Ga naar inhoud

Vliegen zijn gevaarlijk voor konijnen


Konijnenmer

Aanbevolen berichten

zijn ook die kleine vliegjes gevaarlijk? Ik zou ze omschrijven als fruitvliegjes, ik heb er nu al een paar dagen een aantal in huis en tja als de balkon deur open staat komen die kleine vliegjes binnen.

Maar gelukkig worden mijn konijnen maandag eindelijk geent :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vleesvliegen (dit zijn idd de groene vliegen) kunnen enkel kwaad, mijn konijntje haar poep hingt ook niet vol poep omdat ik dit geregeld was, mijn DA zegde dat ze gwn op je konijn gaan zitten, je hond of je kat. hij zegde dat alles met een vacht dit kon krijgen zelfs mensen. pluisebol: wat jammer om dat te moeten lezen. mijn konijntje zit nu de hele tijd bij mij en check haar zeker 3x per dag en ze heeft niet meer. maar toen ik naar de DA ging had ze er 7 op haar vrachtje DA zegde ook zoals ik hier boven al heb gezegd dat ik op tijd was en geen dag langer had mogen wachten. Vala: mijn konijnen zijn ook allemaal ingeënt en ze had het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrok me een paar uur geleden rot er kroop een made over de tegels in de tuin!

Ik meteen de konijnen bekijken maar die zijn gelukkig schoon, ook niks in het hok te vinden maar wat deed dat stomme beest dan in de tuin :-S brr ik vind het maar niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik ook zeker doen, nou kwam deze uit een totaal andere richting en hebben de nijnen gelukkig nooit plakpoep maar toch.

Het is alleen zo lastig dat ik Kyra nooit goed kan onderzoeken. Optillen wil ze niet en gefrunnik ook niet.

Ik heb gelukkig tot op heden ook geen groene vliegen bij t hok gezien, alleen de zwarte. Maar mss is spray toch wel een idee

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ondanks dat ze totaal geen ander gedrag vertonen, ze zover ik kan kijken schoon zijn en ik t hok 3x per week totaal reinig + iedere dag t toilet en zoveel keutels verwijder als ik kan vinden, blijf ik ongerust.

Tijd voor actie, moet toch bellen voor een vaccinatie afspraak

aangepast door Charita
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja er zijn voor en tegenstanders van. Sommigen zeggen dat het bij gezonde konijnen niet voor komt, anderen zeggen weer van wel. Ik snap wel dat je ongerust bent als je zo'n beestje in je tuin hebt gezien, zou ik ook zijn, hoe rationeel dat misschien ook wel of niet is. Daarom heb ik toen gekozen voor die spray, al is het maar voor je eigen gerustheid :). Liever die spray gebruiken dat ze het nooit krijgen (misschien omdat het niet werkt maar dat zul je dan niet weten) dan dat ze het krijgen en je denkt had ik die spray maar gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .