heeft een week geleden een operatie gehad om zijn oogje te laten verwijderen. In principe zou die nog wel lang ermee kunnen lopen met medicatie die het onderdrukt, maar hij werd er niet jonger op en ik vond toch wel dat hij minder fit werd. Ik was ook doodsbenauwd dat hij de operatie niet zou overleven of de narcose en zwaar in de stress gezeten, maar uiteindelijk ben ik wel heel erg opgelucht nu dat voorbij is en hij er levend uit is gekomen. Ik hoop dat het voor jou ook allemaal goed gaat komen. Veel sterkte met de zenuwen en beterschap met je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .