Ga naar inhoud

Dropje wil bijna niks meer eten...


xILYx

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

De titel zegt het al, Dropje wil bijna niks meer eten.

Gisterochtend heeft Dropje volgens mij nog wel brokken gegeten. Aan het eind van de middag wilde ze geen groente. En 's avonds wilde ze ook geen brokken.

Volgens mij is ze best gevoelig voor warm weer, want dit heb ik al eens eerder gehad met haar. Toen het ook zo warm was, wilde ze die dag ook bijna niks eten. Maar de volgende ochtend wel gewoon weer. Nu niet, vanmorgen heeft alleen Dribbel lekker van de brokken gegeten. Ik heb geprobeerd of ze een klein stukje hard brood wilde hebben, dat heeft ze wel opgegeten, maar voor mijn gevoel wel langzaam. Aangezien ze ook van komkommer houdt, heb ik dat ook geprobeerd, eerst wilde ze niet maar toen Dribbel het op wilde eten, pakte ze het toch maar.

In de tijd dat zij een klein stukje komkommer heeft opgegeten, heeft Dribbel al het dubbele gegeten....

Ik denk zelf dat er iets is met haar tanden, maar kan dat zo binnen een dag zijn?

Ze heeft trouwens wel toen Dribbel vanmorgen brokken aan het eten was, een sprietje hooi gehad... Maar ja, echt veel eet ze niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tandproblemen komen natuurlijk niet van de ene op de andere dag, maar de verminderde eetlust kan er zeker wel bij passen. Ik zou het sowieso wel na laten kijken. Er lijkt toch iets aan de hand te zijn en als je wacht tot ze echt niet meer eet is het waarschijnlijk weekend of avond/nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je zelf aan geeft dat Dropje dit de vorige keer bij warm weer ook had durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Dus zou ik even kijken wat andere leden zeggen.

Wel kan ik mijn ervaring met haakjes op de kiezen delen misschien dat je daar wat aan hebt: Het konijntje dat ik heb gehad dat haakjes had merkte ik het verschil naar een tijdje wel altijd redelijk optijd als het weer mis aan het gaan was, dat is een kwestie van ervaring met dat bepaalde konijntje. Maar in het begin was het inderdaad van de een op de andere dag dat hij amper at of gewoon niet at. Bij mijn konijn zag je dat echt in een dag verschil. Dus het antwoord op de vraag of dat zo binnen een dag kan zijn: Naar mijn ervaring wel, het eten dan, tandproblemen zelf zijn er dan al een tijdje.

Ik merkte overigens wel als hij last had van zijn tandjes dat hij wel probeerde te eten omdat ie dan gewoon honger had, maar al gauw stopte hij door de pijn. Jou verhaal klinkt mij dan ook redelijk bekend.

Als je twijfelt kun je natuurlijk altijd even met de dierenarts bellen. Ik persoonlijk zou dat wel doen, liever 1x te veel dan 1x te weinig, al helemaal omdat niet/nauwelijks eten niet goed voor konijnen is.

succes ermee!

aangepast door femmeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, zelf wil ik eigenlijk wel even langs de DA gaan.

Ik zal alleen nog even moeten wachten totdat mijn moeder terug is en haar overhalen...

Pff, zo heb je jaren niks met je konijn en dan komt er een konijn bij die binnen 3 weken wat heeft!

De afgelopen dagen heb ik eigenlijk niet gemerkt dat ze minder at. Maar misschien laat ze het nu pas merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen laten sowieso pas laat merken dat er iets mankeert. Als je een nijn al wat langer hebt kun je dit gelukkig wel redelijk snel zien, maar bij een konijntje dat je nog niet zo lang hebt zie je dat helaas niet zo snel omdat je zijn/haar gewoontes nog niet goed kent.

Heel goed van je dat je zelf wel even langs de DA wilt gaan. Ik denk als je je moeder uitlegt dat Dropje hierdoor behoorlijk veel pijn heeft ze het wel zal begrijpen. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn moeder het wel snapt!

Toen ik vanmorgen de brokken neerzette, deed ze wel haar hoofd in het bakje maar pakte niks.. Dus blijkbaar wilde ze wel wat eten, maar deed het haar pijn. Ze pakte echt niks, het leek alsof ze alleen maar aan het ruiken was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Helaas ken ik Dropje idd nog helemaal niet zo goed en net nu ik probeer haar vertrouwen te winnen, komt dit..

Nou ja, naar de DA gaan is nu toch wel wat belangrijker!

Dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Maar je kan het ook van de andere kant zien. Als er nu echt iets is en jij bent er optijd bij zou ze je ook wel dankbaar kunnen zijn. Het klinkt misschien wat zweverig maar ik heb altijd het idee dat die beestjes je toch behoorlijk dankbaar zijn als ze eenmaal geholpen zijn. Goed bij de dierenarts zelf zitten vinden ze absoluut niet leuk. Maar ik heb het met mijn eigen dametje ook gemerkt een paar maanden terug. Uiteindelijk toen ze weer beter was merkte ik wel dat ze me dankbaar was. Dus wie weet misschien doet het ook weer iets positiefs voor jullie band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even onder voorbehoud, maar is het misschien een optie om de brokken wat nat te maken zodat ze wat zachter worden, misschien dat ze dit wel naar binnen krijgt?

Dankjewel voor de tip, had ik nog niet aangedacht! Ga ik nu gelijk proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, hopen dat ze het dan wel eet. Ik denk overigens als ze het dan wel eet dat het eerder tandproblemen zijn dan darmproblemen maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Maar altijd beter dat ze iets binnen krijgen dan helemaal niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd, maar ze heeft haar hoofd niet eens in het bakje gedaan. Ze was meer geïnteresseerd in het bakje zelf, dan wat erin zat... En natuurlijk rook Dribbel het (die ik even in de ren had gedaan en de ren dicht omdat anders hij alles opeet, die vreetzak!) maar hij mocht niet! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dropje heeft net wat sla gegeten en ik zag haar wat hooi eten. Aan het eind van de middag probeer ik weer even of ze brokjes wil. Ze heeft gelukkig wel wat gegeten! Alsnog kunnen het de tanden zijn denk ik, want sla is niet hard.. Als er iets met de tanden is, is het dan normaal dat ze hooi eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan toch maar naar de dierenarts gaan ja. Je weet natuurlijk niet zeker of het door tandproblemen komt, misschien komt het door iets heel anders. En als het wel door tandproblemen komt dan zal daar eerst iets door de dierenarts aan gedaan moeten worden wil Dropje weer goed kunnen gaan eten.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat ze al iets gegeten heeft! Ga je wel vandaag nog naar de DA? Zelfs als het "alleen maar" tandproblemen zijn zou ik daar niet te lang mee wachten.

Over dat konijnen dat soort dingen aanvoelen kan ik helaas niet veel zeggen, alleen dat mijn eigen nijntjes altijd heel goed aan hebben gevoeld hoe ik me voel of, toen ik nog thuis woonde, hoe mijn ouders of broer zich voelden. Daar durf ik verder geen uitspraken over te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou snel gaan. Niet eten is erg gevaarlijk voor konijnen en niet normaal. Ik heb even afgewacht toen dat bij mijn nijn aande hand was en ik weet niet of het eaardoor komt maar dat is nirt goed adgelopen. Het verzakt ze heel erg en is een indicatie dat er iets niet goed is. Luisteren maar je konijn dus:) succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Ik ben nog niet naar de DA geweest en ik weet niet of ik dat vandaag ga doen. Want ze heeft dus al wel wat sla en hooi gehad, ook zit ze nu gras te eten. Als ze geen brokken wil vandaag of geen groente die ik straks wil gaan geven, dan ga ik waarschijnlijk wel langs de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dribbel en Dropje hebben net samen groente gegeten. Dus ik begin te twijfelen of het de tandjes zijn. Kan het zijn dat ze gewoon echt niet tegen warm/benauwd weer kan? Ik ben benieuwd of ze vanavond de brokjes wil.

Even een ander vraagje: Dribbel heeft wat wits in zijn oog, ik denk oogvocht ofzo? Hoe kan ik dat er het beste uithalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .